כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

חופשה בחו"ל בזמן הריון – כל מה שצריך לדעת

מתכננת לטוס לחו"ל בזמן ההריון? התקופה לפני שמצטרף עוד חבר חדש לבית היא באמת הזמן המושלם לחופשה מהנה. אם את עדיין לא נמצאת בחודשים מתקדמים מאד בזמן ההריון יתכן ולא תחושי בהבדל אך לאחר השליש הראשון יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. אספנו עבורך כמה המלצות חשובות לטיול מעבר לים כאשר הבטן מתחילה לגדול והחיים החדשים מתפתחים בתוכך.
זמן קריאה:
5 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

אמנם את בהריון אבל אין זה אומר שאינך יכולה לצאת לחופשה. אם ההריון שלך תקין, אין סיבה שלא תמריאי לטיול בחו"ל. עד איזה שבוע מותר לטוס? מתי הכי מומלץ? באילו מסמכים עלייך להצטייד ומה כדאי לעשות בזמן הטיסה?

המנעי מאכילת דגים נאים ומזונות אסורים למאכל בהריון!

בדיוק כמו שנמנעת ממזונות שעלולים לגרום לזיהום בארץ כמו דגים נאים, כך חשוב להימנע מהם גם כשאת מעבר לים. אם את חובבת מאכלי ים יתכן והבופה העמוס בלאס וגאס או הוואי יראה מפתה במיוחד – אך חשוב לוותר על המעדנים שעלולים לעלות לאחר מכן ביוקר. בנוסף, כדאי לבדוק בשבע עיניים כי את אוכלת במקום שנראה ששומר על היגיינה ולא להתפתות להרפתקאות גסטרונומיות מיותרות בחודשי ההריון.

ספורט אתגרי – מומלץ להשאיר זאת לאחר ההריון

גם אם את ממש בחודשים הראשונים של ההריון את הספורט האתגרי כדאי להשאיר לתקופה שאחריו. האדרנלין בגוף יכול לחכות. מומלץ להפוך את החופשה שלכם לבילוי שקט יותר, בו אינך מתאמצת יתר על המידה. אם יצאתם לטראקים מומלץ להישאר במקומות בהם מזג האוויר אינו קיצוני (קר או חם מדי) וכמובן להקפיד על שתיה בכמות מספקת. אם את מוגדרת כאשה בהריון בסיכון גבוה, עם כמות גבוהה של עוברים או לאחר טיפולי הפריה ארוכים יתכן וכדאי לקצר את הטיול עד כמה שניתן ולחזור לארץ להמשך הבדיקות הרציפות.

החיסונים לפני הטיול

רופאים ממליצים לוותר על נסיעה למקומות אקזוטיים הדורשים ממך להתחסן לפני הטיול. במיוחד, כאשר מדובר בחיסון הכולל נגיף מוחלש ולא נגיף מומת לחלוטין. מדוע? מכיוון שהעובר המתפתח ברחמך עדיין לא פיתח מערכת חיסונית חזקה מספיק והחיסון עשוי לגרום לתופעות לוואי עבורך שעשויות להשפיע על מהלך ההריון התקין. לעומת זאת, מדינות מערביות כמו מדינות אירופה המפותחות וארצות הברית נחשבות למדינות עם סיכון נמוך יותר למחלות ולכן לא צריך להתחסן לפני הטיול אליהן.

בחרי מקום ישיבה קרוב למעבר

יתכן ואת עדיין לא מרגישה זאת, אך אם תאריך הטיסה שלך הוא עוד מספר חודשים יתכן ויהיה לחץ גדול על שלפוחית השתן כאשר הבטן תגדל. לכן, תצטרכי ללכת יותר לנוחיות בזמן הטיסה. בהתאם לכך, אנו ממליצות לך לבצע צ׳ק אין מוקדם באינטרנט. כך תוכלי לבחור את המקום הקרוב ביותר למעבר על מנת שתוכלי לקום וללכת לשירותים מבלי לנסות להצטופף בין רגליהם של היושבים לצד המעברו מבלי שתרגישי כי את מטרידה את הנוסעים היושבים לידך.

טיפים לזמן הטיסה

כמו בכל טיסה, ליבשי בגדים מרווחים ונוחים, נעלי נעליים נוחות שניתן לחלוץ בקלות והשתדלי לקום ולהתמתח בכל עת שאפשר כדי לאפשר זרימת דם טובה וכדי למנוע נפיחות ברגליים ובקרסוליים. כך תמנעי גם מהתכווצויות שרירים מכאיבות. הקפידי לשתות הרבה נוזלים, ובמיוחד מים כך תמנעי מהתייבשות. במקרה ואת טסה ליעד מרוחק הדורש טיסה ממושכת וארוכה, גרבי גרביים אלסטיים.

חשוב לזכור לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל

כאשר את בהריון הבריאות חשובה יותר מהכל. גם אם אכלת במסעדה ברחובות העיר האקזוטית בה ביקרת ואת חשה בכאב בטן – חשוב לרוץ מיד לרופא. לכן, אם יש לך ביטוח נסיעות תוכלי לקבל את כל שירותי הרפואה עם שירות לקוחות אישי בשפה העברית ישירות מחברת הביטוח שלך. חשוב כמובן לעדכן את הרופא המטפל בחו"ל כי את בהריון על מנת שהטיפול יותאם לשבוע שבו את נמצאת.

לביטוח נסיעות לחו"ל מותאם לנשים בהריון
מלאי את הפרטים יחזרו אליך בהקדם
מלאי בבקשה את שמך, כדי שנדע איך לפנות אלייך
מלאי בבקשה מספר נייד
יש להסכים לתנאים

כרטיס חינם ליולדות במטוס – אגדה אורבנית!

בעבר נפוצה השמועה כי אם יולדים במטוס, התינוק מקבל כרטיס טיסה חינם לכל החיים. השמועה הזו, לצערן של רבות, היא אגדה אורבנית בלבד. בפועל לידה בזמן הטיסה מהווה הן סכנה עבורך והן סכנה עבור התינוק. הסיכוי שתהיה מיילדת במטוס וציוד רפואי מתאים קרובים לאפס. לכן, את החודשים האחרונים של ההריון מומלץ לבצע בבית – כאשר את נמצאת בקרבה לבית היולדות הסמוך. אם את בוחרת בלידה בבית בצורה טבעית – עדיין כדאי לעשות זאת בשילוב של מיילדת מוסמכת במדינת ישראל בה את יודעת שתקבלי טיפול רפואי מהשורה הראשונה.

לסיכום, חופשה בחו"ל בזמן ההריון מומלץ לתכנן בעיקר בשליש הראשון להריון. לאחר מכן, ככל שההריון מתקדם רמות הסיכון עולות ומומלץ להישאר בבית. אם החלטתם לצאת בכל זאת חשוב לא לשכוח להזמין ביטוח נסיעות לחו"ל. אם אתם צריכים, חלילה, להפעיל את הביטוח חשוב לעדכן את הרופא מעבר לים כי את בהריון (גם אם את בטוחה שכל זר יכול לזהות את הבטן המבצבצת). הקפידי על תזונה בריאה והימנעי מדגים נאים וממזון שאינך מכירה או מסעדות רחוב ודוכני מזון ניידים שרמת ההיגיינה בהן נמוכה יותר ממסעדות אחרות.

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן