שבוע 21 להריון - חודש חמישי - טרימסטר 2

ההתקדמות שלך

נשארו 4.7 חודשים - 20 שבועות (כולל השבוע)
52%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
......
.....
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

את באמצע השליש השני להריון, ועבור רוב הנשים זוהי תקופה רגועה יחסית. עם זאת, ייתכן שגדילת התינוק והרחם גורמים לך לאי-נוחות. הרחם עשוי ללחוץ על הריאות באופן שיקשה מעט על הנשימה, וכן ללחוץ על שלפוחית השתן שלך. כמו כן, יכול להיות שורידי הרגליים שלך נפוחים, כתוצאה מכך שהרחם לוחץ על הורידים שמזרימים דם מהרגליים חזרה ללב. בכדי להקל על רגלייך הנפוחות, מומלץ לשלב הליכה קלה מדי יום, שתמריץ את זרימת הדם בגופך. בנוסף, כדאי לישון על צד שמאל, ולהשתדל לשבת עם רגליים מוגבהות.

נשים רבות סובלות בתקופה זו מעור שמנוני ומפצעי בגרות. הקפידי לשטוף היטב את פנייך, אך חשוב שתימנעי משימוש בתכשירים רפואיים. בכל אופן, אם את שוקלת לטפל בעורך בעזרת תרופות, התייעצי קודם עם רופא, מפני שחלק מהחומרים הללו עשויים להזיק לעובר שלך.

מה קורה עם תינוקך:

אורך התינוק שלך מכף רגל ועד ראש כ-26 ס"מ, ומשקלו 300-360 גרם. הוא עדיין בגודל שמאפשר לו לנוע בחופשיות ברחם, אך לקראת סוף השליש השני של ההריון הוא יתמקם, ברוב המקרים כאשר ראשו פונה כלפי מטה. עיקר התזונה של העובר עדיין מתבצעת דרך השלייה, אך הוא מקבל גם מעט סוכרים ממי השפיר, שאותם הוא ממשיך לשתות בשקיקה.

הגבות והעפעפיים שלו מפותחים כבר לגמרי, ואיברי המין ממשיכים להתפתח. אמנם הכבד שלו ממשיך לייצר תאי דם אדומים, אבל מעכשיו מלאכת הייצור של רוב תאי הדם תעבור למח העצם.

זה הזמן:

  • לבצע בדיקת סקירת מערכות מאוחרת, הבודקת את מצב התפתחות התינוק שלך.
  • להתחיל להכין רשימת ציוד לאחר הלידה, לבקר בחנויות ולבחור את המוצרים לחדר התינוק ולטיפול בו, בהמשך מטלות אלה ייתישו אותך

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • לצרוך תוסף ברזל מתום החודש השלישי להריון (החל משבוע 16) ועד שישה שבועות לאחר הלידה - 30 מ"ג בכל יום.
  • על תזונה בריאה ומאוזנת, בדגש על כל אבות המזון. הקפידי לאכול הרבה חלבונים (בעיקר אם את בהריון עם תאומים), מומלץ לקרוא על מה מותר ומה אסור לאכול בזמן ההריון - ישנם מזונות מסוכנים לעובר או לאם שחשוב להימנע מהם.
  • להקפיד על שתייה מרובה של מים.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לבצע פעילות גופנית קלה, חשוב להימנע מפעילות גופנית עם סכנת נפילה.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

פעילות גופנית, היא עוד אחד מן הגורמים המסייעים לשפר את איכות השינה ולהתמודד עם עייפות.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה