כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

איך לבחור שמות לילדים

בחירת השם לתינוק או לתינוקת שלכם היא אחת ההחלטות החשובות שאתם צריכים לקבל כהורים.
זה יכול להיות כיף, אבל האחריות של קביעת השם לילדים, יכולה קצת לאיים. אחרי הכול, השם הזה ילווה אותם לכל החיים.
זמן קריאה:
4 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

יתכן שכבר יש לכם מושג כללי לגבי השם שאתם מחפשים, אבל לבן או בת הזוג שלכם, למשפחה ולחברים יכולים להיות רעיונות משלהם, ונראה שבכל פעם שאתם מתחילים דיון על בחירת השם המתאים, אין אפשרות להגיע להסכמה משותפת.

אז יש לנו חדשות בשבילכם! רק אתם מחליטים איזה שם תתנו לבן או לבת שלכם, ואתם מקבלים את ההחלטה הזאת ביחד כהורים, ולא כסעיף על סדר היום בישיבת ועדת התרבות של הקיבוץ.
במילים אחרות, חוויית בחירת השם צריכה להיות מהנה ולא מלחיצה, וכאן תוכלו למצוא מידע וטיפים שיעזרו לכם לעבור את התהליך בשלום ולמצוא את השם המושלם לתינוק שלכם, גם אם אתם חושבים על שמות ייחודיים או רגילים לגמרי (רבקה? אפשר, למה לא?).

מה האופציות

בהתחלה, הרשימה של השמות האפשריים נראית אינסופית, אבל יש איך לצמצם אותה. אתם יכולים לחפש בספרים או באתרים שמציעים שמות לבנים או שמות לבנות, לבדוק את האפשרויות לפי האלף בית, ולסמן את השמות שאתם אוהבים, או שאתם יכולים לבחור שם שיתאים התאמה נומרולוגית לשמותכם ההורים, ולחפש שמות דומים אחרים.
אתם יכולים לבחור גם קטגוריות שמעניינות אתכם ולהמשיך משם, למשל שמות של פרחים, של טבע, שמות מהתנ"ך, שמות ישראליים ישנים ויפים, או שמות טרנדיים ומודרניים. אין שיטה נכונה או לא נכונה לבחור שם לילד או לילדה שלכם, אז לכו לפי מה שמתאים לכם. אם שיטה אחת לא עובדת טוב מבחינתכם, חפשו שיטה אחרת.

שמות מסורתיים במשפחה

מסורות משפחתיות, וואו, אם כבר מדברים על לחץ בני המשפחה, אלה שסיכמנו בהתחלה שלא יהיו מעורבים בתהליך בחירת השם לבן או לבת שלכם, יכולים להפעיל עליכם לחצים מתונים אך ברורים לקרוא לילד על השם של הסבתא או הסבא או הדודה שהלכו לעולמם, כדי להנציח את השם.

ההיסטוריה של השמות יכולה להגיע גם עד מאה שנים אחורנית, וזה לא נגמר, תמיד יהיה סבא מצד אבא, או סבתא מצד אימא, שהילד שנולד לכם, וזה שנולד אחריו, צריכים, לפחות לדעת הנציגים במשפחה שאחראים על הרשומות ההיסטוריות המשפחתיות, להנציח אותו.

התוצאה שמתקבלת היא משפחה שכל השמות בה נשמעים פשוט אותו דבר מה שמחזיר אותנו לנקודה החשובה הראשונה: רק אתם מחליטים אם אתם רוצים להנציח את השם של קרוב המשפחה שלכם שנפטר, ואם להשתמש בשם הזה כפי שהוא (יעקב, משה, לאה, וכן הלאה), או לסגנן קצת את השם, או בכלל להציב אותו כשם שני.
אם תבחרו שלא להשתמש בשם של הקרובים אלא לבחור שם שמתאים לכם, או שנראה לכם שמתאים לילד או לילדה או לנסיבות הלידה שלהם, אל תיכנעו ללחצים המופעלים עליכם, מקצועיים ככל שיהיו.

ברוח ההלכה

שיקולים דתיים על מתן שמות לתינוקות משתנים ממשפחה למשפחה
חלק מההורים נותנים שמות לבנים או שמות לבנות על שם דמות מהתנ"ך שנראית להם מתאימה לייצג את התינוק, וחלק מההורים בוחרים שמות מהתנ"ך שיש להם משמעות רוחנית.
אתם יכולים להתייעץ עם הרב שלכם, או מנהיג דתי אחר שאתם סומכים עליו, לגבי בחירת שמות ברוח היהדות או שמות שיש להם משמעות רוחנית, ולבחור את השם שיבטא הכי טוב את המשמעות שאתם מחפשים.

איך נקבעת פופולריות של שמות לתינוקות ועד כמה היא חשובה

שמות פופולריים לתינוקות יכולים להיות אחד השיקולים שלכם בבחירת השם המתאים לתינוק או לתינוקת שלכם, אם אתם מחפשים שמות אופנתיים או להיפך, אם אתם מעוניינים להימנע משמות פופולריים מאוד.
הנקודה היא שלא הפופולריות של השם צריכה להנחות אתכם אלא ההתאמה של השם לסגנון החיים שלכם, לאופי שלכם, ולאופי שאתם מקווים שהילד או הילדה יטפחו.

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

בחורה בהריון בתקופת הקורונה

לידה בקורונה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן