שבוע 3 להריון - חודש ראשון - טרימסטר 1

ההתקדמות שלך

נשארו 8.9 חודשים - 38 שבועות (כולל השבוע)
8%
טר׳ 1
.
..........
טר׳ 2
............
טר׳ 3
............

השבוע, בשעה טובה, פגשה הביצית תא זרע ועברה הפריה! הביצית המופרית מתחילה לנוע לכיוון הרחם תוך כדי חלוקה מתמדת של התא. מסע זה אורך 7-10 ימים, שבמהלכם הביצית המופרית מתחלקת שוב ושוב, ונוצר "כדור" של כמה מאות תאים שנקרא בלסטוציסט. בתום המסע הבלסטוציסט מתמקם ברחם.

כשהבלסטוציסט משתרש ברחם, מתחיל הגוף לייצר הורמון בשם HCG. הורמון זה גורם לשחלות להפסיק לשחרר ביציות מדי חודש, וכן גורם להפרשה מוגברת של הורמוני המין אסטרוגן ופרוגסטרון. הורמונים אלו אחראיים בין השאר לכך שהגוף לא יסלק את הרקמה שהתהוותה ברחם, ואת התינוק העתידי.

מה קורה לגופך:

לקראת סוף השבוע, בזמן השתרשות הבלסטוציסט ברחם, ייתכן שתחווי דימום קל. הדימום עשוי להימשך יום-יומיים. הדבר נחשב לתופעה נורמאלית, וכל עוד מדובר בדימום קל זה לא צריך להדאיג אותך.

בגופך מופרשים עכשיו הורמונים שונים: HCG, אסטרוגן ופרוגסטרון. תודות לכך, קיים סיכוי שלקראת סוף השבוע הזה תוכלי כבר לבצע בדיקת הריון ולקבל תשובה חיובית! תוצאה חיובית בבדיקת הריון מתקבלת בנוכחות ההורמון HCG. בד"כ לוקח זמן מה עד שרמת ההורמון עולה במידה שמשפיעה על תוצאות הבדיקות ולכן סביר להניח שעדיין לא תתקבל תוצאה חיובית בבדיקה שתערך השבוע. תוצאות מדויקות יותר יתקבלו בשבוע הבא.

מה קורה אצל תינוקך:

במהלך השבוע מתפתחת הביצית המופרית לבלסטוציסט, המונה כמה מאות תאים. צבר התאים הזה יתפתח בסופו של דבר להיות התינוק שלך. גודלו כעת 0.1-0.2 מ"מ, והוא ניזון בינתיים (עד שתתפתח השליה) מתעלות שמחברות אותו לכלי הדם ברחם שלך.

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • לבדוק את ההיסטוריה הרפואית של המשפחה, ולהתחיל לחפש רופא שילווה אותך במהלך ההיריון.
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לשמור על תזונה נכונה ועל שתייה מרובה - לפחות 6-8 כוסות ביום (הימנעי משתיית קפה, תה, קולה ומשקאות המכילים קפאין).
  • להיכנס לשגרת אימונים לשמירה על כושר גופני.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.


חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה