כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

איך לעצב את הבית ואת חדר התינוק שבדרך?

המשפחה עומדת להתרחב, מזל טוב! בין אם זה תינוק ראשון או חבר נוסף למשפחה, זה הזמן להכין את הבית ואת חדר התינוק/ת. את החדר הראשון שלו, התינוק שלכם ככל הנראה לא יזכור, אך את התמונות הוא יראה גם יראה ובואו נהיה כנים עם עצמינו, את חדר התינוקות אנו מעצבים בעיקר עבור עצמינו ההורים, אנו רוצים ליהנות מהשהיה הממושכת שצפויה לנו בחדר זה, שהחדר יראה מזמין, שישרה רוגע ושלווה ולא פחות חשוב שישמש אותנו פונקציונלית לכל הפעולות שנעשה בו בעת הטיפול בתינוק.
זמן קריאה:
5 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

האם פעם ביקרתם בבית שיש בו ילדים קטנים שנראה כמו אזור קרב, צעצועים זרוקים בכל מקום, משטחי החתלה, כיסאות, חיתולים ועוד ממלאים כל פינה ריקה ולא משנה כמה מאמץ וכסף הושקעו בעיצוב הדירה טרם הגדלת המשפחה, הכל ממתין עד "יעבור זעם". זה ממש לא חייב להיות כך, עם קצת מאמץ עיצובי נכון ותכנון ניתן ליצור חללים מותאמים לאורח החיים המשפחתי, לשמר מראה של בית משפחתי ומעוצב וליהנות מנוחות כשכל מה שצריך עבור הילדים נמצא בקרבת מקום.

יחד עם חדרו של התינוק החדש אנו נבלה איתו זמן רב בשאר חדרי הבית, בחדר הרחצה, במטבח, בחדר האוכל ובסלון. חשוב שנכין עבור הטיפול בו והשהיה בחדרים אלה מרחב מחיה נעים להתנהלות תוך שימור המראה העיצובי של הבית

כמה טיפים לעיצוב הבית וחדר התינוק שבדרך:

תכנון, תכנון ושוב תכנון!
ככל הנראה שהתינוק לא הפתיע אתכם ופתאום נולד (: כבר בחודש החמישי או השישי להריון כדאי להתחיל להכין ליורשי העצר את הממלכה.
ככל שתקדימו לתכנן את המרחבים ולהכינם יהיה טוב יותר, שכן תתפלאו באיזו קלות אנשים שוקעים בפשרה ומתרגלים לחיות בתוך הבלגן משום שכשהתינוק כבר כאן הוא צורך את מירב המשאבים והזמן.

הפרד ומשול – התייחסו לכל חלל בנפרד:

החדר של התינוק/ת – אמנם לא ישמש אותו ללינה בשלושת החודשים הראשונים שכן מרבית ההורים מלינים את התינוק בעריסה בצמוד למיטתם, אך מהיום הראשון הוא ישמש להתנהלות יומיומית ועל כן חשוב להתחיל ממנו, שימו לב שאתם נותנים דגש על נושא שטחי האחסון לטווח קצר ולטווח ארוך.
לטווח קצר צריך לאחסן חיתולים, מגבונים, מוצרי טיפוח (שמנים, קרמים, סבונים וכדומה), מוצרים אלה לעתים נרכשים שיספיקו למספר שבועות/ חודשים וחשוב שיהיו נגישים.
לטווח ארוך צריך לאחסן לעתים דברים גדולים יותר כמו הטיולון של העגלה (שלאחר מכן מתחלף עם האמבטיה של העגלה), כלי מיטה בגדלים שונים למעבר בין עריסה למיטת תינוק, בגדים ומתנות שהתקבלו ולא מתאימים לשלב הנוכחי ועוד.
בנוסף הקפידו לדאוג להצללה טובה כדי לשלוט באור בחדש, בדקו את המיזוג/חימום, נסו שלא למקם דברים במרכז החדר ( מומלץ גם ללא שטיחים) ומקמו את כל מה שיהיה בחדר בצמוד לקירות. זאת משום שבחודשים הראשונים תתנהלו הרבה עם הילד על הידיים וחשוב שלא תתקלו במשהו תוך כדי הליכה.
צבעו את החדר בצבעים בהירים ככל האפשר, שלבו ציורי קיר, מדבקות או אלמנטים עיצוביים בהתאם לטעמכם על הקירות, יחד עם מדפים וכוורות.

חדר ההורים – מקמו את העריסה במיקום נוח, רצוי לא בין המיטה והארון אלה בצד של המיטה בו יש פחות מכשולים ככל האפשר, פנו מגירה אחת לכלי התינוק בכדי שיהיו קרובים אליכם בשעות הלילה. מומלץ בחדר ההורים שלא לתלות נברשות נמוכות אלא להתקין מנורות צמודות לתקרה וכן לדאוג להצללה נאותה כדי שהתינוק לא יתעורר מאור בשעות בו תרצו שישן.

סלון – ככל הנראה שכאן תבלו איתו הכי הרבה זמן כשאתם ערים, על כן מומלץ שהספה תהיה כזאת שניתן לנקות (בד נשלף, או עור שקל לנקות), או לחלופין למצוא כיסוי בעיצוב שיתאים לספה והסלון שלכם כדי שתוכלו להתנהל בנוחיות ולא לדאוג מפליטות ולכלוכים.
מקמו בשתי נקודות אסטרטגיות תיבות לאחסון שישתלבו עם מראה הסלון, האחת לצעצועים וכלי משחק קטנים שיכולה לשמש גם כהדום, השניה לדברים גדולים יותר שרצוי למקם בצד הספה או במקום לא בולט.
מגנו את רהיטי הסלון בהתאם לגיל התינוק לשמירה על בטיחותו ובהתאם לגילאי הילדים האחרים, ישנם מגוון כלי מיגון מעוצבים שמשתלבים נהדר עם הריהוט הקיים.
התקינו דימר (עמעם), כך שתוכלו להתנהל בשעות הערב באור מועט.

פינת האוכל והמטבח – יעברו שינוי באם תרצו או לא. כיסא תינוק יכול להיות דינוזאור בפינת אוכל מעוצבת, מומלץ להשקיע מעט אם תרצו שישמש רהיט דקורטיבי ובטיחותי עבור ילדכם, ביחס לדברים אחרים זוהי לא השקעה גדולה.
בבתים רבים עם ילדים השיש הופך למחסן, הכינו מראש מייבשי כלים מעוצבים ופנו להם מקום, מטבח עם כלי תינוק הוא מטבח ביתי, אין צורך להסתיר אותם, רק לשמור על סדר, כדי שלא יערמו. פחי אשפה בעת האחרונה הם רהיט עיצובי לכל דבר, הכינו פח שאינו בתוך ארון ושניתן לפתוח אותו בלחיצת רגל בכדי שתוכלו להתנהל כשהתינוק בידיכם.

חדר רחצה – הוסיפו סל כביסה נפרד לבגדי התינוק שכן הם יכובסו בנפרד, השתדלו למקמו בחדר התינוק שם מתבצעות רוב פעולות ההלבשה, הקפידו לדאוג למשטח למניעת החלקה במקומות המסוכנים. גם בחדר הרחצה מומלץ להתקין דימר (עמעם) שכן בחודשים הראשונים ראשו של התינוק מופנה למנורה בעת המקלחת והאור מסנוור אותו ומציק לו כשאתם לא מודעים לכך כלל.

בין לביןמקמו כיסא הנקה/האכלה בפינה שקטה ורגועה, רצוי לא מול הטלוויזיה, תמיד תוכלו לשבת בסלון, אך כיסא הנקה יאפשר מקום לבונדינג של הילד עם ההורה שמאכיל אותו וכן, האכלה רגועה ונעימה לתינוק.

יישום טיפים אלה לא אמור להיות מלווה בהוצאה אסטרונומית, חלק מהדברים ניתן ליישם בכל מקרה עם הריהוט הקיים ולחלק ניתן לרכוש פריטים בהתאם תקציב.
כמו בכל תחום גם כאן ניתן לפנות לבעלי המקצוע הרלוונטיים (מעצבי פנים) וליצור תוכנית עבודה מסודרת, למי שמעוניין ניתן אף לייצר הדמיה לפני השנויים להמחשה.
ניתן גם להיכנס לקבוצות הפייסבוק הרבות העוסקות בתחום למציאת רעיונות ולהתייעץ.

לכשיגיע היום בו תיכנסו בשעה טובה עם בן/ת המשפחה החדש/ה לבית, תרגישו שהבאתם אותו למקום בטוח שכיף לשהות בו.
ההתנהלות שלכם ביום יום תהיה נעימה יותר!

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן