שבוע 14 להריון - חודש שלישי - טרימסטר 2

ההתקדמות שלך

נשארו 6.3 חודשים - 27 שבועות (כולל השבוע)
35%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
............
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

ככל שעובר הזמן הולך וקטן הסיכוי של הפלה טבעית, וזה ודאי עוזר לך להרגע בימים האחרונים. סביר שגם הבחילות מתחילות לעבור, ומעתה תרגישי רעננה יותר. אם את מרגישה בעליה בחשק המיני שלך, תשמחי לדעת שכל עוד ההריון תקין אין שום סיכון בקיום יחסי מין בהריון, והעובר לא מרגיש ולא יודע כלום על חיי המין שלכם!

ייתכן שבימים האחרונים שמת לב לכך שהפטמות שלך גדולות וכהות יותר מבעבר, וכמו כן יתכן שהבחנת בפס כהה יחסית העובר במורד הבטן. הפס הזה מכונה linea negra, והוא נובע מן השינויים הורמונאליים שאת עוברת.

ככל שמתקדם ההריון - כתוצאה מגדילת הרחם - את ודאי מרגישה את בטנך מתחילה לבלוט החוצה. אמנם מבחר הבגדים הצטמצם לאחרונה, אך סוף-סוף ההריון שלך נעשה מוחשי יותר. למען תחושת הנוחות שלך, מומלץ ללבוש בגדים רפויים - אוברולים, חצאיות עם גומי, וכל דבר אחר שנוח לך.

מה קורה עם תינוקך:

אורכו של העובר שלך נע בשלב זה בין 8-12 ס"מ! ידיו מתארכות ונעשות פרופורציונליות לשאר איברי הגוף. הרגליים עדיין קצרות יחסית לשאר הגוף. שיער ראשו של התינוק צומח, וכן הגבות ושערות עדינות המכסות את גופו, ומסייעות בהגנה עליו.

בשלב זה יש תנועה רבה של הגפיים והפנים, אם כי את עדיין לא יכולה לחוש זאת. גם איברי המין ממשיכים להתפתח, והעובר מתחיל לייצר הורמונים, עכשיו שבלוטת התריס שלו התפתחה. התינוק שלך מייצר לעצמו גם תאי דם אדומים, והכבד שלו מתחיל להפריש מיצי קיבה.

השבוע התינוק מתחיל "להתאמן" בנשימה על-ידי שאיפת מי השפיר לתוך הריאות. הוא גם מפריש שתן לתוך מי השפיר, אך אל דאגה: מי השפיר מתחדשים מעצמם כל 3 שעות.

זה הזמן:

  • אם לא ביצעת עדיין, זה הזמן לבצע בדיקת שקיפות עורפית המאפשרת לאתר עוברים בסיכון לתסמונת דאון והפרעות נוספת.
  • לשקול ביצוע בדיקת סיסי שיליה לאיתור פגמים גנטיים בעובר במידה וקיים סיכון גבוה לפגם גנטי אצל העובר שלך.

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • על תזונה בריאה ומאוזנת, הדבר חיוני להתפתחות התינוק שלך. מומלץ לקרוא על מה מותר ומה אסור לאכול בזמן ההריון - ישנם מזונות מסוכנים לעובר או לאם שחשוב להימנע מהם.
  • להקפיד לשתות הרבה: בשלב זה שתייה מרובה של מי ברז חשובה גם לצורך אספקת פלואוריד, שחיוני לצמיחה בריאה של השיניים.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לבצע פעילות גופנית קלה: שמירה על כושר תחזק את גופך ותכין אותך לקושי הצפוי בהמשך ההריון ובלידה. ומעבר לזה, ככל שתשמרי על כושר עכשיו, כך תוכלי לחזור לעצמך מהר יותר אחרי הלידה!
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

זה הזמן לתכנן את החופשה לפני שהבייבי שלך מגיע. שבוע 14-24 הם המומלצים ביותר לטיסות. אז... תתחילו לארוז (:

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה