שבוע 25 להריון - חודש שישי - טרימסטר 2

ההתקדמות שלך

נשארו 3.7 חודשים - 16 שבועות (כולל השבוע)
62%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
..........
.
טר׳ 3
............

מה קורה לגופך:

הרחם שלך בשלב זה גדול מאוד, ולוחץ בין השאר על מערכת העיכול. במקביל, ההורמון פרוגסטרון- שמצוי בגופך ברמה גבוהה- מאט את חילוף החומרים שלך ומאפשר לתוצרי העיכול להיספג בגופך. כתוצאה מכך ייתכן מאד שיש לך בעיות בעיכול וצרבות לעתים תכופות. הפתרון לכך הוא לאכול בארוחות קטנות ולהימנע ממאכלים חריפים ושמנוניים.

שינוי גופני נוסף שאולי הבחנת בו הוא שיער עבה יותר- בראשך ובגופך. זו תופעה שכיחה שקשורה בשינויים ההורמונליים בגופך, ולאחר הלידה יחזור שיערך למצבו המקורי. לאחרונה את ודאי חשה מסורבלת מתמיד, וקשה לך לבצע פעילויות גופניות. אם את מתאמנת, חשוב מאוד לא להגזים: הימנעי משכיבה על הגב לאורך זמן, מפעילויות הדורשות שיווי משקל, והפסיקי ברגע שאת חשה עייפות או כאב. כמו כן, הקפידי לשתות הרבה מים בזמן פעילות ובכלל.

מה קורה עם תינוקך:

משקלו של התינוק מגיע השבוע ל כ- 700 גרם, ואורכו ל כ-34 ס"מ! עצמותיו ממשיכות להתקשות, שכבת השומן שלו מתעבה, ומראהו נעשה אנושי יותר ככל שהוא משמין. גם עורו מתחיל להיראות דומה יותר לכפי שייראה בלידה: מתחת לעור מתרבים תאי השומן, והעור נעשה חלק יותר.

אוזניו של התינוק מפותחות כבר לגמרי, מבפנים ומבחוץ. בתוך האוזן מצוי המרכז שאחראי על שיווי המשקל בגוף ולכן, ייתכן מאד שהתינוק יכול כבר לחוש מתי הוא פונה כלפי מעלה ומתי הוא הפוך.

זה הזמן:

  • אם עוד לא עשית זאת- לעבור בדיקת GCT (בדיקת גלוקוז). יכול להיות שבמקביל יערוך לך הרופא גם בדיקת דם שגרתית ובה יבדוק אם את סובלת מאנמיה. במהלך השליש השני להריון גדל נפח הדם, אך לא תמיד נוצרים מספיק תאי דם אדומים חדשים. כתוצאה מכך יכולה להתפתח אנמיה, שמטופלת בעיקר ע"י צריכה של תוספי ברזל.
  • להתחיל לחשוב על העתיד: שמות אפשריים לתינוק, איפה הוא/היא יישן/תישן לאחר הלידה, וכדומה. אם עוד לא חשבתם על כך, אפשר כבר עכשיו להתחיל להתעניין לגבי קניות נחוצות - ריהוט, ביגוד ראשוני לתינוק, וכיו"ב. זה עדיין לא מחייב להתחיל לקנות, אך כדאי שתכינו את עצמכם מראש להוצאות שצפויות בעתיד.

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • להתמרח בקרם גוף (על מנת להימנע מהגירוד שמתלווה להופעת סימני מתיחה).
  • לצרוך תוסף ברזל מתום החודש השלישי להריון (החל משבוע 16) ועד שישה שבועות לאחר הלידה - 30 מ"ג בכל יום.
  • על תזונה בריאה ומאוזנת, חשובה במיוחד תזונה שכוללת ברזל וחומצה פולית. החומצה הפולית עוזרת בין השאר גם להגנה על עורך, שודאי נעשה כהה יותר. הברזל חשוב מאד למניעת אנמיה, ותזונה שעשירה בוויטמין C עוזרת לו להיספג בגוף. הקפידי גם להימנע מקפאין, מפני שהוא מונע את ספיגת הברזל.
  • להקפיד על שתייה מרובה של מים.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - חשוב לשים לב להמלצות משרד הבריאות בנוגע לצריכת תוסף יוד, מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית - במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון ובמהלך ההריון (במצבים מיוחדים יש לשקול מתן מינון גבוה יותר של חומצה פולית, על פי הנחיות משרד הבריאות).
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • לבצע פעילות גופנית קלה ולא מאומצת (כמו הליכה) - להישמר מפעילות עם סכנת נפילה.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

הגיע הזמן להתחיל לוותר על העקבים ולדאוג לכמה זוגות נעליים נוחות, שישמרו על בריאותך (ובעיקר על הגב שלך..)

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה