כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

האוצר שבגני הילדים

גני הילדים הם המקום אליו הורים שולחים את האוצר היקר להם מכל, ילדיהם הרכים. הגננות כמובן אמונות על ביטחון הילדים, הן אמורות לעשות הכל ולהקפיד הקפדה יתרה בשמירה על גופם, רווחתם ונפשם, להעניק להם הקשבה והכלה ולדאוג שבשעות שהם בהשגחתם הכל יהיה תקין, אך למעשה, חשוב להבין כי המשמעות של גני הילדים עמוקה הרבה יותר.
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

לא מעט אנשים טועים בתפיסתם שגן ילדים זה בייביסיטר ארוך, בו הילדים מקבלים ארוחה ולאורך היום משחקים ללא תכלית. אך, למען האמת, המציאות שונה לחלוטין. בכל גן ילדים ראוי, בין אם גן פרטי או גן מועצה ועירייה, יש מערך לימודים מושקע ומגוון המעניק לילדים מידע, בסיס לימודי וערכים משמעותיים לחיים. כמובן שיחד עם זאת, גן הילדים הוא גם המקום לשחק, ליהנות ולהכיר חברים חדשים ומיומנויות. את כל אלה רוכשים הילדים באמצעות מגוון רחב של ציוד לגן אותו רוכשת הגננת או מי שאמון על הנושא במערך החינוכי.

בתחילת שנת הלימודים וכמובן שלאורך השנה כולה, מצטייד הגן במגוון רחב של משחקים, זה כולל שלל מתקני חצר, כגון: מגלשות רגילות או מגלשות משולבות, נדנדות, מנהרות זחילה מדליקות, בתי משחק וטירות, הר טיפוס ושאר מתקנים משולבים ומלהיבים לשימוש חיצוני. כמובן שנרכשות  גם פינות משחק ופעילות עבור פנים הגן. החל מהפינות המסורתיות של חדר בובות, חדר רופא ומטבח מאובזר, דרך פינות חדשות כגון פינת ג'ימבורי, עמדת כלי עבודה ופינת מנוחה רכה ושלווה.

ציוד לגני ילדים כולל את כל מה שילדים זקוקים לו בעת שהותם בגן, משחקי חשיבה והרכבה, פאזלים, קוביות ולבנים, מבוך חרוזים, משחקי שולחן דידקטיים ומשחקי קופסה מאתגרים. כל רכישה מתבצעת מתוך הבנת הערך הלימודי, הנאתי וערכי שעומד מאחורי המוצר. כמובן שיש גם שלל בובות ועזרים, בובות בד, בובות גומי בגודל אמתי, בובות עם מוצץ או כאלה עם בקבוק וחיתול, בובות של בן או של בת, בובות אצבע, או כפפה להצגות תיאטרון בובות. הבובות מקנות לילדים ביטחון ואפשרות לחמול, לטפל ולדאוג וכן ללמוד אחריות ורכות על עצמם וכלפי חבריהם והסביבה.

כיום, שמים דגש משמעותי על למידה מתוך התנסות ושימוש באומנות ויצירה. המגמה היא לחשוף את הילדים למגוון רחב של חומרי יצירה ועבודה. סוגים שונים של בצק ופלסטלינה, סוגי הדבקה ודבקים, כולל מדבקות עם צורות ומרקמים. ציור וצביעת שבלונות עם סוגים שונים של טושים, עפרונות צבעוניים, גואש או צבעי ידיים. ציור, פיסול ויצירה אינם האומנות היחידה הנרכשת בגנים וגם לעולם המוזיקלי מקום של כבוד.  ניתן למצוא בכל הגנים, גם כלי נגינה מגוונים, החל ממקלות הקשה, תוף מרים ורעשנים, דרך מרקס וקשקשנים, תיבת הקשה, קסילופון ושפע של כלי נגינה ייחודיים שחושפים את הילדים ליופיים של הצלילים.

ציוד לגני ילדים אינו רק למען הילדים, למעשה גם הגננות בעצמן יכולות לעוף עם הדמיון ולבנות מערכי לימוד מגוונים תוך שימוש בשפע הרעיונות והמוצרים אותן הן יכולות לרכוש ולהכניס לממלכת הגן הקסומה שלהם.

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן