כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

פגמים במבנה הפין וברית מילה

פגמים במבנה איבר המין הם דבר שאנו נתקלים בו לא מעט, חלקם נדירים יותר וחלקם פחות במאמר זה נסקור את הנפוצים שבהם ואת דרכי הטיפול וביצוע הברית.
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

עורלה חלקית

מכונה בפי העם "נולד מהול", מבנה נפוץ למדי באחוזים משמעותיים, בו העורלה לא מכסה לגמרי את העטרה אלא רק את חלקה ולעתים אף חלק קטן מאוד ממנה.מבחינה הלכתית בכל הצורות הנ"ל, בכל אופן שיהיה, יש למול את הילד ולחתוך את העורלה המכסה את העטרה!!אמנם בקהילות רבות רואים בילד הנולד כך, בעל מעלה רוחנית רמה, ויש הסבורים שלא צריך לחתוך כלום אלא רק להקיז מעט דם, אולם המציאות המקובלת אצל כל המוהלים כיום, שתמיד צריך לחתוך לפעמים יותר ולפעמים פחות.מבחינה מעשית, כשהעורלה אינה שלמה לגמרי, יותר קשה לבצע את הברית ודרושה מיומנות וניסיון רב בעריכת בריתות.

היפוספדיאס

פגם די שכיח ובו נקב השתן אינו נמצא בקצה הפין אלא מסתיים קודם. מקובל לדרג את רמת הפגם בדרגות מספור, כאשר נקב הנמצא בגבולות העטרה נחשב לקל יחסית (80% מכלל המקרים), וככל שהנקב מתרחק לכוון האשכים עולה חומרת הפגם.כיום יש מגוון שיטות ניתוחיות לתיקון הפגם, כאשר אחוזי ההצלחה שלהם לא מזהירים במיוחד יחסית לניתוחים אחרים. ולכן במקרים בהם מדובר בהיפספדיאס קל יחסית, כאשר הנקב די קרוב למקומו הטבעי מומלץ לשקול בכובד ראש אם אכן הילד זקוק לניתוח ולקבל מספר חוו"ד כולל מרופא שאינו מנתח בעצמו.ברוב המקרים של היפוספדיאס קל, אין צורך בניתוח וניתן לבצע ברית אצל מוהל מנוסה.כאשר הוחלט ברוב דעות שהילד אכן יזדקק בעתיד (סביב גיל שנה) לניתוח, המוהל צריך לקבל הנחיות מהמנתח אם ניתן לבצע ברית ובאיזו אופן.

תינוק לפני ברית

פיספדיאס

פגם די נדיר בו נקב השתן סוטה ממקומו הטבעי לכיוון גב הפין (הצד שלכוון הבטן) במקרה כזה יש צורך ודאי בניתוח, ובדר"כ לא מבצעים ברית עד לתיקון הפגם.

קורדי

מום שכיח במידה מועטה, לעתים מופיע לבד ולעתים בשילוב עם היפוספדיאס, כאשר בחלק ממבנה הפין קיימת ריקמה קשה הגורמת לעקמת בעיקר כלפי מטה. הילד ברוב המקרים יצטרך לעבור ניתוח לתיקון העקמת ויש לקבל חוו"ד קודמת כהוראה לביצוע ברית וצורתה.

*המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

נכתב במיוחד עבור פורטל יולדת ע”י הרב שמואל אבידן
מוהל מוסמך משרד הבריאות מ.ר. 895, איש מקצוע ותיק וחובש במד”א ירושלים שנים רבות.

טל – 052-8899227 
פייסבוק – שמואל אבידן
דף פייסבוק – ברית מילה בשמחה

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן