כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

מתי תינוקות לוקחים מוצץ לבד ?

הידעתם? שהחל מגיל 4, 5 חודשים אפשר להתחיל ללמד את התינוקות שלכם לקחת מוצץ בכוחות עצמם? אתם רוצים להמשיך ולהתעורר בלילה רק בשביל לתת לילד שלכם את המוצץ? אם כן אז המאמר הזה לא עבורכם.
זמן קריאה:
5 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

מה אתם עושים כשנופל לתינוק שלכם המוצץ מהפה בלילה? שמים לו ביד / בפה? כדאי שתקראו את המאמר הבא.

חשוב לדעת! אין שום בעיה עם מוצצים!

הבעיה מתחילה כאשר התינוק שלכם זקוק לכם שתבואו ותשימו לו את המוצץ ביד או בפה.אתם רוצים שהילד שלכם יישן לילה שלם ולא יזדקק לכם בכל פעם שנופל לו המוצץ? קראו והפנימו. אז מה עושים ואיך מתחילים?

ראשית אתם מגדירים פינה אחת קבועה במיטה ובה שמים מספר מוצצים, ובכל פעם שהילד נכנס למיטה לישון אתם אומרים לו "יש לך כאן מוצצים, אם אתה זקוק למוצץ אתה יכול לקחת מכאן".

שלב 1 – לומדים להכניס לבד מוצץ לפה.

לימוד ביום: אם בשעות הערות התינוק לא יודע לקחת את המוצץ בכוחות עצמו אז לא ניתן לצפות ממנו לעשות זאת בשינה ולכן חשוב לבנות את הבסיס בשעות היום:
התהליך מתחיל בכך שאנו מלמדים את התינוק לקחת מוצץ בעצמו במהלך שעות הערות שלו. בסביבתו של התינוק צריכים להיות פזורים מוצצים כך שגם תוך כדי ניסוי וטעייה התינוק יכול להתחיל להתעסק עם המוצץ ולהכניסו לפה.
כאשר התינוק לא רגוע ורוצה מוצץ אנו נציע לו מוצץ מהיד שלנו ונאפשר לו לקחת את המוצץ מהיד שלנו, סביר להניח שלתינוקות רכים עדיין יהיה קשה להבין מה אנו רוצים, והם יתקשו לקחת את המוצץ מהיד שלנו, במצב כזה יש לסייע לתינוק על ידי כיוון היד שלו והמוצץ בדרך לפה. תינוקות לרוב מתנגדים, ורוצים את המצב המוכר בו אנו מכניסים להם את המוצץ לפה, לכן, אל לנו להרגיעו על ידי הכנסת המוצץ לפה עבורו, אלא להרגיעו בדרך של חיבוק ואהבה, ולאחר שנרגע להציע לו שוב את המוצץ.
המסר שאנו מעוניינים להעביר לתינוק הוא שאנו מאמינים בו וסומכים עליו שהוא יכול להכניס מוצץ לפה בעצמו וגם כמובן שהוא יכול וצריך להירגע באמצעות המגע שלנו ולא באמצעות המוצץ.

לימוד בהרדמה: לאחר שהתינוק למד להכניס בעצמו את המוצץ לפה לאחר שהצענו לו אותו בשעות הערות, אנו עוברים לזמן ההרדמות:בזמן ההשכבה הראשונית בתחילת הלילה, אנו חוזרים על "מנטרת המוצצים" ובכל פעם שהתינוק רוצה מוצץ אנו מציעים לו מוצץ מהיד שלנו, בדיוק כמו בשעות היום, גם כאן, במידה ויש התנגדות אנו מרגיעים על ידי חיבוק והרבה חום ואהבה, אך לא מוותרים. לאחר שיש רגיעה שוב נציע מוצץ מהיד שלנו.

לימוד במהלך הלילה:
לאחר שמוסרות כל ההתנגדויות, והתינוק לוקח מוצץ מהיד שלנו ומכניס בעצמו לפה ביום ובהרדמה הראשונה של הלילה, אנו מתחילים עם הפעולה הזו גם בהתעוררויות בלילה:
הקושי בשלב זה הוא שלרוב נמצא את התינוק במצב של התנהלות מתוך שינה, אך התמדה שלכם ההורים תביא לכך שהתינוק ילמד לבצע את הפעולה הזו גם בלילה.

שלב 2 – לומדים לקחת את המוצץ מפינת המוצצים.

בשלב זה אנו עובדים במקביל על כל חלקי היום – בזמן הערות, שינת יום, הרדמות והלילה.

לימוד ביום:
כשהתינוק רוצה מוצץ, נניח את המוצץ לידו, נצביע על המוצץ ונמתין שייקח בעצמו, כאשר התינוק מתנגד ואינו לוקח את המוצץ, אנו מרגיעים אותו בליטוף, חיבוק והרבה אהבה, ושוב מצביעים על המוצץ.

לימוד במיטה:
בהרדמות ובלילה חשוך ולא תמיד ניתן לראות אותנו כשאנו מצביעים, ולכן ניתן להרעיש קצת עם המוצץ, או לטפוח איתו קלות על המזרן על מנת לסייע לתינוק למצוא אותו. כיום יש גם מוצצים זוהרים שמאוד מקלים על הזיהוי ועל הלקיחה.

שלב 3 – הילד לוקח לבד את המוצץ אם הוא מעוניין בכך.

בשלב הזה בזמן השהות במיטה הילד יודע כבר היכן נמצאים המוצצים, יודע לקחת אותם מהפינה ויודע להכניסם לפיו.
בשלב הזה אנו מתעלמים לחלוטין מקיומו של המוצץ, לא מזכירים לילד שהוא נמצא, לא מכוונים אותו ולא מרשרשים לו במוצץ, הוא יודע איפה המוצצים נמצאים ולאחר מספר פעמים הוא כבר יגיע אליהם בעצמו.

זכרו, הכי חשוב – להתמיד!!!!
כמו בכל דבר, וכמו בכל התנהלות שלנו עם הילדים שלנו, ברגע שהחלטנו אין דרך חזרה כי אז הילדים יהיו מבולבלים. כשילד נמצא במקום של חוסר וודאות הוא ממשיך לבדוק את ההורים ואז נוצר מצב של תסכול. החליטו על דרך פעולה אחת, היצמדו אליה ותראו שזה עובד.

בהצלחה!

נכתב במיוחד עבור פורטל יולדת על ידי דנה קרסיס, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, אמא לשניים, נשואה מהרצליה.
"הגעתי לעולם ייעוץ השינה בעקבות בעיית שינה שהייתה לבני הבכור, לאחר סיום התהליך בהצלחה הרגשתי רצון עז ללמוד את התחום, רציתי לעזור למשפחות נוספות להרגיש את מה שאנחנו מרגישים כתוצאה מהשינוי העצום שהתרחש אצלנו בבית. אני עובדת בשיטת “לילה טוב”, באמצעות תהליך הדרגתי, מכיל ומדויק הכולל מתן מענה תמידי ומיידי לבכי ניתן להגיע לשינה רציפה, טובה ואיכותית שכל-כך חשובה להתפתחות התקינה של ילדכם וכמובן שלא פחות חשובה גם לכם, ההורים".

054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן