כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

מה עושים עם שנת הצהריים שנעלמת?

פעוטות שרק התחילו גני עירייה (והיו רגילים לישון צהריים) וכבר לא ישנים צהריים = מתכון לאסון..
ילדים שנשארים בצהרון לא ישנים צהריים…
אז מה לעשות כדי לשפר את תקופת ההסתגלות המרגיזה הזו?
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

ילדים שלא נשארים בצהרון, גני העירייה מאפשרים לאסוף את הילדים בשעה 13:30 או 14:00, ככה שמראש הילדים מגיעים הביתה עייפים 🙁
הם צריכים לאכול ארוחת צהריים כי בגן הם לא אוכלים צהריים, מפה לשם רק בסביבות השעה 14:45 אפשר לומר שהילדים אולי יכולים ללכת לישון… כאן הסיפור כבר מאתגר, כי דבר ראשון הילד כבר מאוד עייף וקשה להשכיב אותו, דבר שני גם אם הילד כבר נרדם אז הוא יירדם יחסית מאוחר ורוב ההורים לא מעוניינים שהילד שלהם יקום רק בשעה 17:00…

אז מה לעשות כדי לשפר את תקופת ההסתגלות המרגיזה הזו?

  • תשכיבו מוקדם לשנת הלילה !!!! גם בשעה 18:30/18:00! כן, כן, כן… אל תמשכו.
  • תקדימו את הכול, הגיעו מוקדם יותר הביתה מפעילות אחה"צ או מהגן במידה ואתם אוספים מהגן לאחר הצהרון, הקדימו את ארוחת הערב וטוסו למקלחת… אם תנסו לאחר מעט את הכול אתם עשויים להיתקל בעייפות יתר שתבוא לידי ביטוי בבכי בלתי פוסק, עצבנות, חוסר תאבון וקושי כללי להירגע ולהרגיע…. לאחר תקופה מסוימת הילדים יסתגלו ויוכלו למשוך מעט יותר ותוכלו ליהנות מהם יותר אחר- הצהריים.
  • בימים בהם אתם כן רואים שאתם מסוגלים להשכיב לשנת צהריים אז עשו זאת. תנו לילדים (וגם לכם) את האפשרות להשלים שעות שינה.
  • כמובן שבסופי שבוע הנהיגו מנהג שכולם הולכים לישון בצהריים. אז בשישי- שבת תיזמו השכבות צהריים.
  • העירו במידה וישנים יותר משעתיים.
  • גם אם ילדיכם לא ישן צהריים באמצע השבוע אז אפשר לומר לו שכל אחד נמצא בחדר לשעה ונח.. הוא לא חייב לישון, הוא יכול לשכב במיטה שלו עם ספר או לשחק במשחק רגוע בחדר שלו.. אבל כל אחד נמצא בחדרו, בשקט שלו.. מותר לפעמים גם להשתעמם…השקט והמנוחה לאחר יום שלם מלא בפעילויות, משחקים, ריצות, חברים, רעש וגירויים הוא מבורך.

שתהיה לכולנו שנה טובה עם הסתגלות מהירה 🙂

נכתב במיוחד עבור גולשות פורטל יולדת ע"י דנה קרסיס, מנהלת פורום ייעוץ שינה בפורטל יולדת, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, אמא לשניים, נשואה מהרצליה. הגעתי לעולם ייעוץ השינה בעקבות בעיית שינה שהייתה לבני הבכור, לאחר סיום התהליך בהצלחה הרגשתי רצון עז ללמוד את התחום, רציתי לעזור למשפחות נוספות להרגיש את מה שאנחנו מרגישים כתוצאה מהשינוי העצום שהתרחש אצלנו בבית. אני עובדת בשיטת “לילה טוב”, באמצעות תהליך הדרגתי, מכיל ומדויק הכולל מתן מענה תמידי ומיידי לבכי ניתן להגיע לשינה רציפה, טובה ואיכותית שכל-כך חשובה להתפתחות התקינה של ילדכם וכמובן שלא פחות חשובה גם לכם, ההורים.

054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן