כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

השינה ושלבים בהתפתחות התינוק

שלבים התפתחותיים מבורכים, כגון: זחילה,ישיבה, עמידה, הליכה והתפתחויות רגשיות ומנטליות עלולים לתת את אותותיהם בשינה. הבינו זאת ופעלו בחכמה. אל תתבלבלו ותבלבלו את התינוקות שלכם. המשיכי לקרא על השלבים שעשויים לאתגר ולהשפיע על שנתו של תינוקך.
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

אז איזה שלבים התפתחותיים עלולים להשפיע על השינה של התינוק ?

תינוקות זקוקים דווקא בתקופות של שינויים לרוגע וליציבות בתחום השינה.
השתדלו להימנע מיצירת הרגלים חדשים רק כדי לעזור לתינוק לחזור לישון כמה שיותר מהר.
תמיד תזכרו שהפעולות המידיות שאתם עושים טובות לאותם רגעים, כמו שימוש בפלסטר, אך לטווח הרחוק זה לא טוב כי זה גורר עוד ועוד ציפייה לעזרה.

להלן שלבים מבורכים שעלולים להיות מאתגרים ולהשפיע על השינה:

זחילה: הגיל הממוצע של הופעת הזחילה הנו 7 חודשים.
תינוקות שמתחילים לזחול חווים עלייה במספר ההתעוררויות בלילה, זאת בהשוואה לתקופה שקדמה להופעת הזחילה, כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה.
ייתכן כי הופעת הזחילה, הכרוכה בשינויים רחבי היקף בהתפתחותו של התינוק ובהתארגנות פסיכולוגית מחודשת, מעלה את רמת העוררות שלו, משפיעה על יכולת הוויסות שלו וגורמת לתקופה של חוסר יציבות זמני המתבטא בעלייה בהתעוררויות.

ישיבה, עמידה: כאשר ילדכם יתחיל להיעמד במיטה זה עלול לגרור השכבות יותר מאתגרות כי קודם כל הוא בהתלהבות ושנית הוא לא יודע לרדת מעמידה לשכיבה או ישיבה ולכן זה מאוד טבעי שהוא יצטרך את עזרתכם וזה יאריך את זמן ההירדמות שלו. בשעות הערות תעבדו עם הילד על ירידה מעמידה לישיבה ולשכיבה.

הליכה: כאשר ילדכם יתחיל ללכת זה גם עלול להשפיע לו על השינה כי תוך כדי שינה הילד משחזר את התנועות החדשות שלמד לעשות וגם השרירים שלו מדגדגים. בנוסף מן הסתם ההתלהבות שהוא יכול ללכת במיטה תעשה את שלה. אז.. שוב… סבלנות והמון.

"חרדת נטישה": סביב גיל 7 חודשים עד גיל שנה פלוס ילדכם עלול לחוות משבר שנקרא "חרדת נטישה". לא כל התינוקות חווים את השלב ההתפתחותי הזה. איך מזהים? אם בכל רגע נתון , בשעות הערות, ילדכם בוכה כאשר אחד מכם הולך ממנו אז סביר להניח שמדובר בשלב הזה. כמובן שזה בא לידי ביטוי גם בהשכבה.

אז מה לעשות?
בשעות הערות שחקו איתו במשחקי "קוקו" שיבין שאתם נעלמים אך גם חוזרים.
אמרו לו שאתם הולכים לרגע למטבח מהסלון ודברו איתו תוך כדי, אם בוכה אל תרוצו אליו בהיסטריה וישר תרימו אותו, רדו אליו, לגובה העיניים שלו והרגיעו אותו עם חיוך וחיבוק, בצורה זו אתם משדרים לו מסר של "הכל בסדר".
כמובן שבהשכבות זה יצריך מכם סבלנות והרגעה כמה שצריך.

גיל 9-10 חודשים- קפיצת גדילה: בגיל הזה ישנה קפיצת גדילה גדולה בהתפתחות השכלית והמוטורית וזה משפיע באופן מיידי על השינה ביום ובלילה. התקשורת מתפתחת בקצב מהיר- התינוק מבין, מגיב למשפטים פשוטים ולומד לתקשר עם העולם סביבו.
כל החוויות האלו גורמות להתרגשות אדירה והתינוקות נמצאים בתקופה של צמיחה ולמידה מתמדת.

גדלו את ילדכם בנחת אושר ושמחה ועם הרבה שינה טובה החשובה להתפתחות ולגדילה התקינה.

דנה קרסיס, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, עובדת בשיטת “לילה טוב”, באמצעות תהליך הדרגתי, מכיל ומדויק הכולל מתן מענה תמידי ומיידי לבכי ניתן להגיע לשינה רציפה, טובה ואיכותית שכל-כך חשובה להתפתחות התקינה של ילדכם וכמובן שלא פחות חשובה גם לכם, ההורים.

054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן