שבוע 1 להריון - חודש ראשון - טרימסטר 1

ההתקדמות שלך

נשארו 9.3 חודשים - 40 שבועות (כולל השבוע)
טר׳ 1
............
טר׳ 2
............
טר׳ 3
............

בדיוק השבוע קיבלת את המחזור החודשי שלך. אמנם עדיין אי אפשר לומר כי את בהריון, אך אם את חושבת שאולי זה המצב, כבר עכשיו כדאי שתתחילי לדאוג לבריאותך ולבריאות העובר: כדאי להתחיל להיגמל מעישון, להימנע מעישון פסיבי, משתיית משקאות אלכוהוליים ומצריכת סמים (חוקיים ולא חוקיים). מומלץ להמעיט בנטילת תרופות ללא מרשם, וכמובן להפסיק את השימוש בגלולות למניעת הריון, במידה והשתמשת בהן עד עכשיו. כמו כן כדאי להיוועץ ברופא לגבי המשך נטילת תרופות - במידה והינך משתמשת בתרופות באופן קבוע. ניתן גם לקרוא על נטילת תרופות בזמן הריון אצלנו באתר.

תזונה נכונה יכולה להיות משמעותית מאד בשלב זה, כולל הוספה מלאכותית של תוספים כמו ברזל או חומצה פולית. תזונה מאוזנת תסייע לגופך להתחיל את ההריון ברגל ימין. כל עוד לא שללת את האפשרות שאת בהריון, כדאי שתתנהגי כאילו ההריון כבר התחיל, ותזונה מאוזנת בהחלט תסייע לגוף להתחיל את ההריון ברגל ימין.
שמירה על בריאות במהלך ההריון כוללת גם שמירה על כושר גופני. האימון יעזור לך לשמור על הגזרה ועל ההרגשה הטובה, וחשוב מכך: הוכח שאימון גופני מפחית את הסיכויים לעבור הפלה טבעית ואת הסיכויים שיהיו לך סיבוכים בלידה.

חישוב 40 שבועות ההריון מתחיל באופן רשמי ביום הראשון של המחזור האחרון שקיבלת. כלומר, ההיריון מתחיל עוד לפני שהתעברת. במחזור חודשי בן 28 יום, הביוץ חל ביום ה-14 (כלומר, שבועיים לפני קבלת הווסת נפלטת ביצית בשלה מהשחלה ומגיעה לחצוצרה, שם ייתכן שתעבור הפריה ע"י תא זרע). אך כידוע לנו, אורך המחזור משתנה מאישה לאישה, ולכן קשה לדעת מתי בדיוק מתרחש הביוץ. זו הסיבה שקשה לדעת את המועד המדויק בו הביצית הופרתה על ידי הזרע. על מנת לפתור את הבעיה, נבחרה נקודה קלה לאיתור - תחילת המחזור האחרון שלך. כלומר - השבוע הראשון להריון הוא אותו השבוע בו קיבלת את המחזור האחרון.

זה הזמן:

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • לבדוק את ההיסטוריה הרפואית של המשפחה, ולהתחיל לחפש רופא שילווה אותך במהלך ההיריון.
  • להימנע מאלכוהול ועישון ובכלל לתת דגש לאורח חיים בריא.
  • להתמיד בשתייה מרובה ומנוחה טובה.
  • להתחיל לבצע אימון גופני מסודר.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.


חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה