שבוע 18 להריון - חודש רביעי - טרימסטר 2

ההתקדמות שלך

נשארו 5.4 חודשים - 23 שבועות (כולל השבוע)
45%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
...
........
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

משבוע לשבוע גדל התיאבון שלך, ועמו גדלים גם המימדים שלך. סביר להניח שבשלב הזה כבר אין לך ברירה אלא ללבוש בגדי הריון רפויים. רוב הנשים במצבך מתקשות להירדם בלילה ואינן מצליחות למצוא תנוחה שנוח להן לישון בה. כאשר את שוכבת על הגב, הרחם לוחץ על כלי דם, ובעיקר על ורידים המזרימים דם מהרגליים ללב. ייתכן שיהיה לך קל יותר לישון על הצד, ויהיה לך נוח יותר אם תרפדי את סביבתך בכריות. אם את מעוניינת בכך, ניתן לרכוש גם כריות הריון מיוחדות עם תמיכה לגב.

בשליש השני של ההריון עולה נפח הדם שלך, אך גם כלי הדם מתרחבים. בתקופה זו יכול מאד להיות שלחץ הדם שלך נמוך יחסית, ולכן אולי את סובלת מסחרחורות לעתים קרובות. אם זהו המצב, השתדלי לקום באיטיות ממצב של שכיבה או ישיבה, וכל תוכלי להימנע מהסחרחורת.

מה קורה עם תינוקך:

אורכו של התינוק שלך הוא כרגע 14-15 ס"מ, ומשקלו קצת פחות מ-200 גרם. עצמותיו הרכות ממשיכות להתקשות, ושמיעתו משתפרת, כך שהוא יכול לשמוע את פעימות לבך ואת זרימת הדם בגופך. הוא יכול עתה גם לבלוע, ומנצל את היכולת הזו לשתיית מי השפיר.

בשלב זה העובר מזיז את ידיו ואת רגליו הרבה מאד, ואם עדיין לא הרגשת זאת- הגיוני שבקרוב תתחילי להרגיש את תזוזותיו. השבוע מתקדמת ההתפתחות של כפות הידיים והרגליים, ונוצרות טביעות האצבעות שיאפיינו את התינוק שלך! התפתחות חשובה נוספת שמתחילה השבוע היא היווצרות שכבת מגן בשם מיילין שעוטפת את תאי העצבים. שכבת מגן זו תמשיך להתפתח לכל אורך ההריון וגם אחרי הלידה.

זה הזמן:

  • אם עדיין לא עשית זאת, עכשיו זה הזמן לבצע בדיקת סקר ביוכימי (חלבון עוברי) העוזרת באיתור סיכוי מוגבר לתסמונת דאון.
  • לעבור סופית לבגדי הריון נוחים - אם עוד לא עשית זאת.
  • להתחיל לשקול איפה תרצי ללדת, להתעניין לגבי רופאי ילדים, ואולי אפילו להתחיל לחשוב על שם לתינוק/ת: לא כדאי להשאיר את הכל לרגע האחרון.

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • לצרוך תוסף ברזל מתום החודש השלישי להריון (החל משבוע 16) ועד שישה שבועות לאחר הלידה - 30 מ"ג בכל יום.
  • על תזונה בריאה ומאוזנת, בדגש על כל אבות המזון. הקפידי לאכול הרבה חלבונים (בעיקר אם את בהריון עם תאומים).
  • להקפיד על שתייה מרובה של מים.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לבצע פעילות גופנית קלה, חשוב להימנע מפעילות גופנית עם סכנת נפילה.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

איכלי בננה לפני השינה. היא תסייע בהפחתת התכווצויות המופיעות באמצע הלילה בכפות הרגליים.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה