שבוע 15 להריון - חודש שלישי - טרימסטר 2

ההתקדמות שלך

נשארו 6.1 חודשים - 26 שבועות (כולל השבוע)
38%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
...........
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

השינוי הגדול ביותר בגופך כרגע הוא העלייה במשקל. אל תלבשי בגדים שלוחצים עלייך. נסי ללבוש את בגדייך הרפויים יותר, לשאול בגדי הריון מחברות או קרובות משפחה, ואם יש צורך בכך, אפשר גם להתחיל לקנות בגדי הריון.

הלב שלך גדול יותר מכפי שהיה לפני ההריון, ומזרים כ-20% יותר דם. העלייה בנפח הדם גורמת להתרחבות כלי הדם בגופך, דבר שיכול לגרום לדימומים קלים מהאף. ייתכן שאת מרגישה גם גודש באף: זה יכול לנבוע מרמת האסטרוגן הגבוהה בגופך, או מהצטננות (זכרי שבזמן הריון גופך פגיע יותר...). נסי להימנע מגירויים כגון עשן של סיגריות ואויר יבש במיוחד, שאופייני למזגנים.

בתקופה זו ייתכן מאד שאת עדיין חווה עליות ומורדות במצבי הרוח. זהו שילוב של השתוללות ההורמונים בגופך עם ההבנה שאת עומדת להיות אמא! ועם כל האושר שכרוך בכך, טבעי שאת מרגישה גם לחוצה ומפוחדת. את עשויה להרגיש גם חוסר יכולת להתרכז, לשכוח דברים, ולנהוג ברשלנות שאינה אופיינית לך. אלו הן תופעות טבעיות שמאפיינות נשים רבות בתקופת ההריון. אין מה לחשוש - בעוד מספר חודשים תחזרי לעצמך.

מה קורה עם תינוקך:

התינוק שלך גדל במהירות, ומשקלו כעת מגיע כבר ל-70 גרם! השלד ומח העצם ממשיכים להתפתח, וכן שרירי הגוף: בשלב זה התינוק מזיז את כפות הידיים, המרפקים, מוצץ אצבע ומניע את רגליו. הרגליים מתארכות, ובמקביל מתחילות להתפתח בלוטות זיעה בגוף, וכן בלוטות חישה לטעם. עיניו של העובר אמנם עצומות, אך הוא יכול עתה לחוש באור: אם תאירי באור חזק על בטנך, סביר להניח שהעובר ינסה להתרחק לכיוון השני.

שיער ראשו של העובר ממשיך לגדול, וכן השערות הדקיקות על הגוף. גוף התינוק מכוסה עור דק ושקוף, שאפשר לראות דרכו את כלי הדם שלו. התינוק שלך ממשיך "לנשום" מי שפיר, והתהליך עוזר להתפתחות התקינה של הריאות. ולחדשות המרעישות באמת: יכול להיות שכבר בשבוע הבא תוכלי לגלות בבדיקת אולטרה-סאונד אם זה בן או בת!

זה הזמן:

  • לבצע בדיקת אולטרה-סאונד הנקראת סקירת מערכות מוקדמת בכדי לבדוק כי התינוק מתפתח כראוי.
  • להתחיל ללבוש בגדים רפויים, ואולי אף להתחיל להשקיע בקניית בגדי הריון.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • על תזונה בריאה ומאוזנת, הדבר חיוני להתפתחות התינוק שלך.
  • להקפיד לשתות הרבה: בשלב זה שתייה מרובה של מי ברז חשובה גם לצורך אספקת פלואוריד, שחיוני לצמיחה בריאה של השיניים.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לבצע פעילות גופנית קלה: שמירה על כושר תחזק את גופך ותכין אותך להמשך ההריון.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

מומלץ לשתות הרבה ולהתחיל בפעילות פיזית מתונה - הליכה, שחיה, התעמלות להריון.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה