שבוע 36 להריון - חודש שמיני - טרימסטר 3

ההתקדמות שלך

נשארו 1.2 חודשים - 5 שבועות (כולל השבוע)
90%
טר׳ 1
............
טר׳ 2
............
טר׳ 3
........
...

מה קורה לגופך:

סביר להניח שבתקופה האחרונה ירד התיאבון שלך במידה רבה. זה לא מפתיע, בהתחשב בלחץ שמפעיל הרחם על מערכת העיכול, ובצרבת שרוב הנשים במצבך סובלות ממנה. ייתכן שהשבוע יתחיל התינוק לרדת לכיוון צוואר הרחם, כהכנה ללידה המתקרבת. תשמחי לשמוע שכתוצאה מכך יהיה לך קל יותר לנשום, הצרבת תפחת, וגם התיאבון שלך יחזור. החיסרון מבחינתך הוא שאם עד עכשיו שלפוחית השתן שיגעה אותך בערך פעם בשעה, מעכשיו המצב רק יחמיר...

ככל שמתקרב מועד הלידה שלך, סביר להניח שתחווי יותר התכווצויות רחם ("ברקסטון היקס"). היות וצירי הלידה יכולים להופיע גם לפני השבוע ה-40. בד"כ נהוג לנסוע לבית החולים כאשר הצירים מופיעים בהפרשים קבועים של 5 דקות למשך שעה. מקרים נוספים בהם כדאי לנסוע לבית החולים: אם "ירדו לך המים" או שאת חוששת שהם דולפים החוצה, אם חלה ירידה בפעילות התינוק, או אם את סובלת מחום, דימום, כאבי ראש חזקים, או ראיה מטושטשת.

מה קורה עם תינוקך:

התינוק שלך ממשיך לגדול, ומשקלו כעת בערך 2.75 ק"ג. אורכו בין 46-47 ס"מ. שומן מצטבר בפנים ובלחיים שלו, ושרירי הפנים מתחזקים. בשלב זה מתחילה לרדת שכבת ה-vernix (השכבה השמנונית שהגנה על התינוק לאורך ההריון). תינוקות רבים יצנחו מעט השבוע לכיוון צוואר הרחם, דבר שיקל עלייך בתהליכי הנשימה והעיכול.

96% מהתינוקות ממוקמים ברחם בשלב זה כאשר ראשם מופנה לכיוון צוואר הרחם, באופן שמאפשר לידה נוחה ככל הניתן. עבור ה-4% הנותרים, אם עד עכשיו הם לא התהפכו בעצמם, עדיין אפשר לנסות לעודד אותם להתהפך בצורה ידנית, ע"י היפוך עובר חיצוני (פרוצדורה שמבוצעת ע"י רופא מומחה).

זה הזמן:

בשבוע זה כדאי להקפיד:

  • להקפיד לשתות הרבה, אך עם זאת להשתדל לא לשתות הרבה מים זמן קצר לפני השינה - בעיקר אם את נאלצת לקום לשירותים לעתים תכופות.
  • אם את שוקלת להשתמש באפידול בלידה, זה הזמן לקרוא את המדריך המלא בנושא אפידורל בלידה על יתרונות, חסרונות, מה הזמן האידאלי לבקש אפידורל ואיך להתכונן.
  • להימנע משימוש בתכשירים המכילים איבופרופן לצורך שיכוך כאבים והורדת חום (אלא בהוראה מפורשת מרופא).
  • אם עוד לא הורדת, זה הזמן להוריד אפליקציה לתזמון צירים שתעזור לך לדעת מתי עליך לגשת לחדר הלידה - להורדה
  • לקבל חיסון נגד שעלת אם עוד לא קיבלת (ניתן בקופות החולים בשילוב עם חיסון נגד דיפתריה וטטנוס ולעתים גם עם חיסון נגד פוליו) את החיסון ניתן לקבל בין השבועות 27-36.
  • אם התאמנת לאורך ההריון, להמשיך פעילות גופנית מבוקרת גם עכשיו ולהישמר מפעילות עם סכנת נפילה.
  • להתמרח בקרם גוף (על מנת להימנע מהגירוד שמתלווה להופעת סימני מתיחה).
  • לצרוך תוסף ברזל מתום החודש השלישי להריון (החל משבוע 16) ועד שישה שבועות לאחר הלידה - 30 מ"ג בכל יום.
  • לצרוך תזונה בריאה ומאוזנת הכוללת את כל אבות המזון למען בריאותך ובריאות תינוקך. הקפידי גם להימנע מקפאין, מפני שהוא מונע ספיגת ברזל.
  • אם עוד לא התחסנת - להתחסן לשפעת
  • ליטול תוסף יוד - חשוב לשים לב להמלצות משרד הבריאות בנוגע לצריכת תוסף יוד, מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם - החל מחודש לפני כניסה להריון, במשך כל ההריון וכל תקופת ההנקה.
  • ליטול ויטמין D - במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות.
  • ליטול חומצה פולית.
  • להימנע מאלכוהול ועישון.
  • להצטרף לקבוצת שיתוף ותמיכה בווטסאפ עם נשים שמיועדות ללדת באותו חודש כמוך, תוכלי להתייעץ, לשאול וליצור חברויות בסביבה תומכת - להצטרפות לווטסאפ.

הצטרפי כעת לקבלת תזכורת SMS שבועית התואמת את שבוע ההריון שלך כגון: רשימת בדיקות, משקל העובר ונקודות התייחסות חשובות - השירות ניתן בחינם - לחצי להצטרפות.

הטיפ השבועי:

זה הזמן להתחיל להתכונן ללידה עצמה ולהכין תוכנית לידה אותה תציגי למיילדת בחדר הלידה וכן להכין תיק לחדר הלידה. ככל שתגיעי מוכנה יותר - תרגישי בטוחה ורגועה יותר לגבי תהליך הלידה ותוכלי להנות ממנו.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה