כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

טיפים מנצחים להנקת ילד ראשון

ההנקה הראשונה היא כמו הרבה דברים שעושים בפעם הראשונה: מרגשת, מלחיצה אבל יותר מהכל- חדשה! הכנה מראש וידע מוקדם הם החברים הכי טובים של האם הטרייה. כדי שאת תוכלי להניק כמו מומחית כבר מהרגע הראשון יש כמה דברים שחשוב שתדעי.
זמן קריאה:
4 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

כל ציוץ ציץ!

כל כמה זמן להניק? כמה פעמים ביממה? האם אפשר להאכיל יותר מדי? כשעולות השאלות האלו תזכרי את המשפט "כל ציוץ ציץ". בכל פעם שהתינוק בוכה, זז ונראה חסר שקט או מכניס ידיים לפיו, אל תהססי לנסות להניק אותו. מערכת ייצור החלב היא מערכת של ביקוש והיצע. ככל שיש יותר ביקוש, כך יהיה יותר היצע.
אולי יש סיבה שאנחנו לא בדיוק מבינים את התינוק שלנו בהתחלה (לפני שאנחנו מכירים אותו וכבר יודעים פחות או יותר מה הוא מבקש), אם תניקי לעתים קרובות בימים הראשונים, תגיעי למלוא פוטנציאל ייצור החלב שלך. אין לך מה להפסיד מלנסות קודם להניק לפני שתנסי דברים אחרים כמו החלפת חיתול, תנועה מגע ועוד. בהנקה כשכמויות החלב הן בגדר הנורמה אי אפשר להגיע למצב של האכלת יתר במיוחד לא בימים הראשונים.

איך יודעים שההנקה עובדת?

מה עושים כשאי אפשר לדעת בדיוק כמה מיליליטרים התינוקת שלי ינקה? איך אדע שהעסק הזה עובד? החדשות הטובות הן שאת לא צריכה לספור מיליליטרים כדי לדעת שההנקה עובדת. קודם כל מסתכלים על התינוקת, האם היא רגועה אחרי ההנקה? או שהיא עדיין בוכה, זזה בחוסר שקט ומכניסה ידיים לפה? אם התינוקת לא רגועה זהו סימן שההנקה עוד לא הסתיימה. מאוד נורמלי שתינוק יירצה לינוק לעתים קרובות אפילו אם ממש עכשיו סיים. קוראים לדפוס יניקה הזה יניקת צבר והוא מתרחש בדרך כלל פעם או פעמיים ביממה. אם התינוק חסר שקט לאורך כל היממה (ולא רק למשך כמה שעות) אז כדי לבדוק את יעילות ההנקה בעזרת יועצת הנקה.
עוד סימנים חשובים שההנקה עובדת הם לפחות שני חיתולים עם קקי וארבעה עם פיפי ביממה (24 שעות) ועליה תקינה במשקל (חזרה למשקל לידה עד לגיל 10 ימים ומשם עליה של 150 גרם בשבוע עד גיל 4 חודשים).

מה נורמלי בהנקה?

תינוקות יונקים בין 6-18 פעמים ביממה (כדאי להקפיד שיהיו לפחות 8 הנקות).
חלק מהתינוקות יונקים תמיד משני הצדדים, אחרים תמיד מצד אחד בכל הנקה. ישנם כאלו שלפעמים יינקו משני הצדדים ולפעמים רק מצד אחד. לכן כדאי להניק מצד אחד עד שהתינוק מתנתק (או נרדם ו"אין עם מי לדבר") ואז להציע את הצד השני.
אורך הנקה ממוצעת נע בין 12-167 דקות. בהחלט טווח מכובד!

מה עושים כשכואב?

בטח שמעת את המשפט "ההנקה לא אמורה לכאוב" אבל אל תצפי שההנקה לא תכאב בכלל. יש סיכוי שבהתחלה תרגישי חוסר נוחות או אפילו כאב. אם נגדיר את הצירים בלי אפידורל ככאב ברמה 10, כאב ברמה של עד 3 בתחילת ההנקה נחשב לנורמלי. אם כואב לך יותר מכך או שהכאב ממשיך כל ההנקה כדאי שתפני לעזרה לתיקון האופן שבו התינוק מתחבר לשד.
דרך טובה לדעת אם התינוק יונק באופן מיטבי היא לשאול את עצמך האם הכאב או התחושה שאת מרגישה היא של נשיכה או משיכה? נשיכה היא פחות רצוייה.
חוץ מלשפר את אופן החיבור כדאי למרוח לנולין לריפוי של הפטמות בסביבה לחה וגם תוכלי להשתמש ברפידות שנועדו לריפוי פטמות פצועות. לגבי השימוש במשחה ורפידות במקביל, הדעות חלוקות. יצרני המשחות טוענים שזה אפשרי ואילו יצרני הרפידות מתנגדים, אני ממליצה לנסות ולראות מה עובד לך.

גם זה יעבור

אחרי הלידה יש רגעים בהם נראה שאלו יהיו החיים מכאן והלאה, ושאלו יהיו חיים מבאסים למדי. נסי לזכור שזו רק תקופה קצרה מתוך ההורות שלך ושהמצב ישתפר בהרבה תוך זמן קצר. אפשר לחשוב על השבועות הראשונים ואולי אפילו השנה הראשונה בתור "הטירונות של ההורות" אחרי שתעברי את זה כל השאר יראה לך הרבה יותר פשוט. כשקשה תשנני לעצמך את המנטרה "זה זמני, זה יחלוף זה ישכח" וכך באמת יהיה, מבטיחה. ולראיה שאנשים עושים ילדים נוספים ובדרך כלל מתחילים לחשוב על זה אפילו שנה אחרי הלידה כאשר קצת יותר קל להתנהל ביום יום.

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן