שבוע 17 להריון - חודש רביעי - טרימסטר 2

ההתקדמות שלך

נשארו 5.6 חודשים - 24 שבועות (כולל השבוע)
42%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
..
.........
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

ככל שמתקדם ההיריון עולה נפח הדם בגופך. כתוצאה מכך, יש לך יותר הפרשות מכל הסוגים: את עשויה להרגיש גודש באף ונזלת, הזעה רבה, והפרשות מהנרתיק. אלו הן תופעות טבעיות שייעלמו אחרי הלידה. עקב העלייה בנפח הדם, יותר דם מגיע גם לשדיים שלך. לכן ודאי הבחנת בכך שהשדיים שלך גדלו, ושהופיעו עליהם ורידים בולטים.

בתקופה זו העלייה במשקל גורמת לשינוי במרכז הכובד שלך, ויכול מאוד להיות שאת נוטה לאבד את שיווי המשקל. הרבה נשים בשלב זה מגוננות מאוד על הבטן שלהן - ואולי גם את. למען שמירה על בטיחותך ועל בטיחות העובר, הפסיקי לנעול נעלי עקב (את עלולה למעוד בגללן!), והקפידי על כללי בטיחות גם בשאר תחומי החיים, למשל לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה, ולהימנע מפעילויות שיש בהן סיכון גבוה לנפילה.

מה קורה עם תינוקך:

בשלב זה התינוק שלך שוקל יותר מ-100 גרם (ולעתים מתקרב אפילו ל-140 גרם!), ואורכו מעל 12 ס"מ. חבל הטבור מתחזק ומתעבה, והשלייה מתעבה גם היא. עתה היא כוללת אלפי כלי דם שמספקים חמצן ומזון לעובר. ההתפתחות המשמעותית ביותר השבוע היא יצירתה של שכבת שומן המכונה "שומן חום". שכבה זו תמשיך להתעבות, ולאחר הלידה תעזור לתינוק לשמור על חום גופו.

התפתחות נוספת שמתרחשת השבוע היא התפתחות בחוש השמיעה: השמיעה של התינוק משתפרת ברמה כזו שרעשים סביבתיים חזקים במיוחד עשויים להבהיל אותו...

זה הזמן:

  • אם עדיין לא עשית זאת, עכשיו זה הזמן לבצע בדיקת סקר ביוכימי (חלבון עוברי) העוזרת באיתור סיכוי מוגבר לתסמונת דאון.
  • להיפרד זמנית מנעלי העקב ולעבור לנעליים שטוחות.
  • בהתאם לקצב הגדילה של החזה שלך, לקנות חזיות נוחות עם תמיכה מרבית.

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • לצרוך תוסף ברזל מתום החודש השלישי להריון (החל משבוע 16) ועד שישה שבועות לאחר הלידה - 30 מ"ג בכל יום.
  • על תזונה בריאה ומאוזנת, בדגש על כל אבות המזון. הקפידי לאכול הרבה חלבונים (בעיקר אם את בהריון עם תאומים).
  • להקפיד על שתייה מרובה של מים.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לבצע פעילות גופנית קלה, חשוב להימנע מפעילות גופנית עם סכנת נפילה.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

התעמלות חשובה לא רק להריון תקין וסיוע בלידה, אלא גם להפחתת החשק למתוקים ותחושת רעננות.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה