שינה

התינוק לא רוצה לישון במהלך היום?

איך תגרמי לתינוקך לישון לילה שלם?

בטח גם לך יש חברות נפלאות שמספרות לך (בעוד שהתינוק שלך בוכה במקרה ברקע) איך אצלן הילדים ישנו בלי שום בעיה כבר מהחודש הראשון. אז נכון, יש תינוקות שישנים עמוק יותר מאחרים אבל כדאי שתדעי ששנת התינוק משתנה באופן תדיר עם גדילתו (מה גם שיתכן והן קצת שכחו איך זה היה אצלן ממש בהתחלה). גם אם תינוקך אולי מתקשה יותר להירדם אל תתייאשי - יש מספר דרכים שיכולות לסייע לו אשר יקנו לו הירגלי שינה טובים.

דפוסי השינה משתנים בשנה הראשונה

בחודשים הראשונים לחייהם שנת לילה של תינוקות אורכת רק כ... 6 שעות. כלומר גם אם תינוקך הולך לישון ב 20:00 ומתעורר ב 2:00 לפנות בוקר או נרדם ב 22:00 ומתעורר ב 4:00 את יכולה כבר להיות גאה: למרות שבעוד שאת ודאי רגילה לשנת לילה ארוכה יותר, התינוק שלך צלח את המשוכה הנקראת "לילה שלם"! קחי נשימה עמוקה: לקראת סוף שנת חייהם הראשונה הם כבר ישנים הרבה יותר טוב ואמורים לישון כ 10-12 שעות.

"שגרת שינה" הן מילות הקסם

הכי חשוב להקנות לקטנצ'יק הרגלי שינה טובים כבר מההתחלה. אמנם, בימים הראשונים לא תוכלי לעשות רבות בעניין כי אם הוא עייף לא תצליחי להחזיק אותו ער ואם הוא לא עייף מספיק הוא פשוט לא ירדם. יחד עם זאת, נסי בהדרגה ליצור הרגלי שינה קבועים אשר יאותתו לו מתי הזמן שלו להירגע ולתפוס תנומה איכותית.

  • תני לו 'חפץ מעבר' – זהו חפץ כמו שמיכה או בובה אשר הופך לרכוש אהוב של הילד, מקנה לו ביטחון ומשרה עליו רוגע. איך מעניקים לחפץ שכזה את התכונות הללו? דרך מצויינת להפוך את השמיכה או הדובי לאותו חפץ אהוב היא להעניק לו "ריח של אמא" על ידי כך שתשאירי אותם בקרבתך במהלך היום. לתינוקות יש חוש ריח חזק כך שאם הם מתעוררים במהלך הלילה הריח של אמא יכול להרגיע ואף לאפשר להם להירדם חזרה.
  • הפרידי שינה מעייפות - כאשר התינוק קטן הוא יכול לעבור ממצב של שינה לעירות במהירות. למדי את ההתנהגות שלו והכירי אותה, היא תסייע לך רבות: אם הוא נרדם על הידיים או בשעת האוכל, הניחי אותו במקום מתאים לשינה כמו לול או עגלה. אם הוא ער, עודדי את העירנות ושחקי איתו. בכך שתגדירי עבורו את פרקי הזמן הללו בבירור, הוא יוכל ללמוד להבחין בין שינה לבין עירות ועם הזמן אף ישייך את השינה עם המקום המתאים בבית.
  • הפרידי בין יום ולילה – השעון הביולוגי עימו הוא נולד לא מדייק ותינוקות רכים נוטים לערבב בכלל בין יום ולילה. יצירת אבחנה ברורה בין התנומות הקצרות של היום ובין שנת הלילה הארוכה והעמוקה תעזור לו באיפוס השעון. איך עושים זאת? שגרת השינה לפני ההשכבה בלילה היא החשובה. הקפידי על שגרה המתחילה במשחק שקט או ספר ולאחר מכן אמבטיה. עיסוי בתחליב גוף עם ריח מוכר ומרגיע, הלבשה בפיג'מה, שירים אהובים, חיבורים ו – כיבוי אורות.
  • ארוחות הלילה אינן כמו ארוחות היום - מאחר ותינוקך הקטן צריך לאכול סביב השעון, הוא יתעורר כמה פעמים במהלך הלילה. על מנת שההאכלות הליליות יהיו קצרות ויעילות הקפידי שהן יהיו שקטות. דרך מוצלחת היא לגשת אל התינוק מיד כשהוא מתחיל לבכות ועוד לא ממש עירני. אל תדליקי את האור ואל תדברי איתו, פשוט שמרי על אווירת השינה החשוכה והשקטה, כדי שהוא יבין שזאת לא שעת משחק. במהלך היום, לעומת זאת, עשי את ההיפך: התייחסי לשעות האוכל כהזדמנויות לשחק, לדבר, לשיר ולהיות בקשר עם התינוק המתוק.

התינוק שלך כבר גדול יותר?

זה הזמן לעודד אותו להירדם בעצמו. בהתחלה הוא בטח יירדם לך על הידיים ואם תלכי איתו במנשא זה בוודאי עניין של דקות עד שתנועות ההליכה וחום הגוף שלך יגרמו לו לעצום עיניים ולהיסחף לחלום. זה כיף ונהדר אבל בסופו של דבר את וודאי רוצה שהוא יתרגל להירדם בעצמו. אל תכפי עליו ונסי לעשות זאת בצורה חכמה ובהדרגה. כשאת מזהה שהוא עייף, אך עוד לא ישן, השכיבי אותו. בכך שתשכיבי אותו ברכות במיטתו ער אך עדיין עטוף ברכות ואהבה הוא ילמד לקשר את השינה לרגשות אלו. זה נשמע אולי קל אבל ודאי תיווכחי שזה מאתגר. יחד עם זאת – אל תתיאשי! זה תהליך שלוקח זמן אבל לאחר שיתרגל את תזכי לאותם רגעי קסם בהם תחדלי מ"להרדים" אותו ופשוט תתני לו.. ליהרדם.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה