שלבי התפתחות התינוק

הסתגלות התינוק לאחר הלידה

שבוע מס' 1

שבוע מס' 2

שבוע מס' 3

שבוע מס' 4

הסתגלות התינוק לאחר הלידה: שבוע מס' 3

התפתחות התינוק:

התינוק צריך זמן כדי להתרגל לקולות, למראות ולתחושות שהוא מגלה בעולה שמחוץ לסביבה החמימה והנעימה של הרחם. בשלב הזה התינוק מבלה את רוב זמנו במצבי שינה שונים, בערנות שקטה ובערנות פעילה וקשה לאתר קווים לאישיותו. הוא יודע לתקשר רק באמצעות בכי. אבל הוא מזהה את הקול ואת מגע הגוף של אמו שתוכל לתקשר עמו בעזרתם. הוא אוהב שמחזיקים אותו על הידיים, מלטפים אותו, מנשקים אותו, מעסים את גופו וסוחבים אותו ממקום למקום. כשהוא שומע את קול אמו או רואה את פניה הוא אפילו עשוי להשמיע את הצליל "אה" והוא ינסה לאתר את פניה מבין פנים רבות שהוא רואה.

החיים שלכם: בייבי בלוז (דיכאון קל אחרי לידה)

זה ממש נראה לא הגיוני: דווקא עכשיו כשאת אמורה להיות הכי שמחה ומאושרת, את מרגישה מצוברחת, עגמומית, עצבנית, בקיצור את מרגישה "דאון". למעשה, יש מספיק סיבות טובות מאוד לכך שכמחצית מהאימהות הטריות סובלות מדיכאון קל אחרי לידה, מה שמכונה "בייבי בלוז". במהלך השבועות הראשונים בבית עם תינוק, החסך בשינה והעייפות הכרונית, ההחלמה מהלידה, הדרישות התובעניות של הטיפול בתינוק שרק נולד, חוסר ניסיון וחוסר ביטחון בטיפול בתינוקות ולעתים גם היעדר עזרה מספקת עלולים לגרום למתח נפשי גבוה מאוד אצל האם. השינויים ההורמונליים הקיצוניים אחרי הלידה יכולים גם הם להשפיע על מצב הרוח, בייחוד למי שסבלה מתסמונת קדם-וסתית ((PMS חמורה. הוסיפו את הציפיות מהאם המודרנית שאמורה להרגיש בעננים ש"הכול קטן עליה" ויש לכם את כל המרכיבים לסערת רגשות המובילה לדיכאון קל.

הידיעה שהרגשות הללו הם נורמליים יכולה לעזור. נסי לחלוק את הרגשות הללו עם אנשים שאת אוהבת ושאת בוטחת בהם, כמו בן הזוג שלך, הורייך, אח, אחות או חברה טובה. יצירת קשר עם הורים טריים אחרים באמצעות האינטרנט או בסביבה הקרובה שלך תוכיח לך שאת ממש לא לבד בעסק הזה.

נסי למצוא זמן לעצמך. השאירי את תינוקך עם בן הזוג שלך או עם סבתא וסבא בעוד את מבקרת חברה, עושה שופינג, או טובלת להנאתך באמבטיה חמימה ומרגיעה. אפילו סתם טיול קצר בחוץ באוויר הצח יחד עם התינוק יכול להועיל לך.

עזבי את ענייני העבודה! נו באמת! זכרי, זו חופשת לידה. כבי את הטלפון הנייד שלך והימנעי משימוש במחשב. נצלי את השבועות האלו לחזק את הקשר שלך עם בני המשפחה שלך.

אם הרגשות האלו ממשיכים להציף אותך יותר משבועיים, פני לרופא. אולי את סובלת מדיכאון שאחרי לידה, שזהו מצב יותר חמור. הסיבות לדיכאון אחרי לידה עדיין לא לגמרי מובנות, אבל זה בהחלט לא משקף אם את אמא "טובה" או אמא "שמתמודדת היטב". התסמינים של דיכאון אחרי לידה כוללים: דאגה קיצונית, התקפי חרדה, שינויים בהרגלי האכילה (אכילת יתר או אובדן תיאבון), נדודי שינה ומחשבות על גרימת נזק לך או לתינוקך.


יש לכם שאלות או צריכים ייעוץ?
היועצות שלנו ממתינות לתת לכם מענה מהיר בפורום שלנו.

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה