שבוע 11 להריון - חודש שלישי - טרימסטר 1

ההתקדמות שלך

נשארו 7 חודשים - 30 שבועות (כולל השבוע)
28%
טר׳ 1
.........
..
טר׳ 2
............
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

את מתקרבת לשליש השני של ההריון! הרחם שלך כעת כבר ממלא את האגן אבל עדיין קשה להבחין בכך חיצונית, חוץ מהמותניים שהתרחבו. את תוכלי להרגיש את הרחם הגדל אם תלחצי בעדינות על הבטן התחתונה (ישר מעל לעצם שמעל אבר המין). בשבועות הקרובים תתחילי לעלות יותר במשקל: ייתכן שהדבר מטריד אותך, אך במצבך הנוכחי מה שעלייך לדאוג לגביו הוא תזונה בריאה לך ולתינוק, ולא בטנך התופחת. בזמן הריון אישה צריכה בממוצע תוספת של כ-500 קלוריות ליום, וכדאי להימנע ממאכלי "junk food" ולאכול הרבה חלבונים, פירות וירקות.

בשלב זה ודאי מעסיקות אותך שאלות כמו האם מותר לי להמשיך לבצע התעמלות בזמן הריון, מאילו פעילויות כדאי להימנע, האם מותר לי לקחת תרופות כמו אקמול, מה מותר ומה אסור לאכול בזמן ההריון ועוד. מובן שאת דואגת לעובר, ובכל נושא שאינו ברור לך את יכולה להתייעץ עם הרופא שלך או עם נשים אחרות שכבר עברו הריון ולידה.

גם בחילות הבוקר ודאי עדיין מעסיקות אותך וכך גם העייפות המוגברת. יכול להיות שההקאות יגרמו לך לסבול מתחושת צרבת, וייתכן גם שתחושי שאת מייצרת יותר רוק וליחה מבדרך כלל. הפרשת הרוק עוזרת לסתור את החומציות של מיצי הקיבה (אשר גורמים לעתים לצרבת), ומכאן שהפתרון לבעיית הרוק הוא טיפול במקור הבעיה: הבחילות, ההקאות והצרבת.

מה קורה עם תינוקך:

העור של תינוקך עדיין שקוף, והוא כבר בגודל של תאנה קטנה. משקלו של העובר 7-12 גרם, אורכו מגיע ל-5-6 ס"מ, ובשלושת השבועות הקרובים הוא יכפיל את גודלו. סביר להניח שלא הרגשת בכך, אך תינוקך בועט ומתמתח, אולם בשלב זה תנועות אלה הן עדינות ביותר. אל דאגה, בעוד מספר שבועות תתחילי להרגיש את התנועות כל הזמן...

האיברים החיוניים מפותחים במלואם, ומנגנון הבליעה עובד. העצמות שלו ממשיכות להתקשות, ואפשר גם להבחין בניצני שיניים. אצבעותיו כבר נפרדו, ובקרוב הוא יוכל לאגרף את ידיו. על אצבעותיו הקטנטנות מתחילות להיווצר ציפורניים. איברי המין הפנימיים כבר קיימים, אך יעברו עוד שלושה שבועות עד שיקבלו גם את צורתם החיצונית שתאפשר לזהותם בבדיקת אולטרה-סאונד.

זה הזמן:

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • על תזונה נכונה שתכלול את כל אבות המזון, הדבר חיוני להתפתחות התינוק שלך.
  • על שתייה מרובה: כך תהיה הובלת החמצן והמזון מגופך לעובר יעילה יותר, ומצד שני הסיכון לדלקות בדרכי השתן ולהתיבשות יקטן, בעיקר עכשיו שנפח הדם בגופך עולה.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • לקרוא וללמוד איך לטפל בבחילות והקאות בהריון.
  • ליטול תוסף יוד - מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • לבצע פעילות גופנית קלה: שמירה על כושר תחזק את גופך ותכין אותך לקושי הצפוי בהמשך ההריון ובלידה. ומעבר לזה, ככל שתשמרי על כושר עכשיו, כך תוכלי לחזור לעצמך מהר יותר אחרי הלידה!
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

חזיה טובה היא תמיד השקעה טובה. בייחוד בהריון. אם את מרגישה שהמידה משתנה מעט - זה הזמן לבחור חזיה טובה שתרגישי בה ניחוחה.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה