שבוע 22 להריון - חודש חמישי - טרימסטר 2

ההתקדמות שלך

נשארו 4.4 חודשים - 19 שבועות (כולל השבוע)
55%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
.......
....
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

בשלב זה של ההריון השינוי העיקרי שחל משבוע לשבוע הוא גדילת הבטן שלך. ייתכן מאד שכתוצאה מכך את מתחילה להבחין ביצירת סימני מתיחה על הבטן, הירכיים או החזה. מעל 50% מהנשים מפתחות סימני מתיחה בזמן ההריון, והתופעה נפוצה בעיקר אצל נשים בעלות עור בהיר. למרבה הצער אין דרך למנוע את התופעה לגמרי, אך ניתן להקל עליה: שימוש יומיומי בקרם גוף מונע את תחושת הגירוד שמתלווה בד"כ להיווצרות הסימנים. כמו כן, אם תקפידי על שתייה מרובה ועל תזונה נכונה, עורך יהיה בריא, גמיש ואלסטי יותר, דבר שעשוי לעזור למנוע את הופעת הסימנים.

יכול להיות שעורך נעשה אדמומי לאחרונה בכפות הידיים, בצוואר, בחזה או בפנים. האדמומיות הזו נובעת מהרמות הגבוהות של הורמון האסטרוגן בגופך, וסביר להניח שתיעלם זמן קצר לאחר הלידה.

בתקופה הקרובה את עשויה להתחיל להרגיש התכווצויות קלות ברחם. מדובר בתופעה נורמאלית שאינה מסכנת אותך או את התינוק. עם זאת, במידה וההתכווצויות חזקות, או שמופיעות בתכיפות גבוהה (כ-4 פעמים או יותר בשעה אחת), פני לרופא באופן מיידי!

מה קורה עם תינוקך:

בסוף השבוע הנוכחי משקלו של התינוק מגיע ל-425 גרם (פחות או יותר), ואורכו כ- 27.5 ס"מ. הפרופורציות שלו כבר דומות מאד לפרופורציות של תינוק בלידה, אלא שהוא קטן מאד ועורו מכווץ. את גופו מכסה שכבה עדינה של שערות שעוזרות להגן עליו.

בימים אלו חלה התפתחות רבה במערכת העצבים וביצירת החושים. קצות העצבים של התינוק כבר מאפשרים לו להרגיש, ולכן בשלב זה הוא מתחיל לגעת בפניו ובגופו ומוצץ את האצבע לעתים קרובות. גם איברי המין ממשיכים להתפתח, וכן בלוטת הפנקריאס, האחראית על הפרשת הורמונים. הגבות של התינוק מפותחות עתה לגמרי, ויש התקדמות רבה גם בהתפתחות העיניים, פרט לכך שהן עדיין חסרות צבע.

זה הזמן:

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • להתמרח בקרם גוף (על מנת להימנע מהגירוד שמתלווה להופעת סימני מתיחה).
  • לצרוך תוסף ברזל מתום החודש השלישי להריון (החל משבוע 16) ועד שישה שבועות לאחר הלידה - 30 מ"ג בכל יום.
  • על תזונה בריאה ומאוזנת, חשובה במיוחד תזונה שכוללת ברזל וחומצה פולית. החומצה הפולית עוזרת בין השאר גם להגנה על עורך, שודאי נעשה כהה יותר. הברזל חשוב מאד למניעת אנמיה, ותזונה שעשירה בוויטמין C עוזרת לו להיספג בגוף. הקפידי גם להימנע מקפאין, מפני שהוא מונע את ספיגת הברזל.
  • להקפיד על שתייה מרובה של מים.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לבצע פעילות גופנית קלה, חשוב להימנע מפעילות גופנית עם סכנת נפילה.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

אל תלבשי בגדים לוחצים, במיוחד אלה שלוחצים באיזור המתניים.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה