שלבי התפתחות התינוק

התפתחות התינוק חודש חמישי

שבוע מס' 1

שבוע מס' 2

שבוע מס' 3

שבוע מס' 4

התפתחות התינוק חודש חמישי: שבוע מס' 4

התפתחות התינוק:

הוא רואה ושומע את העולם כמעט טוב כמוכם ומפגין את כישורי התקשורת ההולכים וגדלים שלו באמצעות צווחות, מלמולים, פטפוטים והמהומים. הוא מביע תגובות של שמחה, התלהבות ושביעות רצון באמצעות שינויי גוון הקול שלו. לקראת גיל חצי שנה יש לתינוק כבר מלמול מגוון של צלילים עם הברות שונות, לדוגמה: "בה", "דה", "גה" או צירופים אחרים. יש אפילו תינוקות שיכולים להוסיף הברות נוספות ומורכבות יותר.
עודדו את התינוק לפטפט, פטפטו איתו בחזרה ותשחקו איתו לדוגמה את המשחק "איך עושה פרה? מו...מו...., איך עושה ברווז? גא....גא.." ואם פתאום תשמעו אותו הוגה הברה כלשהי (למשל "מה") הגיבו בהתלהבות והמשיכו את השיחה, לדוגמה : "מה, מה מה תפוח אדמה....". התינוק ישמח להמשיך לפטפט אתכם.

החיים שלכם: התמודדות עם חיי היומיום ללא מספיק שינה

כאשר חסך או מחסור בשינה הופך למשהו שבשגרה או לאורח חיים, קשה להורים הסובלים מעייפות כרונית לתפקד במשך היום, ומי שאינו חווה את זה בעצמו, לא תמיד מבין במה מדובר. הנה כמה טיפים למצות את המקסימום משעות השינה שלכם:

  • יותר שעות שינה לתינוק שלכם. רוב התינוקות בגיל הזה מסוגלים לישון לילה שלם (כלומר 6-5 שעות ברציפות). אם התינוק שלכם לא עושה זאת, מומלץ לבדוק כמה שיטות להקניית הרגלי שינה לתינוקות ולבחור את מה שמתאים למשפחה שלכם. אתם מוזמנים לעיין במאמרים שלנו על פתרונות אפשריים לבעיות שינה  של תינוקות כדי לקבל מושג איך להתמודד עם זה.
    יותר שעות שינה לכם. נסו את השיטות הבאות:
  • תפסו תנומה קלה בזמן ההפסקה בעבודה, או כאשר התינוק שלכם ישן במשך היום, אם אתם בבית.
  • ותרו על חלק ממטלות הבית או העבירו אותן למישהו אחר שיעשה אותן, כדי שתוכלו קצת לנוח.
  • לכו לישון מוקדם ותנו לבן/בת הזוג להשכיב את התינוק בערב.
  • נסו ללכת לישון מדי לילה ולהתעורר מדי בוקר באותן שעות קבועות.

 

  • דאגו לשינה איכותית. להלן כמה עצות:
  • אם אתם מתקשים להירדם, בקשו מהרופא שלכם שירשום לכם תרופות טבעיות (צמחי מרפא) או כאלו ללא מרשם רופא, לטיפול בנדודי שינה. לפעמים כמה לילות של שינה טובה זה כל מה שהגוף שלכם זקוק לו כדי לאפס את "שעון השינה" שלו.
  • חדר השינה מיועד רק לשינה. אל תכניסו עבודה או מטלות שונות למיטה (ועדיף  לא לחדר השינה שלכם בכלל). ודאו שהמזרון שאתם ישנים עליו נוח מספיק ולא ישן מדי, כווננו את התאורה והטמפרטורה של החדר לפי טעמכם.  שקט, חושך וקרירות בחדר השינה יכולים לתרום לשינה טובה יותר.
  • נסו להירגע לפני שאתם הולכים לישון. דרכים להירגע יכולות להיות: שתיית חלב חם לפני השינה, ביצוע תרגילי יוגה, תרגילי מתיחות, שחרור שרירים, נשימות עמוקות, אמבטיה חמה ועיסוי.
  • דאגו לגופכם. שמרו על תזונה בריאה, הימנעו מצריכת קפאין קרוב לשעת השינה, עסקו בפעילות גופנית באופן קבוע. נסו לבצע את העבודה הקשה או המתישה ביותר שלכם מוקדם במשך היום ובהמשך היום נסו להאט את הקצב ולהירגע.


יש לכם שאלות או צריכים ייעוץ?
היועצות שלנו ממתינות לתת לכם מענה מהיר בפורום שלנו.

באיזה שבוע את?

  לא בטוחה? בדקי במחשבון ההריון

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה