כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

על שינת התינוק, יקיצה וסדר יום

איך יודעים שהגיע הבוקר וניתן לפתוח את היום?
מה זה אומר טקס בוקר?
קיבצתי עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לדעת שהגיע הבוקר ואפשר להתחיל את היום.
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

איך יודעים שהגיע הבוקר וניתן לפתוח את היום?

הלילה עבר על אלה, הבת שלי, לילה קצת קשה. היא קצת משתעלת. היא התעוררה בשעה 1:00, הייתה צמאה, שתתה מים וחזרה לישון. התעוררה שוב פעם בשעה 5:00, בבכי.
כשנכנסתי אליה לחדר ידעתי שמצפה לי עכשיו סיטואציה לא קלה בכלל ואכן מהר מאוד החששות שלי הסתברו כמוצדקים, אלה בכתה, לא נרגעה מהחיבוק שלי, אמרתי לה שעכשיו לילה וכולם ישנים, היא המשיכה בשלה, צרחה, בכתה בלי הפסקה, סימנה לי שרוצה לצאת מהחדר, תוך כדי גם פיהקה וגם ביקשה להחליף חיתול וביקשה "בקבוקי" ומה בעצם לא.. החלפתי לה חיתול כי הוא באמת היה עמוס בגלל המים ששתתה ביקיצה הקודמת והחזרתי אותה למיטה. כל הפעולות האלו היו מלוות בבכי וסימנים של רצון לצאת מהחדר. לקחתי נשימה עמוקה, הרצתי לעצמי בראש את מה שיקרה אם אתחיל איתה את היום בשעה 5:15 בבוקר ומיד התעשתי על עצמי, הזכרתי לעצמי שהילדה עייפה והיא חייבת לחזור לישון. הייתי מאוד בטוחה בעצמי והעברתי לה את המסר בצורה הכי ברורה שיש אך יחד עם זאת הגבתי לכל בכי שלה ולא השארתי אותה ללא מענה, כמובן שהקפדתי להימנע מכמה שיותר תגובות מצידי ושיתוף פעולה. לבסוף, אחרי 20 דקות לא קלות בעליל אלה נרגעה וחזרה לישון עד 7:40. היא התעוררה במצב רוח טוב והכל היה בסדר.
למה אני מספרת את זה? כי בעבר לא ידעתי שכך אני אמורה לפעול במקרה של יקיצה מוקדמת. הבן שלי, דור, קם המון פעמים כשהיה בגיל של אחותו, בשעה 5:00 והתחלתי איתו את היום כי חשבתי שהספיק לו ומסתבר שלא! המשך היום היה כמובן מאוד קשה עד בלתי אפשרי בגלל העייפות, גם שלי וגם של דור.

אז עכשיו אני רוצה לתת מספר טיפים שיעזרו לכם לדעת שהגיע הבוקר ואפשר להתחיל את היום:

  • בוקר לא מתחיל לפני השעה 5:00 גם אם יש אור לפני.
  • אם התחלתם להרדים חזרה את הילד, לא מפסיקים באמצע גם אם עלה האור, לאחר שהילד נרדם חשוב שיישן לפחות 30 דקות ברצף ורק לאחר מכן מתחילים את היום.
  • האכלה בשעות הבוקר והחזרה לישון לאחר מכן=האכלת לילה.
  • וודאו שילדכם מקבל לפחות 10 שעות שינה בלילה.
  • גם לבוקר צריך להיות טקס בוקר ברור.
על לינת תינוקות שעת יקיצה וסדר יום

מה זה אומר טקס בוקר ברור?

נכנסים לחדר, אומרים "בוקר טוב", פותחים חלון, וילון, מחליפים חיתול וכו'.
המטרה לייצר הפרדה ברורה בין הלילה ליום.
יוצאים מהחדר ופונים לעניין ארוחת הבוקר.
מחכים כמה דקות לפני ארוחת בוקר כדי שהילד לא יפתח ציפיות ויקדים את שעת היקיצה. רצוי מאוד לא להעביר למיטת ההורים כדי לא ליצור ציפיות.
הערה: צריך כמובן גם להיות הגיוניים לגבי הצבת שעת יקיצה מקובלת עליכם.
אם הילד נרדם בשעה 19:00 סביר להניח שיתעורר בשעה 6:00 וזה מספיק לו. אז תהיו קשובים לילד, תעשו חישוב מהיר של מספר שעות השינה שישן בלילה והאיכות שלהן ואם הילד מתעורר בשעה 6:00 כי זהו, הספיק לו, אז אתם חייבים להשלים עם זה. יבוא יום ולא תצליחו לגרור אותו מהמיטה ורק תרצו שהוא יתעורר מוקדם..אבל זה כבר עניין אחר.
בהצלחה

דנה קרסיס, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, עובדת בשיטת “לילה טוב”, באמצעות תהליך הדרגתי, מכיל ומדויק הכולל מתן מענה תמידי ומיידי לבכי ניתן להגיע לשינה רציפה, טובה ואיכותית שכל-כך חשובה להתפתחות התקינה של ילדכם וכמובן שלא פחות חשובה גם לכם, ההורים.

054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן