פעילות גופנית בזמן הריון

ספורטאיות בהריון


נשים בהריון שיש להן יכולות ספורטיביות גבוהות ונהגו להתאמן דרך קבע טרם ההריון יכולות להמשיך בפעילות השגרתית. יחד עם זאת, בדיוק כמו עבור כל אישה, ישנה חשיבות גבוהה ביותר ליכולת ההקשבה לגוף ולצרכיו הייחודיים. אין גוף דומה לאחר ואין גוף בעל צרכים זהים לאחר. הפעילות הגופנית יעילה ומותרת לכל אישה אשר מצויה בהריון תקין. לפיכך, אסורים אימונים לנשים שנמצאות בהריון בסיכון, נשים הסובלות מדימומים בתדירות גבוהה או נשים אשר סובלות מבעיה רפואית אחרת אשר בכוחה לסכן את חיי העובר.


לספורטאיות שבינינו – החוקי

  • החשוב ביותר בעת קיום פעילות גופנית הוא ההקשבה לצרכי הגוף. תרגילים הגורמים לחוסר נוחות, כאב, מתח או לחץ הם תרגילים הפוגעים בגוף ויש להימנע מהם.
  • חשוב להתאים את הפעילות הגופנית באופן אישי לצרכים הייחודיים של כל אישה ולהימנע מעומס יתר
  • יש לבצע מעברים בין תנועות באופן הדרגתי.
  • פעילות גופנית בהריון מחייבת זהירות. בשל כך יש להימנע מפעילות שכרוכה ברמת סיכון כמו: קפיצות וניתורים, קרב מגע, תנועות חדות וכדומה.
  • הימנעי מתרגילים הכוללים קימה מהירה בבת אחת. בכל קימה יש להתגלגל אל צדי הגוף, להניח כפות רגליים על הרצפה ולסייע לגוף להתרומם באמצעות הידיים.
  • החל מהחודש הרביעי יש להימנע מתרגילים בשכיבה ממושכת על הגב, שעלולים לגרום לירידה בלחץ הדם, לסחרחורות ולקושי בנשימה.
  • חשוב לשמור על שתייה מרובה במהלך היום ובעיקר סביב הפעילות הגופנית. זאת על מנת לשמור על מאזן נוזלים תקין.
  • סימנים כגון דימום, סחרחורות וכאב הינם אותות המחייבים את הפסקת האימון באופן מיידי.
  • החל מהטרימסטר השני של ההריון יש להימנע מתרגילי התעמלות המבוצעים בעמידה ממושכת בשל חשש להצטברות דם רב במערכת הוורידים.
  • הימנעי מלהתחיל בפעילות אירובית בעצימות גבוהה בהריון. אין להעלות דופק מעל ל-140 ויש לשמור על חום גוף שאינו עולה על 38 מעלות.

מאמר זה נכתב ע"י גלית פרי, סמנכ"ל הדרכה בסטודיו C

באיזה שבוע את?

  לא בטוחה? בדקי במחשבון ההריון

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה