שבועות ההריון

שבוע 15 להריון - שבועות הריון

מה קורה לגופך:

השינוי הגדול ביותר בגופך כרגע הוא העלייה במשקל. אל תלבשי בגדים שלוחצים עלייך. נסי ללבוש את בגדייך הרפויים יותר, לשאול בגדי הריון מחברות או קרובות משפחה, ואם יש צורך בכך, אפשר גם להתחיל לקנות בגדי הריון.

הלב שלך גדול יותר מכפי שהיה לפני ההיריון, ומזרים כ-20% יותר דם. העלייה בנפח הדם גורמת להתרחבות כלי הדם בגופך, דבר שיכול לגרום לדימומים קלים מהאף. ייתכן שאת מרגישה גם גודש באף: זה יכול לנבוע מרמת האסטרוגן הגבוהה בגופך, או מהצטננות (זכרי שבזמן הריון גופך פגיע יותר...). נסי להימנע מגירויים כגון עשן של סיגריות ואויר יבש במיוחד, שאופייני למזגנים.

בתקופה זו ייתכן מאד שאת עדיין חווה עליות ומורדות במצבי הרוח. זהו שילוב של השתוללות ההורמונים בגופך עם ההבנה שאת עומדת להיות אמא! ועם כל האושר שכרוך בכך, טבעי שאת מרגישה גם לחוצה ומפוחדת. את עשויה להרגיש גם חוסר יכולת להתרכז, לשכוח דברים, ולנהוג ברשלנות שאינה אופיינית לך. אלו הן תופעות טבעיות שמאפיינות נשים רבות בתקופת ההיריון. אין מה לחשוש - בעוד מספר חודשים תחזרי לעצמך.

מה קורה עם תינוקך:

התינוק שלך גדל במהירות, ומשקלו כעת מגיע כבר ל-70 גרם! השלד ומח העצם ממשיכים להתפתח, וכן שרירי הגוף: בשלב זה התינוק מזיז את כפות הידיים, המרפקים, מוצץ אצבע ומניע את רגליו. הרגליים מתארכות, ובמקביל מתחילות להתפתח בלוטות זיעה בגוף, וכן בלוטות חישה לטעם. עיניו של העובר אמנם עצומות, אך הוא יכול עתה לחוש באור: אם תאירי באור חזק על בטנך, סביר להניח שהעובר ינסה להתרחק לכיוון השני.

שיער ראשו של העובר ממשיך לגדול, וכן השערות הדקיקות על הגוף. גוף התינוק מכוסה עור דק ושקוף, שאפשר לראות דרכו את כלי הדם שלו. התינוק שלך ממשיך "לנשום" מי שפיר, והתהליך עוזר להתפתחות התקינה של הריאות. ולחדשות המרעישות באמת: יכול להיות שכבר בשבוע הבא תוכלי לגלות בבדיקת אולטרה-סאונד אם זה בן או בת!

זה הזמן:

  • עכשיו הזמן לבצע בדיקת אולטרה-סאונד הנקראת סקירת מערכות מוקדמת בכדי לבדוק כי התינוק מתפתח כראוי.
  • להקפיד על שתייה מרובה ועל תזונה נכונה, כולל לקיחת תוספים.
  • ללבוש בגדים רפויים, ואולי אף להתחיל להשקיע בקניית בגדי הריון.
  • חשוב לשים לב להמלצות משרד הבריאות בנוגע לצריכת תוסף יוד אצל נשים בתקופת טרום הריון, הריון והנקה - לחצי לפרטים נוספים

הטיפ השבועי:

מומלץ לשתות הרבה ולהתחיל בפעילות פיזית מתונה - הליכה, שחיה, התעמלות להריון.


חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה