כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

בכי של תינוקות – חמשת הדברים החשובים ביותר, שיעזרו לכם להרגיע ולהירגע

ידוע כי תינוקות בוכים ללא סיבה נראית לעין: גם לאחר שהאכלנו אותם, החלפנו להם חיתולים והנקנו אותם.
תינוקות בוכים! זו צורת התקשורת שלהם וככל שתקדימי להבין ולהפנים זאת – כך יהיה טוב יותר לך ולתינוקך.
ריכזנו עבורך את חמישת הדברים החשובים ביותר, שיעזרו לכם להרגיע ולהירגע!
זמן קריאה:
4 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

בכי הוא כלי תקשורתי

בכי של תינוק הוא חלק מהחיים עם תינוק חדש. למרות שהבכי נפרש לאורך היום, כל שעות הבכי האלה מסתכמות ליותר ממה שכנראה ציפית. בין לידה לגיל 6 שבועות בערך, כמות הבכי של תינוקך יכולה להסתכם בכמעט שלוש שעות בכל יום. תינוקות בוכים! זו צורת התקשורת שלהם וככל שתקדימי להבין ולהפנים זאת תזהי את תנועות הגוף כסימנים מקדימים לבכי- כך יוקל לך ולתינוקך.
בכי הוא הדרך היחידה שבה תינוקות יכולים לבטא את הצרכים הפיזיים והרגשיים השונים שלהם:  רעב, חוסר נוחיות – אולי החיתול זקוק להחלפה, אהבה, מגע ותנועה, הגנה, תשומת לב ועוד…
ככל שתהיי קרובה אל הבייבי שלך כשהוא צריך אותך, תביני את צרכיו, ותעזרי לו לבכות פחות, כך הוא יגדל להיות מבוגר עצמאי, רגוע ובטוח בעצמו.
תינוקות עוברים מהסביבה המוגנת של הרחם לעולם החיצון הגדול והמאתגר וחשוב שתיזכרי זאת בכל פעם שתינוקך בוכה. אמרי לעצמך: "הוא מתרגל… וככה זה כשמתרגלים לעולם והבכי הוא הדרך לבטא זאת".
נסי לראות את הדברים מנקודת מבטו של התינוק, וזה יקל עליך ועליו. 

שלווה היא מילת קסם

פעלי בשלווה וברוגע. זו לא פעולה או תנועה ספציפית שהכי תרגיע את התינוק, אלא הדרך והמגע הרך… התינוק שלך יגיב למסרים שאת משדרת לו.  אם תעשי עיטוף של תינוקך בשמיכה ותנענעי אותו אבל תעשי זאת כשאת מתוחה ועצבנית, ככל הנראה תתקשי להרגיע את הבייבי הבוכה. במקום זאת כדאי שתחליפי אווירה … שיברי את מעגל המתח הזה, והפסיקי לחשוב: "אני חייבת להפסיק את הבכי הזה", תרגיעי את עצמך בידיעה שתינוקך אכל ושבע, הוחלף לו חיתול והוא איננו כאוב. דרך נוספת להרגעה ולשחרור מתחים היא להתמקד רק בתינוקך. תתמקדי בו ואך ורק בו! כדי שתינוקך יירגע ויחוש נינוח הוא צריך להרגיש אותך ממש איתו ולידו.

תדברי ותשרי לבייבי

אמנם הבייבי עדיין לא יכול להבין מה את אומרת, אבל הוא מקשיב לך. האינטראקציה עם אנשים חשובה לתינוקך ולהתפתחות המוח שלו. אז, בפעם הבאה שהתינוק שלך מתחיל לבכות, אל תרגישי טיפשית: דברי איתו והסבירי לו מה קורה. המשיכי ושוחחי עימו כאילו את משוחחת עם אדם בוגר ולא בשפה תינוקית. תתפלאי לגלות כמה פעמים המונולוגים שלך יגרמו לבייבי המקסים להפסיק לבכות ולהתחיל להסתכל עליך. ועצה נוספת- כמו בכל העולם, הורים שרים לתינוקותיהם בשפות שונות, שירי לו את מיטב הרפרטואר שלך 😊. תינוקות אוהבים לשמוע צלילים רכים, להרגיש תנועות עדינות ואוהבים לחזור על צלילים, מקצבים וחרוזים. גם אם את אינך מוזיקלית במיוחד, זו שיטה שכבר עזרה ועוזרת להרבה אנשים.

אל תתני לו לחכות

תינוקות אינם אוהבים לחכות. כמבוגרים, אנו נוטים להשתמש במשפט: "רגע, שום דבר אינו בוער". זהו משפט שמתאים למבוגרים מנומסים ומאופקים אך לא לתינוקות רכים. ככל שתגיבי מהר יותר לצרכיו של תינוקך ולבכיו כך גדל הסיכוי להירגעות מהירה. ישנם סוגי בכי של תינוקות שמשמשים כשפה להעברת מסרים. נסי להיות קשובה לסוגי הבכי השונים וכך תגובתך תהיה ממוקדת ומהירה יותר למילוי צרכיו של הבייבי.
התגובה המהירה שלך איננה פינוק מיותר אלא הענקת תחושת ביטחון ואמון. מחקרים מלמדים שתינוקות שזכו לטיפול קרוב מאד ולמענה זמין מאוד לצרכיהם, גדלו להיות ילדים בטוחים בעצמם שזקוקים פחות לעזרה…

אל יאוש… החליפי פתרונות

לרב אין פתרון אחד לבכי ומה שהיה נכון אתמול אולי לא בהכרח נכון היום… זה מתסכל, אבל זו המציאות. את תחפשי, תנסי ותמצאי את הפתרון תוך כדי ניסוי ותעייה. ניסית פתרון והוא לא הצליח? נסי אחר. אולי הוא ייטיב עם תינוקך. וחשוב מכול: אל תתייאשי. במשך התקופה הזאת תעמיק היכרותך עם הבייבי, והתקשורת אתו תשתפר. כך, במשך הזמן, תלמדי לזהות את צרכיו ותעני לו בהתאם.

בכי – כולנו יודעים שזו דרך הביטוי של תינוקות. במאמר הבא תוכלי לקרא עוד על הסיבות מדוע תינוק בוכה?

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן