שבוע 37 להריון - חודש תשיעי - טרימסטר 3

ההתקדמות שלך

נשארו 4 שבועות (כולל השבוע)
92%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
............
טר׳ 3
.........
..

מה קורה לגופך:

בשלב זה את כבר קרובה מאד ללידה, ורוב הזמן ודאי עובר עלייך בציפייה. ייתכן שאת מרגישה התכווצויות רחם רבות, וחלקן חזקות כל כך שאת עשויה לתהות אם אלו הן עוד התכווצויות "ברקסטון היקס" או הצירים האמיתיים... בינתיים השתדלי לנוח הרבה, ונצלי את הזמן לקניות ולסידורים אחרונים שלא תספיקי לעשות אחר כך.

יכול להיות שיהיו לך בתקופה הקרובה הפרשות רבות מהנרתיק. במידה וההפרשה צמיגית ומוכתמת בדם, ככל הנראה מועד הלידה שלך קרוב מאד. עם זאת, ההפרשות שונות מאישה לאישה ומלידה ללידה: הפרשה כזו יכולה להופיע שעות ספורות לפני הלידה, אך באותה מידה היא יכולה להופיע שבועיים לפני הלידה.

מומלץ להתחיל להכין את עצמך לקראת ההנקה. קחי בחשבון שלהנקה יתרונות רבים: בד"כ התינוקות סובלים מפחות אלרגיות, פחות דלקות אוזניים, לאם יש סיכוי נמוך יותר לחלות בסרטן השד, ועוד.

מה קורה עם תינוקך:

השבוע מסיים התינוק שלך באופן רשמי את ההתפתחות ההכרחית שדרושה לו לצורך הישרדות מחוץ לרחם. המערכות שלו מפותחות כבר לגמרי, ומעתה הוא רק יעלה במשקל. באופן כללי משקלם של תינוקות ממין זכר גבוה בד"כ יותר מזה של תינוקות ממין נקבה בזמן הלידה. אורך התינוק מכף רגל ועד ראש הוא בערך 47-50 ס"מ בשלב זה.

כעת יש לתינוק שלך קואורדינציה רבה, והוא יכול לאחוז בדברים באצבעותיו הקטנטנות. אל תהיי מופתעת אם לאחר הלידה תגלי שלתינוק שלך פלומת שיער מצחיקה. תינוקות רבים נולדים שעירים, ויותר מכך: לעתים קרובות להורים בעלי שיער כהה נולד פתאום תינוק עם שיער בלונדיני או ג'ינג'י!

זה הזמן:

  • לערוך קניות אחרונות של ציוד לתינוק - וודאי בעיקר שלא חסרים לך דברים שתזדקקי להם מיד לאחר הלידה (כגון פרטי לבוש בסיסיים לתינוק, חיתולים, וכו').
  • להכין רשימה של דברים שתרצי לקחת איתך לבית החולים. מומלץ לארוז שני תיקים- אחד עבורך ואחד עבור התינוק (שאותו תצטרכי רק לאחר הלידה). כדאי להביא משחקים או תשבצים על מנת להעסיק את עצמך בשלבים הראשונים של הלידה, וכמובן לא לשכוח מצלמה!
  • אם עוד לא עברת, השבוע עוד ניתן לעבור בדיקת GBS (המבוצעת בין השבוע ה-35 לשבוע ה-37).

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • להקפיד לשתות הרבה, אך עם זאת להשתדל לא לשתות הרבה מים זמן קצר לפני השינה - בעיקר אם את נאלצת לקום לשירותים לעתים תכופות.
  • אם עוד לא הורדת, זה הזמן להוריד אפליקציה לתזמון צירים שתעזור לך לדעת מתי עליך לגשת לחדר הלידה - להורדה
  • זה הזמן להתחיל להתכונן ללידה עצמה ולהכין תוכנית לידה אותה תציגי למיילדת בחדר הלידה
  • אם את שוקלת להשתמש באפידול בלידה, זה הזמן לקרוא את המדריך המלא בנושא אפידורל בלידה על יתרונות, חסרונות, מה הזמן האידאלי לבקש אפידורל ואיך להתכונן.
  • להתכונן וללמוד בעת הרגשת צירים מתי להגיע לבית החולים.
  • לצרוך תוסף ברזל עד שישה שבועות לאחר הלידה - 30 מ"ג בכל יום.
  • לצרוך תזונה בריאה ומאוזנת הכוללת את כל אבות המזון למען בריאותך ובריאות תינוקך. הקפידי גם להימנע מקפאין, מפני שהוא מונע ספיגת ברזל.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - חשוב לשים לב להמלצות משרד הבריאות בנוגע לצריכת תוסף יוד, מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית.
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

הקפידי על שתיית מים פושרים ולא קרים במהלך כל היום (8-12 כוסות מים). התייבשות בזמן הריון עלולה לגרום לצירים מוקדמים.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה