כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

מעצבים את החדר לבייבי החדש? 4 דגשים חשובים

כהורים, לא פעם אנו עדים לסיטואציה בה התינוק בוכה ואנו לא יודעים מה הסיבה לכך. בדרך כלל נבדוק את מצב החיתול, ננסה להרדים או לתת לו לאכול ואולי נחשוד בגזים. לרוב זו באמת אחת הסיבות, אך אם התינוק ממשיך לבכות וגם אם לא, מומלץ לבדוק את הסביבה הטבעית שלו.
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

רונית מלק נופים, מרפאה בעיסוק במכון להתפתחות הילד במרכז הרפואי הלל יפה, מציינת 4 דגשים חשובים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מעצבים את החדר לבייבי שלכם

"הרצון שלנו כהורים לתת כמה שיותר, לפנק ולקנות בשפע הן תגובות אוטומטיות וטבעיות.
עם זאת, חשוב שנזכור, כי מוחו של התינוק הזעיר קולט כמות עצומה של מידע דרך החושים שלו, מבלי שיש לו דרך ללכת ו/ או לברוח מהסיטואציה", מציינת רונית מלק נופים, מרפאה בעיסוק במכון להתפתחות הילד במרכז הרפואי הלל יפה. מחקרים מראים כי חשיפה מרובה וארוכה לגירויים מסוגים שונים (כמו ראייה, שמיעה, מגע, תנועה) עלולה לגרום לחוסר מנוחה אצל תינוקות רכים. "אנו נרצה להימנע ממצב של "הצפה חושית" ועודף גירויים מכיוון שתינוק שנמצא בהצפת יתר חושית, עלול להיות עצבני יותר ופחות פנוי לשינה, אכילה, משחק ואינטראקציה עם ההורים. חשוב במיוחד להקפיד על כך בעיצוב החדר בו מצופה שהתינוק יישן את רוב שעות השינה שלו", מסבירה מלק נופים.
על מנת ליצור סביבה נעימה יותר לתינוק, מומלץ לשמור על סביבה לא מציפה וכן להקדיש תשומת לב לתגובות התינוק לתנועה, לצבעוניות ולתאורה.

להלן 4 דגשים חשובים שיש לשים לב אליהם כשאתם מעצבים את החדר לתינוק שלכם:


1. עיצוב החדר- המטרה היא ליצור אווירה נעימה, נינוחה ורגועה לתינוק. מומלץ להימנע מעומס פריטים ולשמור על ויזואליות נקייה על ידי שימוש בצבעוניות מונוכרומטית, נעימה ולא רועשת. כמו כן מומלץ להימנע מציורי קיר עמוסים וצבעוניים מידי. שימוש בניגודיות (קונטרסטים, למשל שחור- לבן- אדום) מומלץ בזמן משחק, ולא סביב השינה. מידע נוסף על עיצוב חדר תינוק.

2. תאורת החדר- מומלץ לבחור חדר עם חלון שיאפשר תאורה טבעית ונעימה בשילוב תריס או וילון לעמעום האור בזמן השינה במהלך היום. שינה עם מעט אור מאפשרת שמירה על מעגלי שינה והבחנה בין יום ללילה בקרב תינוקות. מומלץ לבחור תאורה חמה עם אור צהוב.

3. מיטת התינוק- גם פה המטרה היא יצירת אווירה נעימה ונינוחה המאפשרת רגיעה ושינה. מומלץ על שימוש במצעים עם צבעוניות נעימה וחלקה, ללא איורים וכן מבד נעים, ללא תפרים, בליטות, טלאים או רוכסנים. באופן כללי, כדאי להימנע, עד כמה שניתן, מצעצועים ואביזרים נלווים. שימוש במובייל וספרונים נשלפים מומלצים בזמן ערות בלבד. 

4. מזרון פעילות- מומלץ להשתמש במזרן עם צבע אחיד וחלק, ללא ציורים או קשקושים. עניין זה חשוב במיוחד כאשר יתווספו עליו משחקים נוספים. בזמן משחק, יש להשתמש ב- 2-3 משחקים לכל היותר, בכל עת. את המשחקים שאינם בשימוש יש לאחסן במגירות או בארונות, וכך ניתן להחליף בין הצעצועים מפעם לפעם. כמו כן, מומלץ להשתמש במשחקים בעלי מרקמים וטקסטורות שונות על מנת להגביר את החשיפה החושית של התינוק. בחודשים הראשונים לחייו של התינוק, קשר עין ואינטראקציה הם הפעילויות המומלצות ביותר.

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן