שבוע 5 להריון - חודש ראשון - טרימסטר 1

ההתקדמות שלך

נשארו 8.4 חודשים - 36 שבועות (כולל השבוע)
12%
טר׳ 1
...
........
טר׳ 2
............
טר׳ 3
............

אז לא קיבלת מחזור - כנראה שאת בהריון, וכדאי לך לפנות אל הרופא על מנת לוודא זאת באמצעות בדיקת הריון (אם כי סביר להניח שכבר ערכת את הבדיקה הביתית...).

בביקור הראשון אצל רופא הנשים שלך תקבלי מהרופא הפניה לביצוע מספר בדיקות דם, ובנוסף לכך תקבלי מרשם לויטמינים שמומלץ לקחת בזמן ההריון. השליה וחבל הטבור כבר מספקים מזון וחמצן לעובר, שמתפתח בקצב מסחרר. העובר פגיע מאוד כרגע, ושלב זה (עד השבוע העשירי להריון) הוא השלב הקריטי ביותר בהתפתחותו.

מה קורה לגופך:

בשבוע זה כבר נפוצות יותר תופעות כמו עייפות או בחילות (או שתיהן...). ממשיכים הסימפטומים מהשבוע שעבר, וייתכן מאוד שהם יחמירו, ושיתווספו להם כאבי ראש. אם את סובלת מהתסמינים הללו - אל דאגה, זו רק תקופה חולפת. שימי לב שלא כל הנשים חוות את התופעות הנ"ל, כך שגם אם אינך סובלת מהן אין מקום לדאגה. עם זאת, במידה והסימפטומים נעלמו באופן פתאומי, כדאי לדבר עם הרופא.

מה קורה לתינוקך:

בשלב זה אורכו של העובר שלך 1.5-2.5 מ"מ (בערך כגודלו של גרגר סומסום), ועדיין לא ניתן לזהות כי מדובר בתינוק. עם זאת, כבר בשלב מוקדם כ"כ, אפשר יהיה בבדיקת אולטרא-סאונד להבדיל בין החלק האחורי לחלק הקדמי של העובר, כאשר בחלקו הקדמי מתחילים כבר עכשיו להתפתח הראש והמוח. יכול להיות שבבדיקת אולטרא-סאונד ניתן יהיה לראות גם אם תלדי תאומים, ובמידה וכן - האם הם יהיו תאומים זהים או לא.

העובר מורכב כרגע מ-3 שכבות תאים הנקראות אקטודרם, מזודרם ואנדודרם. האקטודרם הוא השכבה העליונה, ממנה יתפתחו המוח, השיער והעור של התינוק. האנדודרם הוא השכבה התחתונה, וממנה תתפתח מערכת הנשימה ומספר איברים פנימיים נוספים. השכבה האמצעית היא המזודרם, וממנה יתפתחו הלב, מערכת העיכול, שרירים ועצמות. למעשה, כבר השבוע ליבו הקטן של העובר יתחיל לפעום!

זה הזמן:

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לשמור על תזונה נכונה ועל שתייה מרובה - לפחות 6-8 כוסות ביום (הימנעי משתיית קפה, תה, קולה ומשקאות המכילים קפאין).
  • להיכנס לשגרת אימונים לשמירה על פעילות ספורטיבית באופן מפוקח.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

זה הזמן להצטרף לקבוצת התעמלות הריון. תכירי חברות חדשות לחלוק איתן את המסע, ותשמרי על שגרת חיים ספורטיבית ומהנה.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה