שבוע 16 להריון - חודש רביעי - טרימסטר 2

ההתקדמות שלך

נשארו 5.8 חודשים - 25 שבועות (כולל השבוע)
40%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
.
..........
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

רמות ההורמונים בגופך מתייצבות בתקופה זו, ואת יכולה ליהנות מקצת נחת, פיזית ונפשית. עורך זוהר ובטנך תופחת משבוע לשבוע. אם עדיין לא עשית זאת, כנראה שבקרוב מאוד תצטרכי להתחיל לעבור לבגדי הריון.

החל מהשבוע יכול להיות שתחווי את אחד הרגעים המרגשים ביותר בהריון: התזוזה הראשונה המורגשת של התינוק! זה יכול לקרות בשלב מוקדם כל כך של ההיריון בעיקר אם את רזה במיוחד או שאת בהריון עם תאומים. גם אם כבר ילדת בעבר ייתכן מאד שתרגישי את התינוק בועט מוקדם יותר, מהסיבה הפשוטה שאת כבר יודעת למה לצפות. אם זהו ההריון הראשון שלך, רוב הסיכויים שעוד ייקח זמן עד שתרגישי את התינוק שלך זז. זה בסדר, הרבה אמהות לעתיד מרגישות את הבעיטה הראשונה רק אחרי השבוע ה-20, ואפילו מאוחר יותר.

מה קורה עם תינוקך:

משקלו של התינוק מגיע עתה ל-80-85 גרם, ואורכו כ-12 ס"מ (בערך כגודלו של אבוקדו). רגליו מתארכות, העצמות מתחזקות, ונוצרות ציפורניים בכפות הרגליים. מערכות רבות בגופו כבר מתפקדות: מערכת השתן מפותחת (בשלב זה התינוק שלך מרוקן את שלפוחית השתן כל 40-45 דקות), והלב מזרים דם לכל חלקי הגוף דרך מערכת הדם, שמתפקדת אף היא.

עיניו של התינוק אמנם עצומות, אך הן רגישות לאור, והשבוע הוא יכול כבר להזיז את עיניו. הוא יכול עכשיו גם להניע את שרירי הפנים שלו באופן רצוני. אם מדובר בתינוקת, השבוע ייווצרו בשחלות שלה מיליוני ביציות קטנות. וכמובן, אם את רוצה בכך, השבוע כבר תוכלי לדעת על סמך בדיקת אולטרה-סאונד אם יש לך בן או בת!

זה הזמן:

  • אם עדיין לא עשית זאת, עכשיו הזמן לבצע בדיקת אולטרה-סאונד הנקראת סקירת מערכות מוקדמת בכדי לבדוק כי התינוק מתפתח כראוי.
  • לבצע בדיקת סקר ביוכימי (חלבון עוברי) העוזרת באיתור סיכוי מוגבר לתסמונת דאון.
  • לרכוש כרית הריון עם תמיכה מיוחדת לגב - אם לא נוח לך וקשה לך לישון בלילה, היא תעזור לך יותר ויותר ככל שיתקדם ההריון.

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • לצרוך תוסף ברזל מתום החודש השלישי להריון (החל משבוע 16) ועד שישה שבועות לאחר הלידה - 30 מ"ג בכל יום.
  • על תזונה בריאה ומאוזנת, הדבר חיוני להתפתחות התינוק שלך.
  • להקפיד על שתייה מרובה של מים.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לבצע פעילות גופנית קלה, חשוב להימנע מפעילות גופנית עם סכנת נפילה.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

סידן חשוב מאוד בתקופת ההריון. הקפידי לצרוך סידן שמקורו בצומח - תרד, שקדים, טחינה ועוד. הספיגה שלו בגוף טובה יותר.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה