כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

כמה עולה השנה הראשונה של התינוק?

היכרות עם סל ההוצאות בשנה הראשונה של התינוק תעזור לך להתכונן אליה במישור האישי והפיננסי.
רוצה לדעת כמה זה עולה ואיפה אפשר לקצץ, הנה המדריך המלא.
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

השנה הראשונה בחייו של התינוק עולה הרבה כסף. לפי חישוב למשפחה בעלת הכנסה של כ-18 אלף ש"ח נטו בחודש, ההוצאות החודשיות מגיעות ב-3 השנים הראשונות ל-3,670 ש"ח בחודש ומצטברות לסך כולל של יותר מ-130 אלף ש"ח. בהמשך וככל שגיל הילד עולה כך ההוצאות הולכות ופוחתות, אך מגיל 0 ועד 18 צריך בכל מקרה להתכונן להוצאה מצטברת של כ-612 אלף ש"ח.

השאלה המתבקשת היא לאן הולך כל הכסף. אז קודם כל, חיתולים עולים בשנה הראשונה כ-2,000 ש"ח ומגבונים עוד 700 ש"ח. מוצרי קוסמטיקה שונים לשמירה על היגיינה וטיפוח התינוק יעלו לכם כ-2,000 ש"ח נוספים ותחליפי מזון (למי שבוחרת לא להניק) עוד כ-3,000 ש"ח. לבסוף, קחו בחשבון הוצאות של כ-250-300 ש"ח על מוצצים ובקבוקים.
וזה לא הכל. בקטגוריה אחרת לגמרי יש את ההוצאות החד פעמיות, שעליהן תשלמו בשנה הראשונה של הילד הראשון. אז נכון שתוכלו להשתמש בחלק גדול מהמוצרים גם אם וכאשר יגיע הילד השני, אבל בינתיים אין ברירה אלא לקנות ריהוט, פתרונות הסעה ונשיאה, בגדים, משחקים והפעלות. במצטבר, זה אומר עוד כמה אלפי שקלים שהופכים את השנה הראשונה למאתגרת מאוד מכל הבחינות.

לא לשכוח את שאר ההוצאות

האמת היא שרוב האימהות נערכות אל השנה הראשונה של התינוק ומבינות פחות או יותר במה היא כרוכה. הבעיה האמיתית מתחילה כאשר מתעלמים מכל שאר ההוצאות של משק הבית, שלא רק שצפויות להשפיע על המאזן אלא אפילו לגדול.
במילים אחרות, השנה הראשונה של התינוק עולה לנו הרבה כסף כי גם במהלכה אנחנו צריכים להמשיך לשלם על מגורים, מחיה, קניות, נסיעה, רכב, פנאי ובילוי. עכשיו זה נראה לך לא הגיוני לצאת לבלות, אבל בשלב מסוים כן תרצי להתאוורר בבית קפה או במסעדה עם החברות. אם תכניסי למתכון גם הוצאות המשכנתא והדלק, תביני שהמשימה מורכבת ממה שחשבת.

ניהול משק בית עם תינוק דומה לניהול של עסק. ראשית, עלייך לדעת כמה כסף יוצא וכמה כסף נכנס כדי לוודא שהתוצאה הסופית תהיה מאוזנת. שנית, צריך לנהל תקציב כדי להפוך את זה להרגל קבוע גם הרבה אחרי שהשנה הראשונה תסתיים. בין לבין, את וכל בני המשפחה תצטרכו לוותר על דברים מסוימים כדי לא לחרוג יותר מדי מהתקציב הקיים.
אבל החדשות הטובות הן שאת לא לבד. יחד איתך יש עוד הרבה אימהות שצריכות לעבור את השנה הראשונה בשלום, כמו גם פתרונות שיכולים להיות רלוונטיים עבורך באופן מיידי.

זה הזמן לעשות שינויים

למזלך, תינוק משנה לגמרי את הדינאמיקה בתוך המשפחה ומעודד אותך לבצע עוד כמה התאמות ושינויים. זה מתחיל בשיחת טלפון לפקיד הבנק כדי לברר על עמלות ניהול חשבון וכרטיס אשראי ואיפה אפשר לחתוך אותן, אך ממשיך עם מיחזור משכנתא לצורך פריסה מחדש של התשלומים. כמו כן, כדאי להיעזר בדוחות שמגיעים מהבנק, מחברות כרטיסי האשראי ומחברות הביטוח ולקרוא לעומק את תלושי השכר כדי לוודא מיצוי זכויות.

במקביל, השנה הראשונה של התינוק מביאה איתה מקורות הכנסה חד פעמיים כגון מענק לידה, קצבאות ילדים ונקודות זיכוי במס. מכאן והלאה, התפקיד שלך הוא רק לנהל את משק הבית כך שתסיימי את החודש עם יותר הכנסות מאשר הוצאות – גם בחישוב עלויות הביגוד, הקוסמטיקה והריהוט.

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן