כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

מיטת מעבר או מיטה פתוחה – מתי ואיך?

איך תדעי שהגיע הזמן לעבור ממיטת התינוק למיטת מעבר? איך נכון לעשות את המעבר בצורה נכונה? שאלה שמטרידה הורים רבים. אז מה ניתן לעשות על מנת להקל על המעבר?
זמן קריאה:
4 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

מתי עוברים ממיטת תינוק למיטת מעבר או אולי למיטה פתוחה?

שאלה שמטרידה הורים רבים. התשובה הראשונה שלי: העבירו את הילד למיטה גדולה יותר רק אם יש סכנה בטיחותית, אם קיים חשש ולו הקטן ביותר שהילד יטפס וייפול מהמיטה, עשו את השינוי.
אם חשש זה אינו קיים אל תמהרו! חכו עד שהילד יהיה בן שנתיים לפחות. הדחייה מפחיתה במידה מסוימת את הירידות מהמיטה ואת הביקורים בחדר ההורים באמצע הלילה.

הורים רבים עושים את השינוי מוקדם מדי וזאת מתוך מחשבה מוטעית שהתינוקות שלהם לא ישנים טוב במיטת התינוק שלהם כי היא קטנה להם מדי או שהם לא אוהבים את הסורגים וזה נותן להם מעין תחושת בית – כלא, לטעמי זה באמת מוקדם מדי להעביר למיטה פתוחה מכיוון שכל נושא הגבולות לא ברור לפעוטות, הם באמת לא עושים דווקא, זה פשוט מעבר ליכולתם.

פעוטות אשר מעולם לא למדו כיצד להירדם בכוחות עצמם ונזקקים לעזרה חיצונית בהרדמות מתחילים, לאחר המעבר, לרדת מהמיטה ואז ההשכבות הופכות לקשות, מתישות, ארוכות, מלוות באיומים ובצעקות וכל האווירה הכללית דומה יותר לאווירת שדה קרב ולא לאווירה רגועה ונעימה אשר משרה שינה.
אז כמובן שלא מאוחר מדי להתחיל ללמד איך להירדם לבד. זה יקל על כל המשפחה.

אז מה כן ניתן לעשות על מנת להקל על המעבר?

  • דברו עם הילד על המעבר ושתפו אותו בתהליך, הפכו אותו לשותף פעיל בבחירת המיטה, בבחירת המצעים.
  • אל תשנו את הכללים או השגרה של שעת ההשכבה בזמן המעבר, לא להוסיף שינוי על שינוי, ילדים אוהבים שגרה וזקוקים לה מאוד.
  • הורדת הילוך בערב, שמירה על אווירה רגועה יותר לפני ההשכבה וטקס שינה קבוע יתרמו להשכבה רגועה יותר והירדמות מהירה יותר.
  • שימו לב שאתם משכיבים את ילדכם בהתאם לסימני העייפות שהם מראים לכם ולא משכיבים אותם מאוחר מדי.
  • עקביות, עקביות ושוב פעם עקביות! כל כך חשוב שתהיו עקביים מול ילדכם.
  • אם הילד יורד מהמיטה, החזירו אותו מיד למיטה, בלי פינוקים ובלי דיבורים מיותרים, גם אם זה ייקח לכם 50 פעם להחזיר לחדר ולהחזיר למיטה, הילד יבין את המסר.
  • חשוב לפעול באותה דרך ובאותה תגובה גם כאשר ילדכם מגיע לחדרכם בלילה.

נכון, אני יודעת, הדבר האחרון שמתחשק לכם לעשות בשלוש בבוקר זה לצאת מהמיטה החמה ולהתחיל לטייל בבית, אבל אין ברירה, אם אתם רוצים שילדכם יישאר לישון במיטתו כל הלילה, אז תהיו עקביים והחזירו למיטה כל הזמן! לא לוותר. זכרו: וויתרתם פעם אחת, ילדכם יזכור זאת ויבדוק אתכם שוב ושוב.

  • חשוב שהתנהגות הילד לא תגרור רווחים מצידכם, גם כעס הוא סוג של רווח, אומנם שלילי אבל עדיין רווח, הילד רואה שהוא מצליח לגרור התייחסות מצד ההורים ולכן חשוב לא להכביר במילים.
  • בכל בוקר בו ילדכם מתעורר במיטתו וישן כל הלילה במיטתו, שבחו אותו על כך, תנו לו את תחושת המסוגלות אשר כל-כך חשובה בגיל הזה. אמרו לו "כל הכבוד, שנשארת במיטה בלילה ולא ירדת ממנה, נכון שכיף לישון כל הלילה במיטה?"
  • אם אתם מצפים לילד נוסף יש להתחיל בתהליך ההעברה לא בצמידות למועד הצפוי ללידה וזאת על מנת שהילד לא ירגיש חלילה מקופח ושלא ירגיש ש"זרקו" אותו מהמיטה שלו לטובת התינוק החדש שהצטרף לחיק המשפחה. לאחר לידת האח עשו עם הפעוט "טקס העברת מיטה", האדירו את הפעוט, אמרו לו שעכשיו הוא כבר ילד גדול ולא תינוק.
  • מטעמי בטיחות: הצמידו את המיטה לקיר, השתמשו במזרן ללא הגבהות על מנת שהמיטה תהיה קרובה יחסית לרצפה, השתמשו במעקה בטיחות. סגרו שקעים חשמליים, מגנו מקומות שמועדים לפורענות בחדר.

לסיכום:

ילדים עם הרגלי שינה טובים, שיודעים להירדם לבד, בכוחות עצמם, יעשו את המעבר למיטת הגדולים בקלות, ללא בעיות יוצאות דופן, בהחלט ייתכן שתהיה בדיקת גבולות של ההורים אבל ברגע שתגובת ההורים תהיה ברורה ועקבית הילדים יחזרו לשינה הטובה שלהם במהירות.
שיהיה המון בהצלחה!

נכתב ע"י דנה קרסיס, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, אמא לשניים, נשואה מהרצליה.
הגעתי לעולם ייעוץ השינה בעקבות בעיית שינה שהייתה לבני הבכור, לאחר סיום התהליך בהצלחה הרגשתי רצון עז ללמוד את התחום, רציתי לעזור למשפחות נוספות להרגיש את מה שאנחנו מרגישים כתוצאה מהשינוי העצום שהתרחש אצלנו בבית.
אני עובדת בשיטת "לילה טוב", באמצעות תהליך הדרגתי, מכיל ומדויק הכולל מתן מענה תמידי ומיידי לבכי ניתן להגיע לשינה רציפה, טובה ואיכותית שכל-כך חשובה להתפתחות התקינה של ילדכם וכמובן שלא פחות חשובה גם לכם, ההורים.
054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן