שבועות ההריון

שבועות הריון: שבוע 30

מה קורה לגופך:

ככל שמתקרב תאריך הלידה את מרגישה גדולה ומגושמת יותר. לא רק עלית במשקל, אלא כל מרכז הכובד שלך השתנה, דבר שמשפיע על שיווי המשקל שלך. בנוסף לכך, הורמוני ההיריון גורמים בין השאר להתרופפות של המפרקים בגופך, וגם זה גורם לך להרגיש מסורבלת. אגב, יכול להיות שכתוצאה מהתרופפות המפרקים תעלה מידת הנעליים שלך לאחר הלידה.

סביר להניח שאת מרגישה עייפה חלק גדול מהזמן, ונדודי השינה ודאי לא תורמים לתחושת הרעננות שלך. דווקא עכשיו, כשאת תשושה ומגושמת, מומלץ להתמיד בפעילות גופנית קלה. אימוני כושר לא רק נותנים אנרגיה וגורמים לתחושת רעננות, אלא גם עוזרים בהקלה על עצירות, שאולי את סובלת ממנה. עם זאת חשוב שלא תתאמצי יותר מדי, ושתפסיקי ברגע שאת מתעייפת. פעילויות מומלצות להריון מתקדם הן שחיה קצרה, הליכה ומתיחות.

השילוב של הסימפטומים הגופניים (עצירות, כאבי גב, וכל השאר...) עם השתוללות ההורמונים בגופך יכולה לגרום שוב למצבי רוח קיצוניים, כפי שהרגשת בתחילת ההיריון. אולי בנוסף לכך את גם מוטרדת מהעתיד ופוחדת מהלידה,בעיקר אם זהו ההיריון הראשון שלך. אלו הן תופעות טבעיות, וסביר להניח שתרגישי טוב יותר בהמשך. כדאי גם שתתענייני ותקראי על מה שעוד צפוי לך, וכך תתגברי במידה מסוימת על הפחד וחוסר הוודאות.

מה קורה עם תינוקך:

התינוק שלך משמין משבוע לשבוע ועורו נעשה קצת פחות מכווץ. משקלו כעת בין 1300-1400 גרם, ואורכו בערך 38 ס"מ. הוא מודע מאד לכל מה שמתרחש סביבו: הוא שומע קולות, רואה שינויים של אור וחושך, ויכול לעקוב אחר צללים במבטו. מיד לאחר הלידה יהיו עיניו של התינוק עצומות רוב שעות היום, והוא יוכל לראות רק עצמים שקרובים אליו מאד. אך מהר מאד ראייתו תשתפר...

לאחרונה ודאי הרגשת התכווצויות רחם רבות- כחלק של ההכנה של הגוף לקראת הלידה- ואת לא היחידה שמרגישה אותן. התינוק מרגיש את ההתכווצויות גם הוא, אך הן אינן מפריעות לו. כרגע התינוק מוקף בכמות רבה של נוזל מי שפיר (כ-750 מ"ל), אך ככל שהוא גדל יורדת בהדרגה כמות הנוזלים שמקיפה אותו, והוא תופס את מקומם. ככל שעובר הזמן מתחיל להיות לו צפוף ברחם, וגופו מתפתח ומכין את עצמו לחיים שאחרי הלידה.

זה הזמן:

  • אם התאמנת לאורך ההיריון, להמשיך פעילות גופנית מבוקרת גם עכשיו.
  • אפשר להתחיל להתעניין ולברר שמות של רופאי ילדים טובים. אמנם עוד יש זמן, אך לקראת הלידה יהיו לך כל כך הרבה דברים אחרים להתעסק בהם, שחבל שתצטרכי לדאוג גם לזה ברגע האחרון.

הטיפ השבועי:

שרירי רצפת האגן נמתחים בשל משקל התינוק ובגלל הורמונים בגוף. לכן, חשוב לתרגל את כיווץ השרירים תוך כדי נשיפה, למשך 5-10 שניות, רצוי בכל יום.


חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה