בעיות נפוצות במהלך הריון

צרבת: צרבות במהלך ההריון

ושוב אותם ההורמונים המשתוללים בזמן ההריון הגורמים, בין היתר, להרפיה של הסוגר השרירי המצוי בין צינור הבליעה (וושט), ובין הקיבה. כתוצאה מכך חומצות אשר נמצאות בקיבה עלולות לחדור אל צינור הבליעה, לגרות אותו בחומציותן ולגרום לתחושה של צריבה וכאב בבית החזה הקדמי.

נשים רבות, שלא סבלו בעבר מצרבת, לא מודעות בתחילה לכך כי התופעה אותה הן חשות היא צרבת. הן בדרך כלל יתארו את התחושה בפעם הראשונה כאילו האוכל עולה להן בגרון בעת שהן נמצאות בתנוחה מאוזנת.

מניעה:

המנעי מלחץ על הבטן בעיקר מחזיות או בגדים לוחצים. בצעי תרגילים למתיחת הגוף ולהרפיית מערכת העיכול, כמו למשל תרגיל פשוט ויעיל של מתיחת הידיים גבוה מעל לראש.

נסי לישון כשהראש מוגבה בצורה ניכרת מעל הגוף. נסי לאכול ארוחות קטנות ותכופות, כך תקטן השפעת החומציות על הוושט. המנעי מקיבה מלאה מידי. המנעי ממזון מטוגן או מטובל, משתיית אלכוהול ו/או מכל מוצר אכיל אחר שנתקלת בו לרעה בעבר. אל תשכבי אחרי ארוחה.

תרופת סבתא שווה בדיקה: כף שמנת או קצת חמאה 15 דקות לפני האוכל יוכלו למנוע את הצרבת שאחרי. אם לא יועיל, לא יזיק...

הקלה:

טבליות להורדת חומציות (טאמס-Tums) הופכות להיות החברות הטובות ביותר של נשים רבות במהלך ההריון, ובמיוחד בשליש השלישי. טבליות אלו ניתנות לקניה בכל בית מרקחת, ללא מרשם. במקרים רבים הן אפילו מועשרות בסידן.

אכילת מזונות בסיסיים סותרי חומצה כמו יוגורט, חלב, תה קמומיל או מנטה אחרי הארוחה יכול לעזור. רופא יכול לרשום תמיסה מיוחדת של סותרי חומצה או משהו תרופתי אחר במידה שכל השאר לא עוזר.

באיזה שבוע את?

  לא בטוחה? בדקי במחשבון ההריון

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה