כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

איך להתכונן ללידה הראשונה?

אין ספק שכבר מרגע שראיתם את הפס הקטן על המקל, אתם חושבים על הלידה. אם זו לידה ראשונה, המחשבות רצות לכל כיוון אפשרי. ישנן שאלות רבות, חששות שעולים, החלטות לקבל והכול בזמן מאוד קצר של תשעה חודשים פחות או יותר. ישנו מידע רב בנוגע להריון שאותו אתם יכולים לקבל מספרים שונים, הרופא האישי, אתרי אינטרנט מקצועיים ואפילו המלצות של חברות מנוסות. הלידה היא אירוע רב משמעות, אירוע אינטימי ואישי רק לכם, שאין שני לו ושכדאי להתכונן לקראתו.
זמן קריאה:
4 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

ההכנות הנדרשות לקראת לידה ראשונה

ישנם כלים רבים שימושיים לזמן ההריון ולתופעות הנלוות אליו, לדוגמה מחשבון הריון שבאמצעותו תוכלו לחשב עוד כמה ימים נותרו ללידה, ספרי קריאה שיסייעו לכם להבין טוב יותר לקראת מה אתם הולכים, סודה להקלה על צרבת, כדור פיזיו לכאבי גב ועוד. ממש כמותם ישנם כלים להכנה ללידה, חלקם אינפורמטיביים וחלקם טיפים שימושיים. כולם נועדו להכין אתכם לשינוי הגדול העומד להתרחש ולאפשר לכם להתכונן אליו בצורה הטובה ביותר.

בית החולים והצוות הרפואי

כאשר מגיעים למקום לא מוכר, שמדברים בו בשפה שונה, שיש בו אביזרים שאינם מוכרים, באופן טבעי עולים בנו חששות. אחת הדרכים להתכונן ללידה ולהפיג את החששות האלו, היא באמצעות קורס הכנה ללידה או סיור מתואם בבית החולים ובחדרי הלידה. בזמן הקורס והסיור תכירו את המקום שאליו תגיעו בזמן הלידה, כך שהסביבה לא תהיה זרה לכם. בנוסף, תקבלו מידע טכני והסברים על מהלך הלידה, פירושם של מושגים שונים וחשוב מכך, תוכלו לשאול שאלות שמטרידות אתכם ולקבל עליהן תשובות מקצועיות וענייניות.

הכנת תיק לידה

זהו החלק הטכני והקל של הכנה ללידה שאפשר לבצע אותו בכל שלב במהלך ההריון, בהתאם לנוחות שלכם. רשימת הציוד שכדאי לקחת אתכם לבית החולים היא פשוטה וטריוויאלית וכוללת את כל המסמכים רפואיים הנוגעים להריון, בגדים להחלפה ולשינה, בגדים תחתונים, כלי רחצה, כפכפים למקלחת ומטען לפלאפון הנייד. בעת היציאה מבית החולים תזדקקו לכיסא לרכב ולבגד עבור התינוק החמוד, וכדאי שהם יהיו מוכנים בבית.

מהלך הלידה והכנה מנטלית

ככל שחולפים הימים והשבועות, ההריון מתקדם והמחשבות על מהלך הלידה עצמה עולות כמעט בכל רגע נתון. הלידה היא חוויה מאוד אישית ופרטית, וכול יולדת, בכול לידה תחוש רגשות אחרים ותחווה חוויות שונות. כדי להיערך ללידה, בנוסף לכל הידע הטכני והפיזיולוגי, יהיה עליכם לקבל החלטות שונות, שכדאי לכם לחשוב עליהן מבעוד מועד. שאלות פשוטות כגון: מי תרצי שילווה אותך ללידה? האם תרצי לקבל אפידורל? איזו מוזיקה תרגיע אותך במהלך הלידה? וכדומה. שאלות והחלטות מסוג אלו ועוד רבות אחרות, יעלו ככל שהלידה תתקרב, וייתכן שתרגישו רגועים לתת עליהן מענה עוד לפני תום ההריון.

גם לאחר הלידה ישנן סוגיות שונות שתרצו לתת עליהן את הדעת. לדוגמה, האם תרצו להיות עם התינוק בביות מלא שבו המדיניות היא אפס הפרדה בימי האשפוז?, האם תעדיפי דווקא את המחלקה הרגילה? אולי מלונית? האם תרצי לנסות להניק? וכדומה. כל השאלות הללו והתשובות עליהן – חשובות. אך חשוב להבין ולקבל כי לידה היא אירוע דינמי ומשתנה, וכי כדאי להשאיר ראש פתוח ולאפשר שינויים אם תידרשו לכך.

שיירת מבקרים – בעד ונגד

לאחר שילדת בשעה טובה, נשארים את והתינוק מאושפזים במחלקת יולדות למשך כמה ימים. בני המשפחה והחברים המאושרים בשמחתכם רוצים לבקר, להציץ ברך הנולד, לאחל איחולים, להביא מתנות וכולם רוצים להגיע לבית החולים. ימים אלו בבית החולים יכולים להיות מנוצלים למנוחה ולהתאוששות, לביקורי משפחות וחברים ואפילו ללמידת התינוק החדש. ברוב המקרים זו אינה החלטה שניתן לקבל מראש, שכן אינכן יודעות כיצד תרגישו לאחר הלידה, אך בהחלט כדאי לשוחח על נושא המבקרים ולחשוב האם תעדיפו ל”ארח” בבית החולים או לחכות לסביבה הביתית שלכם, האם תרצו משפחה וחברים קרובים בלבד או שכולם מוזמנים וכדומה.

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן