שבוע 12 להריון - חודש שלישי - טרימסטר 1

ההתקדמות שלך

נשארו 6.8 חודשים - 29 שבועות (כולל השבוע)
30%
טר׳ 1
..........
.
טר׳ 2
............
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

מזל טוב! הגעת לסיומו של השליש הראשון של ההריון! השליש השני אליו תעברי בקרוב אמור להיות קל ומהנה יותר. תופעות הריון כמו בחילות, עייפות ומצבי רוח מתחלפים יתחילו להתפוגג, ולתת לך סוף-סוף מעט מנוחה ונחת. אם את כמו רוב הנשים ההרות, הבחילות יעלמו להן לאיטן ואת תחושי שחלק מכוחותייך חוזרים אלייך. דבר נוסף שימלא אותך בכוחות מחודשים יהיה שמיעת לב העובר בביקוריך אצל רופא הנשים שלך בעזרת מכשיר דופלר.

בשורה משמחת נוספת היא שהחל משלב זה יורד בצורה משמעותית הסיכון לעבור הפלה טבעית! יכול להיות שעדיין תסבלי מצרבות, הנובעות משינויים הורמונאליים ופיזיולוגיים בגופך. על מנת להקל על הצרבת מומלץ להימנע ממאכלים מטוגנים ושמנוניים, לאכול ארוחות קטנות, ולא לאכול מזונות חריפים.

הגידול בנפח הדם שלך עשוי לגרום לעורך לזהור - אולם באותה מידה הורמון ההיריון HCG שמופרש בגופך עשוי לגרום לעורך להיות שמנוני ולהצמיח פצעונים. העלייה בכמות הדם שלך גורמת לעליה בקצב הלב של העובר שלך, אותו תוכלי לשמוע בביקור אצל הרופא.

ודאי הבחנת (ואולי גם האחרים התחילו להבחין...) בהתרחבות המותניים שלך לאחרונה. ייתכן שתרגישי יותר בנוח בבגדים רפויים ואלסטיים. בכל אופן, עדיף בינתיים להסתפק בבגדים הרפויים שבארון, ולנסות לדחות את מועד קניית בגדי ההיריון, אחרת הם יהיו קטנים עלייך בהמשך ותצטרכי לקנות בגדי הריון נוספים…

מה קורה עם תינוקך:

השבוע יגיע העובר שלך למשקל של כ-14 גרם! בשלב זה פועלות כל המערכות העיקריות בגופו, וההתפתחות העיקרית היא בגדילה מהירה וחלוקת תאים. מוחו כבר הגיע למבנה הבסיסי שלו, וכעת יוצר קשרים עצביים הנקראים סינפסות בין תאי העצב. גם בשאר הגוף מתפתחת מערכת העצבים, כך שכבר עכשיו יש לתינוק שלך רפלקסים כמו מציצה ובליעה. הכליות מתפקדות, והשבוע מפרישות שתן לראשונה אל שלפוחית השתן.

תינוקך כבר נראה די אנושי, והעיניים שלו, שבתחילה היו בצידי הראש, מתקרבות עכשיו אחת לשניה במרכז הראש.

זה הזמן:

  • לבצע בדיקת שקיפות עורפית המאפשרת לאתר עוברים בסיכון לתסמונת דאון והפרעות נוספת.
  • להתחיל לעבור לבגדים רפויים יותר, אם כבר הגעת למצב שהבגדים שאת רגילה ללבוש לוחצים.
  • לשקול ביצוע בדיקת סיסי שיליה לאיתור פגמים גנטיים בעובר במידה וקיים סיכון גבוה לפגם גנטי אצל העובר שלך.

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • על תזונה מאוזנת, הדבר חיוני להתפתחות התינוק שלך. מומלץ לקרוא על מה מותר ומה אסור לאכול בזמן ההריון - ישנם מזונות מסוכנים לעובר או לאם שחשוב להימנע מהם.
  • על שתייה מרובה: כך תהיה הובלת החמצן והמזון מגופך לעובר יעילה יותר, ומצד שני הסיכון לדלקות בדרכי השתן ולהתיבשות יקטן, בעיקר עכשיו שנפח הדם בגופך עולה.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • לבצע פעילות גופנית קלה: שמירה על כושר תחזק את גופך ותכין אותך לקושי הצפוי בהמשך ההריון ובלידה. ומעבר לזה, ככל שתשמרי על כושר עכשיו, כך תוכלי לחזור לעצמך מהר יותר אחרי הלידה!
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

אם קשה לך לוותר על הקפה של הבוקר - הסוכר הטבעי בפירות יכול לסייע באותם ימים שאת מרגישה מרוקנת מאנרגיות.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה