כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

מחפשים עגלה לתינוק? קבלו את המדריך המלא לבחירה נכונה

הגיע הזמן לקנות עגלה?
רגע לפני שתתפסו את הראש ותגידו "אבל איך אפשר לבחור בין כל הדברים שמציעים לנו?"
קראו את המאמר הזה, שיעזור לכם להתמקד בין כל ההיצע הקיים
וגם ינחה אתכם מה השאלות שכדאי לשאול במעמד הרכישה..
זמן קריאה:
7 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

קניית העגלה לתינוק זו בהחלט אחת המשימות המורכבות בהחלט: הלידה בעוד כמה שבועות ולאף אחד אין זמן וסבלנות לעבור בין  החנויות, לבדוק את הדגמים השונים ובסופו של דבר לבחור אחד שמתאים לכם, הן מבחינת הדרישות והן מבחינת התקציב.

כדי להקל על התהליך ובעיקר לעזור לכם לצמצם את אפשרויות הבחירה, קבלו רשימה של שאלות שכדאי לשאול לפני שמחליטים על סוג העגלה המתאים.

האם בחודשים הראשונים חייבים עגלת "אמבטיה"?

"אמבטיה" היא סוג מסוים של עגלות בצורה של עריסה קטנה עם דפנות גבוהות, מזרן ולפעמים גם כיסוי מלמעלה (מגשם ורוח). אפשר להשתמש ב-"אמבטיה" בחודשים הראשונים להרדמה או אפילו לשינה. בחלק מהעגלות ניתן לפרק את "האמבטיה", מה שמקל על האחסון.

והנה התשובה לשאלה: לא, לא חייבים. ניתן בהחלט לבחור עגלה משולבת עם מושב מתכוונן מישיבה ועד השכיבה ב-180 מעלות. ישנן גם עגלות שנפתחות רק לזווית של 175 מעלות. בעגלות כאלה ניתן להשכיב את התינוק רק על הגב, לא על הבטן.

גם העגלות האלה מגיעות לפעמים עם דפנות מרופדות גבוהות ומזרן ואת הסל קל ניתן לרכוש בנוסף.

אחד השיקולים בהתלבטות בין אמבטיה לעגלה משולבת: מזג האוויר. החורף שלנו קצר מאד ורמות הקור לא מגיעות לקיצוניות, לכן אפשר בהחלט להסתדר עם עגלה משולבת בלבד. חוץ מזה, במקרים רבים אנשים מחליטים לקנות עגלת אמבטיה מבחינה פסיכולוגית כי זה עוטף את התינוק. אגב, אם בכל זאת החלטתם ללכת על עגלת אמבטיה, בדקו שיש בה מספיק פתחי אוורור.

עוד שיקול: עגלה משולבת היא לרוב קומפקטית יותר ולכן נוח יותר לאחסן אותה גם בבית וגם ברכב. מצד שני, תצטרכו סל קל בנפרד.

ולסיכום, ישנן גם עגלות רב-תכליתיות שיש להן גם אמבטיה וגם מושב נפתח.

האם אתם מתכננים לטייל ולנסוע הרבה?

אם התשובה היא כן, לכו על עגלה קומפקטית וקלה לקיפול, כדי שלא תתפוס את כל תא המטען ולא תסבך אתכם בכל קיפול או פתיחה. ואם אתם מתכננים נסיעה לחו"ל, אז בטוח כדאי ללכת על אחת כמה שיותר קומפקטית.

עד כמה חשוב שהעגלה תיפתח ותתקפל בקליק?

מאד חשוב, בלי קשר עד כמה אתם מתכננים לבלות מחוץ לבית. גם ככה הידיים שלנו תמיד עמוסות עם התיק או הטלפון ועכשיו יש גם תינוק! לכן כשאתם בודקים עגלה כדאי לראות שהיא נפתחת ונסגרת בקלות בלחיצת כפתור באמצעות יד אחת. הופ!

איפה אתם גרים?

תתפלאו, זה חשוב ממש, כי בהרבה מקרים זה השיקול המכריע. אם אתם גרים בבית ללא מעלית תצטרכו עגלה קלה במיוחד, כדי להעלות ולהוריד אותה במדרגות. אם יש לכם מעלית בבית, לפני שאתם יוצאים לחנות מדדו את רוחב הדלת, חשוב שהעגלה תיכנס ותצא בקלות.

אם אתם גרים במושב או במקום עם הרבה שבילי עפר, כדאי לבחור עגלה עם קוטר גלגלים גדול יותר, כדי שתוכלו לתמרן בין כל המהמורות עם בולמי הזעזועים. גלגלים בקוטר גדול מומלצים גם במקרים בהם אתם מתכננים לצאת לטיולים בטבע וכמובן, ככל שהקוטר של הגלגל גדול יותר, זה יעזור לכם להסתדר עם המדרכות. אגב, משום מה יש תפיסה רווחת שקוטר גלגלים גדול אומר עגלה כבדה יותר. זה ממש לא נכון.

חשוב לא פחות שיהיה לגלגלים מנגנון קיבוע שמאפשר נסיעה ישר ולא נותן לגלגים להסתובב סביב הציר שלהם , כי לא תמיד נרצה שהן יסתובבו להן חופשי. כמו כן, חשוב לבדוק שיש לגלגלים מעצור, למצבים בהם נרצה "להחנות" את העגלה לידנו בגינה או בבית קפה.

האם העגלה צריכה להיות צרה?

נושא חשוב מאד כשמדובר במעליות, מעבר על המדרכות או נסיעה באוטובוסים. ככל שהעגלה צרה יותר, ככה יהיה נוח יותר לתמרן אותה.

מהם הסטנדרטים של משקל התינוק בעגלה / סלקל?

הסטנדרט העולמי – ניתן להסיע בעגלה תינוק או פעוט במשקל עד 22 ק"ג, הנשיאה בסלקל –עד 5 ק"ג ויש גם סלקלים עד 11 ק"ג. כל העגלות כאן עונות לסטנדרטים הנ"ל.

מזל טוב לנו, יש לנו תאומים! מה העגלה שמתאימה לנו?

קודם כל, איזה כיף! יש מגוון סוגים של עגלות. עגלות בה שני המושבים / האמבטיות נמצאות אחת ליד השניה הן נהדרות ונוחות כי מאפשרות לראות את שני התינוקות בו זמנית, אבל יש להן גם חיסרון קטן – הן רחבות ולכן צריך לקחת זאת בחשבון. כמו כן, ישנם דגמים של עגלות שהם צרים יחסית.

ישנן גם עגלות בהן האמבטיות / המושבים ממוקמים בטור. מבחינת הרוחב הן כמו עגלת יחיד, אבל ארוכות יותר. מה שכן, בדוגמא הספציפית ניתן לנתק ולהרכיב את העגלות ביניהן, במידה לכל אחד מהתאומים יש תוכניות אחרות (וגם קל יותר ככה להיכנס למעלית או ללכת על המדרכה.

וכמובן יש עגלות בהן מושב אחד נמצא בכיוון התנועה והמושב השני בכיוון הנגדי. עגלות אלה נהדרות לא רק לתאומים אלא לאחים צמודים: הגדולים יותר יכולים לשבת עם הפנים בכיוון הנסיעה ולגלות את העולם והקטנים יותר – בכיוון ההפוך, כך ניתן לראות מה קורה איתם בכל רגע.

בבחירתכם עגלה לתאומים או לאחים צמודים שימו לב שלכל אחד מהמושבים יש גגון נפרד. תאומים זה טוב, אבל לפעמים כשאחד רוצה לישון, השני דווקא ירצה לשחק או להסתכל על השמים, לאחד בא קצת שמש ולשני דווקא מתאים להישאר בצל, בקיצור, גגון נפרד פותר המון.

אגב, כשמדובר באחאים צמודים, כדאי לבדוק אם ישנן עגלות שניתן לצרף אליהן מדרגה לנשיאה של הגדולים יותר בעמידה.

מה עוד כדאי לקחת בחשבון?

למשל, את גובה ההורים. כשאתם מגיעים לבחור את העגלה, שימו לב אם הידית נוחה לכם מבחינת הגובה. אם יש הבדל משמעותי בגובה בין שני ההורים, בדקו אופציה לידית מתכווננת.

עוד דבר שכדאי להתייחס אליו – עד כמה נוח וקל לנקות את העגלה. האם ניתן להסיר חלקים ממנה ולכבס? מהן הוראות הכביסה המדויקות?

אל תלכו אחרי האופנה. אם לשכנה או לחברה מהעבודה יש דגם עגלה ספציפי, זה לא אומר שהדגם הזה יתאים גם לכם. לכל אחד הדרישות והצרכים ספציפיים מאד ולכן כדאי להסתמך אך ורק על עצמכם.

אל תתביישו לשאול שאלות באולם התצוגה. תבקשו לראות, להדגים, להתנסות בעצמכם. בסופו של דבר, אתם צריכים עגלה שתשרת אתכם לאורך זמן ביום-יום ואולי אפילו בשביל יותר מתינוק אחד. לכן חשוב שתהיה הכי מתאימה לכם, מכל הבחינות.

בשורה התחתונה

את רוב הציוד לתינוק החדש אפשר לקנות אונליין, אבל את העגלות כדאי להגיע ולקנות במקום. לכן חפשו חנויות או רשתות שמציעות מבחר רחב של עגלות, מגוון סוגים וכמובן שמבחינת התקציב זה יהיה נוח. ניתן לעשות חיפוש מקדים והשוואת מחירים כאן.

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן