שבוע 28 להריון - חודש שביעי - טרימסטר 3

ההתקדמות שלך

נשארו 3 חודשים - 13 שבועות (כולל השבוע)
70%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
............
טר׳ 3
...........

מה קורה לגופך:

בשבועות הקרובים סביר להניח שתמשיכי להרגיש חוסר מנוחה ברגלייך, בעיקר בלילה. מתיחות לפני השינה עשויות לעזור, ומסאז'ים יתקבלו בברכה... התכווצויות השרירים ברגליים הן סיבה נוספת להימנע מקפאין, כי ככל הנראה הוא מחמיר את התופעה. לעומת זאת, חלק מהמחקרים טוענים שלקיחת תוספי ברזל עוזרת להפחית אותה.

החל מהשבוע תתחילי לראות את הרופא שלך אחת לשבועיים. זהו זמן טוב לתכנן היכן את רוצה ללדת ובאילו תנאים (האם תרצי משככי כאבים? זריקת אפידורל? וכו'...). כמו כן, אם את מתכננת טיולים או נסיעות ארוכות, מומלץ שתדברי לפני כן עם הרופא. בשלב זה- כל עוד ההריון תקין- אין שום סיבה להימנע מנסיעות ומטיסות, אך כדאי להיות מוכנה לכל מצב: התייעצי עם הרופא, ובקשי שיתדרך אותך מה לעשות ולאן לפנות אם תתעורר בעיה.

בבדיקות הראשונות שערכת לאחר שנכנסת להריון, נבדק בין השאר סוג הדם שלך. אם נמצא שסוג הדם שלך Rh- (כלומר ללא אנטיגנים מסוג Rh ), תקבלי בקרוב זריקת אנטי-די, שמטרתה למנוע מגופך לייצר נוגדנים לדמו של התינוק שלך (במידה והוא Rh+ ). סביר להניח שזמן קצר לאחר הלידה תקבלי זריקה נוספת.

מה קורה עם תינוקך:

אורכו של התינוק לא משתנה הרבה השבוע (גודלו 35-37 ס"מ), אך הוא מפתח שכבת שומן חשובה שתגן עליו לאחר הלידה. משקלו עובר השבוע את ה-1 ק"ג, ויכול להגיע אפילו ל-1100 גרם. גדילת הריסים נמשכת, ושיער ראשו אורך גם הוא. המוח ממשיך להתפתח ונעשה מסועף ומורכב. אם זהו תינוק ממין זכר יסתיים השבוע תהליך הירידה של האשכים לכיס האשכים.

בביקור הבא אצל הרופא, ייתכן שהוא יאמר לך באיזה אופן התמקם העובר ברחם. כלומר, האם ראשו פונה למטה או למעלה. ברוב המקרים התינוק מתמקם ברחם כבר בשלב הזה כשראשו מופנה לכיוון היציאה... אולם, גם אם הוא ממוקם כך שרגליו פונות למטה, אין סיבה לדאגה. סביר להניח שבחודשיים הבאים הוא יתהפך בעצמו, ללא התערבות חיצונית.

זה הזמן:

  • לתכנן עם הרופא את הפרטים הטכניים הקשורים בלידה.
  • לקבל זריקת "אנטי-די" אם יש צורך בכך, ולהמשיך להגיע למעקב אצל הרופא אחת לשבועיים.
  • לקבל חיסון נגד שעלת (ניתן בקופות החולים בשילוב עם חיסון נגד דיפתריה וטטנוס ולעתים גם עם חיסון נגד פוליו) את החיסון ניתן לקבל בין השבועות 27-36.

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • להתמרח בקרם גוף (על מנת להימנע מהגירוד שמתלווה להופעת סימני מתיחה).
  • לצרוך תוסף ברזל מתום החודש השלישי להריון (החל משבוע 16) ועד שישה שבועות לאחר הלידה - 30 מ"ג בכל יום.
  • על תזונה בריאה ומאוזנת, חשובה במיוחד תזונה שכוללת ברזל וחומצה פולית. החומצה הפולית עוזרת בין השאר גם להגנה על עורך, שודאי נעשה כהה יותר. הברזל חשוב מאד למניעת אנמיה, ותזונה שעשירה בוויטמין C עוזרת לו להיספג בגוף. הקפידי גם להימנע מקפאין, מפני שהוא מונע את ספיגת הברזל.
  • להקפיד על שתייה מרובה של מים.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - חשוב לשים לב להמלצות משרד הבריאות בנוגע לצריכת תוסף יוד, מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לבצע פעילות גופנית קלה ולא מאומצת (כמו הליכה) - להישמר מפעילות עם סכנת נפילה.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

תזונה נכונה המבוססת על ארוחות קטנות ותכופות, שתיה מרובה והימנעות ממזונות מטוגנים, מתובלים ובעלי ריחות חזקים תסייע בהפחתת התדירות והעוצמה של תחושת הבחילה.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה