כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

רשימת קניות לתינוק

תאריך הלידה המשוער כבר מעבר לפינה? זה הזמן להתחיל להכין את הבית ולדאוג לכמה מוצרים חשובים, גם להורים וגם לתינוקות. הנה המדריך שיסביר לכם מאיפה מתחילים, על מה אפשר לוותר ואיך מממנים את כל זה...
זמן קריאה:
5 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

התינוק בדרך? כך תצטיידו לקראת הלידה בלי לקרוע את הכיס

תאריך הלידה המשוער כבר מעבר לפינה? זה הזמן להתחיל להכין את הבית ולדאוג לכמה מוצרים חשובים, גם להורים וגם לתינוקות. הנה המדריך שיסביר לכם מאיפה מתחילים, על מה אפשר לוותר ואיך מממנים את כל זה

לידה היא אירוע משמח שמגיע אחרי תקופה ארוכה של ציפיות, הכנות והתרגשות. בין שאר הסידורים וההתארגנויות, אתם כהורים צריכים לוודא שהבית מצויד בכל מה שהרך הנולד צריך ומצד שני, לראות שאתם לא חורגים ממסגרת התקציב שלכם עם הוצאות מיותרות.

בין חדר השינה, האוכל והרחצה: מה חייבים ואיפה אפשר להסתפק בפחות?

מוצרים חיוניים כמו עגלה לתינוק, כיסא בטיחות, מיטה ושידת החתלה הם גם בדרך כלל היקרים ביותר ברשימת הציוד הדרוש לתינוק ונמכרים בחנויות במאות עד אלפי שקלים. החדשות הטובות הן שכיום ניתן להשיג את המוצרים האלה באיכות טובה כמוצרי יד שנייה, דרך לוחות מכירה או דרך הרשתות החברתיות וכך לחסוך מאות שקלים.

אם אתם מתכוונים לקנות כיסא בטיחות יד שנייה, חשוב לשים לב שלכיסאות אלה יש תוקף ואסור להשתמש בהם אחרי 5-7 שנים – לפי הוראות היצרן. לכן צריך לבדוק מראש את תוקף הכיסא שאתם מתכוונים לקנות כדי לוודא שעדיין אפשר להשתמש בו.

כל חדר תינוק צריך לכלול עריסה או מיטה, אבל כיוון שהתינוק ישן בעריסה רק למשך כמה חודשים (בדרך כלל עד גיל חצי שנה), כדאי מאוד לשקול השאלה או השכרה של עריסה במקום קנייה. אם יש לכם תוכניות להרחבת המשפחה בשנים הקרובות ויש לכם מקום לאחסן את העריסה בין לידה אחת לאחרת – ייתכן שישתלם יותר לקנות עריסה חדשה בכל מקרה.

בניגוד לעריסה, קניית מיטה לתינוק יכולה להתבצע לפחות כמה חודשים אחרי הלידה, כשהתינוק יגדל. זה יאפשר לכם לרווח בין ההוצאות הגדולות ולקבל קצת יותר אוויר לנשימה.

הציוד שדרוש להאכלה משתנה לפי ההחלטה האם להניק או להשתמש בתחליפי חלב (תמ"ל). ההמלצה הרווחת היא לקנות כמה רפידות וחזיות הנקה שיהיו בבית בימים הראשונים לכל מקרה, ורק אם יש צורך, לקנות עוד בהמשך. כדאי להוסיף לרשימת הציוד להאכלה גם בקבוקים עם פטמות, סטריליזטור (מחטא בקבוקים), מתקן לייבוש בקבוקים ומברשת לניקוי בקבוקים.

לחדר הרחצה תצטרכו אמבטיה, כיסא לאמבט מיוחד לתינוק, שמפו ואל-סבון לתינוק ומגבות. לצורך ההחתלה, מומלץ להיערך עם חיתולים במידת ניובורן (2 חבילות לפחות), מגבונים ומשחת החתלה. כדאי לעקוב אחרי המבצעים ברשתות השונות שמציעות הנחות משמעותיות על מוצרים כמו חיתולים ותמ"ל.

מה אפשר לבקש מחברים ומשפחה?

כמעט לכל אחד יש חברים או בני משפחה עם ניסיון קודם ומוצרים שכבר לא נעשה בהם שימוש, וברוב המקרים, הם ישמחו להציע לכם אותם במתנה או במחיר סמלי. אם אתם לא מרגישים בנוח  לבקש מחברים או ממכרים, כדאי לחפש באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות ולהצטרף לקבוצות שעוסקות בהחלפת ציוד לתינוקות וילדים.

בשלב כלשהו, כנראה תרצו גם לצאת עם התינוק מחוץ לארבעת הקירות של הבית ולכן כדאי לברר על אפשרות להשאיל או לקנות במחיר מוזל את הציוד הדרוש ליציאה והתניידות עם התינוק: תיק לעגלה, מנשא, צעצועים לעגלה, שמיכות ומראה לתינוק לרכב.

ציוד נוסף שאפשר לבקש מחברים, קרובים ובני משפחה שכבר סיימו להתמודד עם הגיל הרלוונטי הוא מוניטור לחדר התינוק. את המוניטור אפשר גם להזמין דרך האינטרנט במחיר זול, בתנאי שזכרתם לעשות זאת מראש.

ומה בנוגע לביגוד? אין ספק שהבגדים החדשים בחנויות נראים מאוד חמודים וקשה שלא להתמוגג מהמחשבה על התינוק שלכם בתלבושת חדשה ומתוקה. יחד עם זאת, כדאי לזכור שבשנה הראשונה לחייו, התינוק גדל בקצב מהיר ולכן בכל מקרה תצטרכו להחליף את כל המלתחה בכל חודשיים או שלושה. אם יש לכם אפשרות, גם במקרה זה עדיף לנסות למצוא בגדים יד שנייה מחברים ובני משפחה או למצוא משפחות בהן הילדים כבר גדולים ומעוניינות  למסור את בגדי התינוקות שכבר אינם בשימוש.

אחרי שווידאתם שיש לכם את כל הדברים שבאמת צריך, אפשר להעשיר את רשימת הציוד עם מוצרים שנועדו לבידור והנאה כמו אוניברסיטה, טרמפולינה, רעשנים וכדומה שלא דחוף לקנות מיד בימים הראשונים לאחר הלידה.

היום שאחרי הוא רק ההתחלה

ההיבט הכלכלי של היום שאחרי הלידה דורש מחשבה ותכנון לטווח ארוך. כהורים טריים, אם אתם רוצים להימנע ממצב של חריגה מהתקציב, כדאי להפריד בין המוצרים שממש חייבים בימים הראשונים, לבין אלו שישמשו אתכם רק אחרי מספר חודשים או אפילו שנים. מעבר לכך, כדאי להכין רשימת מתנות עם דברים שאתם יודעים שתצטרכו ולהפיץ אותה בין קרובי המשפחה והחברים שכנראה גם ככה יחפשו רעיון למתנה בשבילכם. אפשרות נוספת היא לחכות עם קנייה של מוצרים מסוימים לימים שאחרי הלידה ולנצל את תלושי הקנייה הרבים שמקבלים כמתנה ללידה.

אם ההוצאות הראשוניות עדיין גבוהות ומכבידות עליכם, אפשר לפרוס אותן למשך תקופה ארוכה ולממן אותן בצורה מסודרת ועקבית או  לשקול מקור מימון חלופי, כמו הלוואה ברגע שתאפשר פריסה נוחה יותר של התשלום.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* מס' רישיון 54414.

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן