מרגיז ומקומם! - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • משרד האוצר או החינוך או שניהם החליטו לקצץ ב-30% מהטיפולים הפרא-רפואיים בחינוך המיוחד החרדי! אני ממש לא מבינה למה? למה ילדי החינוך המיוחד החרדים שווים פחות מילדי החינוך המיוחד הממלכתי? אנחנו לא חרדים, אבל אור ומעין הולכים לחינוך מיוחד חרדי כי הם עושים את זה ממש טוב, עם הלב והנשמה.
    אתמול אני וחברה הלכנו לבדוק בית ספר לילדים אוטיסטים והמנהלת הסבירה לנו ששנה הבאה הם לא יוכלו לקלוט הרבה ילדים כי קיצצו להם באופן שמאלץ אותם לא לתת מענה לגידול טבעי. ומדובר על מוסד שקולט ילדים אוטיסטים מכל המגזרים, כולל החילוני. אנשים באים לשם כי אין הרבה אופציות שפויות, אבל גם את הקצת הזה רוצים לקחת לנו. זה כל כך מרגיז.
76 תגובות
עמוד 1


  • לא נעים להגיד אבל ככה החלו להדרדר העניינים בגרמניה שבעקבותיהם היתה שואה!!
    החלו בכל מיני גזרות גזעניות כנגד היהודים... לא שונה מהגזרות וההכללות הגזעניות כלפי הדתיים... ומשם להשמדה המונית
    אני לא דתיה- ואני נגעלת כל פעם מחדש כשאני שומעת יהודי ישראלי אומר שצריך להרוג את הדתיים, או אנשים מגעילים ששמחים שיהודים נרצחים כמו הבחור בתפוח- במיוחד לא הייתי מצפה לזה מאותם אנשים ששני דורות אחורה רצחו להם את המשפחה

  • צר לי שאי אפשר במדינה הזאת לחיות כמו שצריך. חרדים דתיים וחילונים. ההרגשה שלי היא שילדי החינוך החרדי לא שווים פחות אלא מעכשיו הם יהיו שווים כמו ילדי החינוך הממלכתי ולא שווים יותר כפי שהיה עד עכשיו!
  • מקיצוץ קצבאות ועד שואה הדרך ארוכה ומפותלת....
    לא הייתי ממהרת להשוות בין השניים.

    יש הרבה דברים גם בצד השני של המטבע, ואני דווקא כן בעד לפיד בכל הנושא הזה.
    לא מכירה את הסיפור עם החינוך המיוחד החרדי, לא יודעת האם לחינוך המיוחד החילוני לא קיצצו, אולי הם קיבלו עד עכשיו יותר והוחלט לאזן, לפי מה נקבע למי לקצץ, למה התחילו דווקא מקיצוץ החינוך המיוחד בכלל, ועוד.
    יש הרבה שאלות שצריך לבדוק.

    אבל אני כן חושבת שצריך שיוויון בנטל. הגיע הזמן להתחיל להפוך את המקום הזה ליותר שיוויוני, שכולנו נשלם, כולנו נשרת בצבא, כולנו נדאג למדינה. שלא נחשוב מה מגיע לי אלא גם מה אני יכול לתרום. בנושא הזה אני בהחלט בעד לפיד ושמחה שבחרתי בו.
  • למיטב ידיעתי התקצוב הוא פר ילד ולא פר מוסד. הם מקבלים גם תרומות. בשנה שעברה תרמנו לגן של אור כסף כפי יכולתנו ואני זוכרת שהמוסד שביקרנו בו אתמול גם עשה התרמה עם פרסומות על אוטובוסים. אין עודף כסף
  • בואו רגע נירגע.... שנייה....
    האם ייתכן שעד כה ביה"ס הזה תוקצב ב30% יותר מאשר מסגרת דומה בחינוך החילוני ולכן קוצצו 30%?
    ואז נשאלת השאלה - למה מגיע למישהו 30% תוספת רק בגלל שהוא דתי....

    אני לא מכירה את כל הפרטים וגם אתן לא, שואה "מעט" רחוקה מהתיאור הזה...

    לא נטע, לא שונאים חרדים, יאיר לפיד אב לבת אוטיסטית הוא לא יקצץ ככה סתם לילדים שצריכים את כל העזרה שיש.
    מעבר לזה - המצב הכלכלי בארץ ובעולם כבר לא מעולה וחלק ניכר מהתרומות למוסדות מסוג זה קוצצו, יכול להיות שמנהלת ביה"ס הסבירה בדרך בה לה היה הכי נוח לגרום לכעס ועצבים.....

    נסו לראות גם את הצדדים האלו....


  • שואה אולי לא,אבל בהחלט אניטישמיות ושנאה לכל מה שהוא חרדי.
    ולגבי התיקצוב,מנתוני משרד החינוך עולה,כי ילדי החינוך החרדי הם כשליש מהתלמידים(!)
    ובכל זאת,סך כל התקציב עבור המגזר הזה הוא חמישה מילארד מתוך......כחמישים או ארבעים ומשהו(!!!)
    תלמיד בקיבוץ למשל מתוקצב פי שלוש מבכל מקום אחר.
  • אני מממש שמחה שפתחתי את הדיון הזה וקראתי את כול התגובות פה

    ועכשיו אני גם רוצה להגיב :מהצד של החרדים
    אז אני חרדיה בת 27 עובדת למחיתי בתור רואת חשבון.מחזיקה ב2 תארים ורישיון רואה חשבון.(כן כן לא כול החרדיות הם מורות ונטולות השכלה וליבה.....)
    בעלי בן 31 לומד במסגרת תורנית למד כול חיוו במסגרות עם לימודי ליבה (יש כאלוו הרבה גם במגזר החרדי) והוציא תעודת בגרות בממוצע גבוה(החרדים הם לא בורים ולא אנפלבטים)
    הוא לא עשה צבא -זה נכון.מתוך עקרונות תורניים שעליהם הוא נשען-בעלי הוא אדם מאוד פתוח מאוד מאוד ואין לו שום בעיה לחיות לצד חילונים אבל לא רוצה לחיות ולהתנהג בסגנון חיים שלהם...............ולא מתוך חוסר כבוד ח"ו אלא מתוך רצון לחיות את חייו התורניים שלו!!!!והחוסר משכורת שלו באה על חשבוננו בלבד ולא ע"ח אפחד......
    ילדיי לומדים במוסדות תורניים ואני גאה בהם מאוד!!!
    הצבא שלנו-שאנחנו גאים בו מאוד לא מאפשר לחייליו הדתיים לחיות ולקים את אורח חיוו הדתי.....ובפרוש כן מנסה להסיט אותו מהדרך-וזה ממקור ראשון כי גיסים שלי כן היו בצבא.
    זר לא יבין זאת-ואנחנו לא מצפים בכלל שאנשים שלא מכירים בערך התורה יבינו עד כמה היא חשובה....כמה היא מגנה ומצלה......אנחנו לא צריכים שיבינו אנחנו כן צריכים שלא יפגעו לנו בערך שלנו שאחנו אוהבים-יותר מהלימודי ליבה.....
    ושלא תפלו מהכיסאות-גם אנחנו בעד שיווין בנטל
    גם אנחנו משלמים מע"מ בידיק כמו כולם,חשמל,ארנונה,מיסים גנים לילדים מעונות וכו' וממש לא חיים על חשבון אפחד!!!!!!!!
    כמו החרדים במדינה שלנו-יש הרבה יותר ערבים וגם לא מעט חילונים שלא עשו צבא,שלא עובדים ושכן חיים על חשבון המדינה וגם על חשבוננו החרדים.
    אני אומנם חושבת שכן חשוב שחלק מהציבור החרדי יתגיס ובפרט מי "שתורתו לא אמונתו"
    אבל לא בכזו כפיה כמו מה שמתנהל פה-באיזה מדינה בעולם מכריחים להתגייס?????בטיזה מדינה מתנים את התקציבים למוסדות (החרדים) רק אם ילמדו "לימודי ליבה -כי זה מה שהשר פירון רוצה??????למה????כדי שנלמד פחות תורה ?כדי שניהיה יותר חכמים?שלא ניהיה בורים?שנוכל להשתלב בשוק העבודה???????אני אומנם לא משווה את זה לשואה אבל זה בהחלט כן בר השוואה לקומיסטים ברוסיה שלא נתנו ליהודים ללמוד תורה......ושם זו היתה המדינה שלהם ופה זו שלנו
  • אתן מצחיקות אותי. באמת!
    יופי שושה - מצאת למי להפנות עכשיו את השנאה? כל הכבוד.
    בואו נראה שליש מהתלמידים הם חרדים ועדיין רק מיעוט קטן מאוד מהוריהם משלמים מיסים!
    ועדיין הצהרונים במרכזי החרדים עולים כ200 ש"ח לחודש, החינוך עד גיל 3 זול באחוזים ניכרים ביותר לעומת החינוך החילוני, בבתי הספר מחלקים ארוחת צהריים בעלות מינימלית להורים, דיור- כמה עולה דירה בשכונה חרדית לעומת דירה בשכונה חילונית, תפסיקו להשוות כי בשורה התחתונה נכון לכיום - לפני הקיצוצים משפחה חרדית מתוקצבת פי כמה וכמה ממשפחה חילונית עם אותה כמות נפשות.
    כמה ילדים יש בכתה של ילד חרדי? כמה ילדים יש בכתת ילד חילוני?
    תפסיקו להסתכל על המיקרו ותסתכלו גם קצת על המקרו, תיראו איך אנשים (לא כולם, לגמרי לא, יש משפחות שעובדות, משלמות מיסים, אבי המשפחה שירת בצה"ל) מביאים ילדים ודורשים מהמדינה לפרנס אותם!
    לא מדברת חלילה על ילד עם קשיים, על אנשים מבוגרים, חולים, נכים, כיום חלק ניכר מתקציב הרווחה הולך לאנשים שיכולים לעבוד, יכולים להתפרנס אבל מעדיפים ללמוד ושמישהו אחר יכניס כסף לבנק....
    בכל מקום בעולם חרדים מפרנסים עצמם ללא עזרת המדינה בה הם חיים!
    ושוב כל הנאמר כאן לא מתייחס למי שבאמת זקוק לעזרת המדינה.

  • על איזה עזרת מדינה אני חיה?אני משלמת צהרון לילדים 250 ש"ח-וזה מהתמ"ת גם לחילונים יש צהרוני תמת רק שלשם הם הכניסו כול מיני חוגים והפעלות שונות שעולות הון...אצלנו-מסתפקים בדף וטודים לעבודה ויצירה ושמחק בארגז החול לפעילות.....
    הדירות הזולות אצל החרדים עולות פחות-כי השם שוות פחות .הסטנדרט נמוך בהרבה מהדירות אצל החילונים....
    איפה החינוך עד גיל 3 יותר זול?????ילדיי לומדים במוסד של תמת(וגם אצל החילונים יש) ואני משלמת להם לפי דרגה..........מרוויחים פחות יש יותר סבסוד אבל מנגד מרווחים פחות גם יוצאים פחות למסעדות לא נוסעים לחול לא קונים כול מה שבא.......
    תאמינו לי שהקצבאות ילדים שהמדינה מממנת לי זה לא מה שעוזר לי לדאוג לילדיי-אז במה היא עוד עוזרת לי????????
    רק לוקחת!!!
    בכיתה של חרדים-יש בערך 30-40 תלמידים ואצל החילונים???
    מי דורש מהמדינה לפרנס אותו??????ובמה בידיוק היא מפרנסת?????
    מיקרו ,מקרו,הכול שטויות-השאלה מה התוצאה הסופית!!!!
    לא זכור לי שפעם מישהו הכניס לי כסף לבנק?????????????חחחחחחחחח בדיחה ממש .זה מה שהתקשורת מאכילה את כול הציבור.
    ד.א אני לבן שלי שהוא מעל גיל 3 ואמור לא לעלות משלמת כ600 ש"ח בחודש-כי לא מתקצבים מוסדות חרדים.........
    אני מצטטת פה את השורה של הכותבת הראשונה בדיון הזה והיא לדעתי משקפת הרבה" אני מבינה שבמדינה הזאת התרגלו לשנוא חרדים, אבל זה עובר כל גבול"
  • לינבר מתוקה אני לא יודעת על מה הנתונים שלך מסתמכים אבל הם רחוקים מאוד מהאמת.

    בשכונות של ריכוזים חרדיים המחיר עולה ללא כל פרופרוציה לערך הדירה בגלל הביקוש הגדולי בגלל והקרבה לכל הצרכים. ואני יודעת כי ם בעלי ואני העדפנו לקנות דירה במרחק 20 דק' מהריכוז מאשר דירה פיצפונת שלא שווה רבע מהערך עליה מבקשים בגלל שזה אזור חרדי.

    והלוואי והייתי מוצאת צהרון ב200 ש"ח, או גן זול. הגנים עד גיל 3 הם פרטיים כך שממילא המחיר הוא לפי מה שקובע אותו אדם פרטי וברך כלל זה לפי ביקוש.

    והסיבה למעט ילדים בכיתה היא כי יש פחות תלמידים חרדים ואת יודעת כמה בתי ספר נלחמים על כל תלמיד? עוברים מבית לבית כי חסר ילד שבלעדיו לא תפתח עוד כתה. או העובדה שילד צריך לנסוע לעיר אחרת כי אין בית ספר חרדי באזור שלו, והעלות של ההסעה להורים אלו דברים שאת לא לוקחת בחשבון, הכל נראה ורוד יותר מרחוק וממש נשמע שיש לאנשים אשליה שהחיים של החרדים הם דבש והכל זול להם והם חיים באיכות מבלי לעבוד בעוד שהחילונים ממנים אותם אבל האמת רחוקה שנות אור.


  • כשאני שומעת את כול מה שהתקשורת מאכילה אתכם-אני חושבת שזה בדיחה אבל זו לא ואם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק!!!!!!
    החיים שלי דבש יותר משלכם????תשכחו מזה.......נכון אני לא נוסעת לחו"ל...ואני לא ננוסעת למסעדות כול שני וחמישי......האורח חיים שלנו שונה בהרבה משל הציבור החילוני......
    ואני בהחלט במצב הרבה פחות טוב "מגברת כהן " של מר לפיד היקר.....
    משלמת מיסים ישרים עקיפים וכו ולא חיה עח אפחד
    וכן....אהממממ לא מקבלת שום כסף בחינם ממישהו......
    אני אחראית לילדים שלי(כן מר לפיד אני ולא אתה-כמו שאמרת) ואני ולא אתה -יחליט מה הם ילמדו.....ואיך הם יתפתחו....
  • אם כבר מדברים על ״איפה נשמע...״ אז אפשר להגיד דבר אחד: ״איפה נשמע שמשלמים למישהו עבור לימודי תורה????? איפה????״
    אוהבים ללמוד?? סבבה!!! אף אחד לא מונע מאף אחד ללמוד משהו שהוא אוהב!!!
    אה...אני למדתי בבר אילן ושם התנו את התואר ב 10 שעות לימוד של יהדות!!! אני עשיתי את זה אבל משום מה אם זה היה הפוך אז ״הציבור החרדי הוא מאוד חזק ולא יתן חיים שיכפו עליו לימודים לא רצויים״ בגלל זה שונאים חרדים כי הם משתמשים בכוח... 
  • ETD, לא עוזר שאת אוהבת את הצבא, כשבעלך נמצא לצידך בהחלט למה שלא תאהבי את הצבא ששומר עלייך ומעניק לך את האפשרות לחיות כאן?!
    למה שאת תגדלי לך בנחת את הילדים לצד בעלך, ואני אצטרך להיות אם חד הורית כי בעלי נותן את כל כולו למען הצבא?
    מישהו הרי צריך לעשות זאת, לא?!? אז כן, יש כאלה שעושים זאת בשבילך!
    אי אפשר להיות דתי בצבא? הצחקת אותי! אנחנו דתיים לא פחות ממך.
    יומיים אחרי שהתחתנתי כבר לא ראיתי אותו, לך היו שבע ברכות? אז לי לא!
    שבוע אחרי הלידות הוא כבר לא נכח כאן, בעלך עוזר לך אחרי הלידה? שלי לא, כי הוא שומר על הילדים שלך!

    אל תספרי לי סיפורי צדיקים וכה עשו חכמינו על כך שהוא יושב ולומד תורה, שילמד אחרי הצבא ואחרי המילואים, ואפילו תוך כדי מצידי.

    הגיסים שלך היו בצבא, ומה? הם הפכו לכופרים? הורידו את הכיפה? היום הם לא בני אדם אלא חיות? נו, באמת.... אם כך אז אוי לחינוך החרדי ש"מצליח" להחזיק מעמד כשפותחים טיפה את הצוהר...

    התקשורת לא מאכילה אותי, אני טיפה יותר אינטלגנטית מזה. יש לי תואר בתקשורת ואני יודעת טוב מאוד להיות ביקורתית. יש לי משפחה חרדית ואני יודעת בדיוק איך הדברים מתנהלים, בלי צורך לשמוע בחדשות.
  • התייחסתי לשנאה שהיא דברה עליה לא לקיצוץ קצבאות. לצערי השנאה הזו קיימת לא מהיום במדינתנו

  • אה, ודי עם הטרמינולגיה הזו "אנטישמיות", "גזרות שמד", עוד מעט בטח גם "אנוסים". אף אחד לא מבקש שילמדו בסתר תורה.

    שימי לב גם למה שהתקשורת החרדית מאכילה את הציבור החרדי, שימוש במונחים האלה יוצר מיד קונוטציה קוטבית של "אנחנו" (יהודים, שומרי תורה ומצוות) מול "הם" (עוכרי ישראל, עמלק). המילים האלה סוחבות מטען רגשי עצום, שאין לו ולו קשר אחד הגיוני לקיצוצי האוצר.
  • לא קראתי את כל התגובות אבל
    גם אני חרידית אני עובדת ובעלי עשה צבא והוא עובד גיסי שיש לו 11 ילדים עשה צבא והוא ואישתו עובדים ומה הוא קיבל מהמדינה? רק קצבת ילדים
    אז לא כל החרדים חיים על חשבון המדינה ורובם לא!!!!
    וד"א לינברי איפה מצאת צהרון חרדי ב200 שח? אחרי דרגה זה 350 שח ללא דרגה זה 550שח
    אין הבדלים בין מה שהחרדים משלמים לחילונים הכל אותו דבר ודרך אגב כיום משרתיםפ בצבא 2000 חיילים חרדים רק הממשלה לא תפרסם את זה כי אחד מהמפקדים הבכירים בצבא אמר לבעלי לא עושים קמפיינים ומעדיפים לשלוח חרידים שצריכים גיוס ללמוד מקצוע כי המגזר החרדי עולה יקר לצבא מבחינת אוכל כשר התאמות בשבילו וגם לפי החוק בצהל של חייל נשוי אז ככה שהצבא לא רוצה אותם.
    אז לפי דעתי זו סתם התנכלות למגזר החרדי שלא מכירים בו את כל הצדדים ותמיד מחםפשים את הרע
    ומשתמטים גם לא חסר אצל החילונים!!!!!
    וד"א אני לא קיבלתי עד היום שקל מהמדינה להיפך אני משלמת לה

    "כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן"
  • אופס! לא התכוונתי לגרום לשרשור ויכוחים.
    זאת מן תקופה כזאת מתסכלת. כל כך הרבה מידע וכל כך מעט אופציות. אני מקווה שבסוף נגיע לבית הספר הנכון והכל יהיה טוב
  • לא יכולתי להרחיב מקודם כי התחלתי נסיעה, אני אבהיר שאני לגמרי בעד שיווין בנטל- מקומם אותי שאני משלמת מיסים בזמן שאחר לא, מקומם אותי שזה שלומד תורה יקבל 7-8 אלף בחודש ומי שסטודנט לא יקבל כלום ועוד ישלם הכל...
    אבל והכוונה שלי -
    שהשיוויון צריך להיות לגבי על המגזרים- התמקדות במגזר אחד מבחינתי זה גזענות
    למה אני לא שומעת את שר האוצר היקר שלנו מדבר על זה שהערבים לא עושים צבא?! ומילא לא צבא כי נוגד את הבטחון- שיעשו שרות לאומי במקום לסיים תואר בזמן שאנחנו נותנים את החיים שלנו לצהל
    גם המגזר הערבי מקבל קצבאות ילדים כי גם להם יש הרבה ילדים/ למה זה לא מוזכר? ורק הקצבאות לילדים הדתיים?
    למה שר האוצר לא מדבר על כל אוכלוסיית הזקנים העולים שלא שילמו יום אחד ביטוח לאומי אבל מקבלים את כל התנאים בקופות חולים ובבתי חולים על חשבוננו???

    ההתמקדות ויצר השנאה למגזר אחד ספציפי מקומם אותי, וזה מה שהשוותי לשואה

  • ובלי קשר אני עצבנית רצח היום בגלל איזו מטומטמת ששמחה לאיד בפייסבוק על הבחור שנרצח בתפוח וכתבה מילים כביכול לילד שלו שפשוט דחו לי את הנשמה-רק כי הוא חרדי. ילד שגדל בלי אבא זה לא סיבה לשמוח מאף בחינה- ללא תלות במין/ מגזר/ דת!

  • היית פעם בשכונה של ערבים? אין להם מדרכות ובקושי מערכת ביוב נורמאלית. אין להם פארקים וגני משחקים...
    אולי באמת נשלם לערבים שילמדו קוראן...
  • ענבר לא הבנתי מה רצית במשפט שהפנת כלפי.
    לא אמרתי שום דבר שלא נכתב כבר לפני,ואחרי.
    זה עצוב כל כך.יש פה לא מעט נשים חרדיות שאומרות-
    מציאות חיינו שונה ממה שאתן מתארות!!מציאות חיינו שונה ממה שהתקשורת אומרת!
    אבל קולן לא נשמע.לא מאמינים.כל כך הרבה שנים זכוכית המגדלת של התקשורת מתמקדת בפן המכוער של פני החברה החרדית שנוצרה שנאה כ"כ עמוקה....
    אני לא חיה בריכוז חרדי.נהפוך הוא.אני משלמת משכנתא,ארנונה מים וחשמל בדיוק כמו כל אחד אחר.
    אני מקבלת מהמדינה קצבת ילדים כמו כל אמא אחרת כאן.לא שקל יותר לא שקל פחות.
    אני משלמת הון תועפות להסעות לבנותיי לקצה השני של העיר כדי להעניק להן חינוך שאני מאמינה בו.כאן אין שום מענה וגם לא יהיה.סתם,לידע הכללי כל זה.כי הרי תמשיכו לשנן את אותה המנטרה שנמרחת בעיתונים ובחדשות.
  • חבל על הזמן.

    כל עוד עיוורים לתקשורת- גם החרדים וגם החילונים (ובייבי בום צודקת בקשר לתקשורת החרדים! מרגישה את זה גם. הם מגזימים), לא ישתנה שום דבר וימשיכו להשמיע את אוסף השטויות שאת חלקם קראתי כאן:

    דוגמאות:

  • אחת ויחידה. סטודנטים לא פטורים מתשלום ביטוח לאומי. מנסיון!!
    אז נניח שחילונים וחרדים משלמים מס הכנסה ומעמ וביטוח לאומי ארנונה וכל שאר הדברים שווה אבל החילונים הם הרוב ( אני מדברת על משפחות ולא על מספר ילדים) נכון? אז לפי חישוב פשוט לחילונים מגיע קצת יותר מאשר לחרדים ולא להיפך.
    אם למגזר החרדי חשוב ללמוד תורה ולא למנוע ילודה, הוא צריך לחשוב שיש לזה השלכות. הסכום שהמדינה מכניסה מזוג חרדים לא מכסה את הצרכים שיש להם ולילדיהם.
    מי זאת הרואת חשבון עם רשיון שיכולה להבין את כוונתי...
     
  • אחת ויחידה יקרה,
    בבקשה אל תשווי "חד הוריות" שבעליהן בכולל ל"חד הוריות" שבעליהן בצבא. זה לא משהו בר השוואה ואת הרי יודעת זאת. האם כבר יצא להם לחזור הביתה פעם בשלושה חודשים? לסכן את חייהם? בעלך כבר בבית? שלי עדיין לא...

    באשר לשאר הדברים שכתבת, את צודקת שיש המון שגעונות (כשרויות, מקווה, ציצית...) ועכשיו קראי שוב את דבריה של ETD (סה"כ היא מציגה דעה מגזרית טיפוסית). הנה ציטוט רלוונטי כדי שיהיה לך יותר נוח:

    "הצבא שלנו-שאנחנו גאים בו מאוד לא מאפשר לחייליו הדתיים לחיות ולקים את אורח חיוו הדתי.....ובפרוש כן מנסה להסיט אותו מהדרך-וזה ממקור ראשון כי גיסים שלי כן היו בצבא".

    מה את אומרת? האם באמת כל ה"שגעונות" הם הבעיה? האם מידת הדתיות (כפי שאת הגדרת זאת, אני ממש לא מסכימה עם הגדרה שיטחית שכזו) זה מה שמשחק כאן תפקיד? או משהו אחר?

    ולסיום,
    אני עייפה והולכת לישון,
    אז לילה טובבבבבבבבבבבבבבבבב
  • אני לא רואת חשבון אבל אני יודעת דבר אחד- זה שהחילונים הרוב זה לא אומר שלאדם חילוני מגיע קצת יותר. ממש לא. כל אדם צריך לקבל בשווה וזה בכלל לא משנה כמה הוא מכניס. לפי דברייך לאלפיון העליון מגיע הכי הרבה כי הם מכניסים הרבה מס. שגוי מאוד!

    וממתי המדינה מכסה את הצרכים שיש לזוג חרדים וילדיהם יותר מאת הצרכים שיש לזוג חילונים וילדיהם? בשני המקרים מקבלים קצבת ילדים וזהו ועם השאר ההורים מתמודדים. אז החרדים מתמודדים עם יותר חובות..

    ואם את מתכוונת לקצבת ילדים שמשולמת על כל ילד- 160 ומשהו עלובים ביותר, אז באמת, אולי כדאי שיקחו אותם ודי ובואי נראה אם תירגע הסערה.
    אני יכולה להישבע בכל היקר לי שלא.

    בינינו- לא מדגדג לי את המינוס הסכום העלוב הזה.

    חוץ מזה בכל מדינה מתוקנת שמשלמת קצבת ילדים (ואני אזרחית ארה"ב, חיה בישראל, וזכאית לקבל גם מהם! וסכום משמעותי הרבה הרבה יותר!!!) לא נכנסים לאף אחת לרחם לבדוק כמה ילדים יש לה ולא מסתכלים בעין צרה על אחת עם משפחה גדולה. רק כאן זה ככה משום מה

  • אני אנסה להסביר את הכוונה שלי ״כיסוי צרכים״.
    נניח שבמדינה יש 30 משפחות חרדיות ו 70 משפחות חילוניות.
    כל משפחה מכניסה 4 שקל לקופת המדינה סהכ 400 שקל.
    נניח שכל ילד דורש סבסוד של 1 שקל. כולם שווים.
    אבל לחרדים יש 250 ילדים ולחילונים 150 ילדים סהכ 400 ילדים.
    אז יוצא שהחילונים סבסדו את החרדים.
    אבל תסכימי איתי שחרדים לא מכניסים סכום שווה לקופת המדינה כי מי שלומד ומקבל אפילו סכום קטן כמו 800 שח אבל לא מכניס שקל לא מס הכנסה ולא ביטוח לאומי. לעומת זאת דמי אבטלה דמי לידה השלמת הכנסה כולם חייבים במס הכנסה וביטוח לאומי.
  • ובתור אזרחית ארהב את משלמת ״ביטוח לאומי״ ( social decurity) ?
  • לא כי אני לא תושבת.

    האמת בזה יש לי פחות מושג כי איזו חברה אמריקאית מטפלת לי בעניינים האלו.
    אני רק יודעת שאני מקבלת החזרי מס (על מס שאני לא משלמת

  • אנחנו עושים השנה אזרחות לכולם!
    מקבלים 1000 דולר בלי לשלם על זה כלום ( רק לעשות אזרחות עולה לנו 600 דולר לילד). מי עושה לך את ההחזרים? אנחנו גם צריכים עכשיו...
    ההורים של בעלי גרים בישראל ומשלמים ביטוח לאומי בארהב ועכשיו מקבלים קיצבה יפה משם.
    אבל רציתי להגיד שאם הם לא היו משלמים הם לא היו מקבלים. וכאן בארץ כולם מקבלים קיצבת זיקנה.
  • u.s. benefits
    נדמה לי שככה קוראים לחברה.

    ואני לא משלמת ביטוח לאומי להם, אז כנראה לא אקבל את הזקנה... אבל השאר כן. אולי שווה לבדוק תשלום אם זה ישתלם לי בעתיד.. טוב שאמרת.
    אבל אני רחוקה מזקנה כרגע ממרום 25 שנותיי

  • כשיש גרעון בקופה והמצב לא מזהיר ומקצצים מכל הכיוונים אז סופרים ומסתכלים.
    כשדודה של בעלי (אזרחית שגרה בארהב) שמעה שגיסתי (האחיינית שלה) מקבלת על כל ילד 1000 דולר והם כולם גרים בארץ ויש להם 4 ילדים היא כן אמרה שזה לא הוגן והייתה בשוק מזה...והיא עשירה...
  • אפשר לבקש 3 שנים אחורה אבל זה אסור לפי החוק רק מהשנה שבהם הם נהיו אזרחים ומי שיתפס זה יעלה לו בשלילת אזרחות (נראה לי שזה מה שאמרו).
    גיסתי קיבלה 3 שנים אחורה ולא תפסו אותם וזה היה לפני 7 שנים אז יש חוק היישנות ואי אפשר לעשות כלום אם יגלו...
  • אחת ויחידה, כמה בדיוק "קצבת ילדים" מקבלים בארה"ב אני מתה לדעת! כי עד היום לא קבלתי דולר.
    מיסים, לעומת זאת אני משלמת המון.

    160 ש"ח הם אמנם לא הרבה אבל בארה"ב לא מקבלים כלום פרט למענקלידה בסה"כ 3000 דולר שזה סכום חד פעמים וניתן רק ל-א-ח-ר שעשית את הדוח של המיסים של אותה שנה
  • טוב אני לא קראתי את כל הויכוחים כי אין לי סבלנות לזה

    מתבאסת בשבילך, נטע.

    כל ילד שנפגע במדינה הזו - כואב לי. זה לא פייר
    פייס: ortal_hori


  • רק משהו אחד - אני משלמת 1200(!!!!) שקל על הצהרון - כל מי שמשלמת 500, 700, 800 שתדעו שאני משלמת 1200 שקל על הצהרון בלי שהוא מיוחד. צהרון של המתנ"ס שנמצא בתוך הבית ספר של יונתן.
    אין לי בקרבתי צהרון של התמ"ת...

    ואני לא קיבלתי 800 שקל מהמדינה על שום דבר (בטח לא בזמן הלימודים שלי). חוץ מחופשות הלידה שלי (שבינינו, מימנתי למדינה איזה 100 חופשות כאלו) לא קיבלתי כלום
  • אין לי תשובה למה, אנ י רק יודעת שהרבה דברים במדינה שלנו מעוותים
  • כמו שכתבתי, אין כל סיכוי שאחד באמת יבין את האחר במדינה הזאת, והרבה בזכות התקשורת מ2 הכיוונים (כן כן בפירוש ב2 הצדדים משחירים את האחר)

    לא רואה תועלת בהמשך הדיון הזה שכן פחות או יותר כולם צודקים חוץ מאלו שכותבים נתונים שגויים.
    אבל בכל זאת, עד שיש לי איפה לפרק מטענים של מחשבות שתמיד אני חושבת(:

    בפעם הבאה- כדאי לך לברר אם את מקבלת את הזכויות שלך כי הוריי אזרחי ארה"ב והם מקבלים 1000 דולר לשנה פר ילד (מתחת גיל 14). החזרי מס הם ביטלו משנת 2011 כמו שאמרו לי עכשיו אבל עד 2010 היו זכאים כולם להגיש בקשה.
    לא נותנים לך- את צריכה להגיש בקשה מסוימת ואז בודקים ונותנים.
    ואגב אני כן יודעת בתור אזרחית ותושבת לשעבר שלנזקקים עוזרים בצורה משמעותית- פוד סטמפס- 200 דולר לאדם במשפחה מעוטת יכולת ברשתות מזון לחודש (כזה כרטיס מגנטי כמו אשראי מהמדינה שהם טוענים אותו מידי חודש..), סקשן 8- דיור ציבורי בתשלום מגוחך שהופך להיות הרכוש של הבנאדם לאחר כמה שנים טובות, ויש עוד. לא יודעת אם זה רק ניו יורק ואז זה רשות מקומית בלבד- אבל את זה בוודאות אני מכירה מקרוב.
    שוב- ציינתי שבהרבה דברים ישראל נותנת יותר כדוגמת דמי לידה בחופשת לידה ומה ששונה זו הגישה.

    אמא אווזה צר לי שאין לך תמ"ת באיזור, גם איפה שגרתי קודם לא היה הסדר תמ"ת קרוב ושילמתי מעל 3000 לגן. מה לעשות, זה לא תלוי באף אחד חוץ מהתמ"ת שלא מקים יותר מעונות ומשפחתונים מטעמו. ואף אחד לא אשם שאת משלמת סכום הזוי כזה לצהרון. אגב גם בלי סבסוד זה נשמע לי מטורף

  • למה שלא תשלחי לחינוך מיוחד ממלכתי?
    בבית הספר שלימדתי בו היו תלמדים חרדים..




  • "הצבא שלנו-שאנחנו גאים בו מאוד לא מאפשר לחייליו הדתיים לחיות ולקים את אורח חיוו הדתי.....ובפרוש כן מנסה להסיט אותו מהדרך-וזה ממקור ראשון כי גיסים שלי כן היו בצבא".
    ציטוט ממה שאני כתבתי.
    ואין לי בעיה לכתוב את זה שוב..........
    כן כן הצבא היקר שלנו לא מכבד דתיות של אחרים...מזלזל..צוחק...ומעליב....ובכוונה אמרתי גיסים שלי-כי הם היו ממש לאחרונה בצבא וזה מה שרלוונטי לתקופה שלנו....
    לעומת זאת..אבא שלי (אזרח חו"ל) עשה צבא(מרצונו ) בעזה ובאזורים הכי מסוכנים בתווכי הקן צרעות של הערבים ולא היה מגיע הביתה ואמא שלי היתה אם חד הורית...אז ביבי בום בשבילך...גם אני גדלתי תקופות שלמות כילדה שאבא שלה בסכנת חיים תמידית ולא חוזר הביתה שבועות שלמים....אפעם אמא שלי לא קיטרה אפעם!!!!!למרות שהם בכלל לא היו חייבים בזאת כי אנחנו לא ישראלים ופטורים מצבא.....ולמה היא לא קיטרה????כי היא עשתה את זה מרצון!!!!!!
    כול איש קבע היום-עושה את זה מרצון....ואני חושבת שבעלך כנראה נמצא עכשיו בצבא של קבע ולא בצבא סדיר (לא?) ואפחד לא הכריח אותו להיות שם הוא עושה את זה מרצון!!!
    את אומנם לא מכירה אותי מקרוב ואת משפחתי אבל מרביתנו עשו צבא-חלקנו היו בתפקידים בדרגים גבוהים בצבא(אחד אלוף משנה אחד סגן אלוף ) ואפחד לא מזלזל בצבא.....להפך אני דווקא כם בעד שיעשו שירות כלשהוא..(ולשאלתך מדוע בעלי לא עושה?זה כבר אישי מידי)
    אבל,שיפנו באצבע מאשימה כלפי כול מי שלא עושה צבא(ויש המון כאלה גם מהחילונים) ולא רק כלפי החרדים!!!!!!
    בעלי קיבל 600 ש"ח(אחת ויחדיה מאיפה 800?) מהמדינה בתקופת לימודיו בכולל ....ומה עפ המיליונים שמוציאים לחגיגות יום העצמאות ומפונות לציבור מסוים(חילוני וכו) למה את זה לא מורידים מהתקציב???למה אני צריכה לממן לכם חגיגות יום עצמאות?שאני לא יכולה להשתתף בהם כי לא עושים חגיגות שמתאימות גם לאופי הציבור החרדי??????

    טוטילה-אם יש למישהו בעיה עם כמות הילודה בציבור החרדי וחושב שבגלל שלו יש 2 ילדים ולחרדים יש נניח בממוצע 5 וכואב לו שכנראה הוא זה שמסבסד אותם..אז פשוט תביאו עוד ילדים!!!!1
    וככה גם תרוויחו שלא תשלמו הרבה מס כי יהיה לכם יותר נקודות זיכוי
  • לגבי 600 או 800 ש"ח - כשאני למדתי קיבלתי 0 ש"ח ואפילו הייתי צריכה לשלם 10000 שקל בשנה כדי ללמוד ועוד ביטוח לאומי.

    לגבי יום העצמאות - הכסף יורד מהעיריות, זה עניין של העיריות (ואישית אני מוכנה לוותר על אירוע כזה ולעשות אירוע פשוט יותר)

    לגבי חילוניים "פרזיטיים" שחיים מדמי אבטלה - האנשים האלו עבדו שנה+ קודם כדי לקבל את דמי האבטלה - אז הם די חיים על חשבונם.

    ושוב אגיד - אין לי שום דבר נגד חרדים שעובדים!!! כל הכבוד להם.

    יעל, אמא של יונתן ואיתמר
  • לאפחד לא מגיע כול הכבוד על זה שהוא עובד......ככה אני חושבת....אנשים עובדים בכדי לכלכל את משפחתם....ומה לעשות שהגבר קיבל עונש על מעשה אדם וחוה "בזאת אפיך תאכל לחם"
    גם אני לא קיבלתי כסף על זה שלמדתי......
    משרד הדתות מתקצב אברכים .זה נכון?ואני מבינה שזה לא מקובל על כולם ואני מבינה גם למה....
  • Etd כמו שאמרתי אם כולם עובדים ומשלמים מיסים אותו דבר אז ברגע שהמיסים הולכים לחינוך וקיצבאות ילדים ואברכים, יוצא שמי שיש לו פחות ילדים מסבסד את אלו שיש להם יותר וזה לא מצחיק! אם קנית 10 סנדלים יש לך ביד מוצר ששווה 10 סנדלים. אם שילמת מס הכנסה כמו זוג חילוני את קיבלת מהתקציב סבסוד של 10 ילדים והחילוני 2...
    את אומרת שיביאו עוד ילדים אבל אז זה אומר להגדיל את ההפרשה למס הכנסה כי תקציב החינוך לא רק יכפיל אלא ישלש את עצמו!! ואני יכולה גם להגיד הפוך, למי שאין כסף לחינוך שלא יביא ילדים...
  • ETD יש לי הרבה מה לענות, אבל זה ממלא לא ישנה או יעזור.
    את קולי כבר השמעתי, בעת הבחירות, עם פתק ללפיד.

    כל טוב לכולן

  • אין בעיה אנחנו במדינה דמוקרית כול אחד משמיע את קולו בצורה אחרת......
    אני ל כאן בשביל להלחם את המלחמה של החרדים
    ...כי אני לא חושבת שאמורה להיות כאן מלחמה....המשכתי את השרשור הזה כי כאב לי שחושבים על ציבור שלם שהוא בטלן,פרזיט,לא עושה כלום ועוד מביא ילדים ע"ח השני.....
    כבר כתבתי כאן מקודם לא תיהיה כאן הבנה כי אין כאן רצון......
    מזלכם או לא שאני מכירה מקרוב מאוד את הציבור הדתי לאומי והחילוני (אני במקור ממשפחה דתית לאומית) שהצביע ללפיד ועד כמה הם מואכלים שקרים....טוב שיש על מי לזרוק את האשמה.......
    חבל מאוד שבמדינה שלנו במקום להיות מאוחדים בעת צרה שמחים לאיד כשילד קובר את אביו(כי הוא דתי...)
    חבל שאתם בונים על מישהו כמו לפיד שיסדר לכם את החיים וסוף סוף יזרוק את כול החרדים הבטלנים שחיים על חשבונכם מפה לעזעזל ..
  • כל אחד בוחר במי שהוא חושב שידאג לו. גם חרדים בוחרים ככה.
    את יודעת כמה ויתורים החילונים עושים כל שבוע? יש אנשים שבשבילם יום מנוחה זה לנסוע בתחבורה ציבורית לים ולשבת בבית קפה. זה ויתור שלא נמדד בכסף...וחרדים לא יבינו זאת... בנוסף צריך לממן את מי שרוצה לשבת ללמוד כל היום. אם באמת זה היה הדדי אז לא היינו צריכים לבחור במי שידאג לשיוויון אמיתי.
    וסתם תהיה, נכון כולם עובדים אבל מעניין מה היה קורה אם מס הכנסה וביטוח לאומי היה משולם לפי מספר הנפשות במשפחה...
  • טוטילה גם מי שיש לו רק ילד אחד "מפסיד" לטענתך לעומת מי שיש לו שלושה או ארבעה ילדים ולאוו דווקא שישה או עשרה. ומי קובע מה כמות הילדים האופטימלית? מי קובע ששלוש זה נורמטיבי ויותר זה כבר ניצול של החברה?


  • אני לא מוכנה לסתום למרות שהנושא לעוס.......חחח

    כאילו קצבאות ילדים זה משהו שהחרדים המציאו.
    קצבאות ילדים משולמות ברוב מוחלט של העולם המערבי- יש לי כאן בדיוק את הנתונים בעיתון..
    ועזבו את זה שישראל ממוקמת בתחתית הרשימה למרות הכלכלה ה"פורחת"- כן כן לצד ספרד ופורטוגל פושטות הרגל,
    ברוב המדינות הסכום לילד גדל ככל שמספרו הסידורי במשפחה גדל. זו לא המצאת המאה. זה גם הרבה יותר הגיוני. ויש מדינות שמגיל מסויים מקבלים יותר כי ההוצאות גדלות עם הגיל.

    טוטילה אני מוכנה להישבע לך שגם אילו מס ההכנסה וביטו"ל היו לפי מספר הילדים- מה שמשולל היגיון לחלוטין, היו לחרדים את אותו מספר ילדים.

    אולי זה מה שלא ברור כאן.

    אצלנו אין בחירת מספר ילדים לפי גודל התקציב. האמונה של אדם חרדי הוא שתינוק נולד זו ברכה, ואין להתערב בה. תחשבו מה שבא לכם. גם ככה זו אמונה ואמונה היא דבר לא הגיוני ברוב המקרים. אבל זו העובדה. חרדי (ברוב המקרים, ואולי היום פחות) לא בוחר את מספר ילדיו, בטח שלא משיקולי תקציב.

    ETD אין לי מושג 600 או 800 בוודאות. זה היה מזמן וזכור לי כסכום מגוחך אז ייתכן ואת צודקת.

    בקום המדינה האינטרס הלאומי היה הילודה, היה פרס מיוחד שודו בן גוריון העניק לילד העשירי!! עכשיו זה נהיה הפוך.

    ואתם יודעים מה הכי מכעיס אותי??
    אין שום קול צעקה על תקציבי העתק של משרד הקליטה. למה להעלות עולים במליארדי שקלים אם אין תקציבים?? אז לעולים, לימוד עברית, סלי קליטה, יש תקציב ולילדים שנולדים כאן אין??
    זה אינטרס לאומי להגביר את מאזן הדמוגרפיה לטובת רוב יהודי! אף אחד לא מסתיר את זה.

    אולי אם חסר להם כסף- שיבטלו את חוק השיבה, שבזכותו יש בארץ אלפי ועשרות אלפי אם לא יותר, גויים רוסים שהרבה מהם אנטישמיים שעלו לכאן רק כי פקיד הסוכנות עבר לידו והציע לו לומר שהייתה לו סבתא יהודיה והופ- הוא אזרח הארץ פלוס דיור, סל קליטה, לימודים חינם, אולפנים, גנים וכו וכו? למה אני צריכה לממן את כל זה וכשאביא לעולם ילדים יחליטו שאני עושקת את כולם??

    למה האפלייה הזו ביני לבין עולה מצרפת/ארגנטינה/אוקראינה/ארהב וכו? למה הוא מקבל מלגת לימודים ואני לא? (וזה הרבהההה יותר מ600 שח! וגם מ800) למה יש לו דירה ואני יכולה רק לחלום?? למה הוא משלם לגן לפי דרגת עולה-סכום בדיחתי ואני אלפי שקלים?? למה???

    ואז אין כסף להוריד את מחירי המחיה, להוזיל דיור, לעזור להורים שמגדלים את דור העתיד, לעזור לניצולי שואה, ולא חסר מה עוד!

    ולמשלוחים הומאניטריים לעזה יש להם תקציבים. כן- לאלו שיורים עלינו.
    ההתנהלות פה לקויה ברמות על שמעצבן כבר לדבר על זה.
    פשוט בוז.

    ובניגוד לבייבי בום שאמרה את דברה בקלפי- אני פשוט לא ידעתי ועד היום לא יודעת מי ידע לשמור על האינטרסים שלי. אין לי אמון באף אחד בכנסת הזאת.



76 תגובות
עמוד 1
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה