הורדת סטרס בזמן ההיריון

היריון זו תקופה נפלאה, מלאה בהתרגשויות, תחושות, התחלות חדשות ותקווה. יחד עם זאת, ההיריון מביא עימו חששות רבים, דאגות וטרדות שלעיתים קשה להתמודד איתם והם גורמים לעלייה בסטרס. נשים רבות וגם גברים כמובן, פונים לכלי הזמין ביותר שיש – האינטרנט, כדי לקבל תשובות לשאלות שעולות להם לתחושות השונות, החששות ותהיות נוספות לגבי ההיריון ועובר.

לעיתים דווקא השימוש באינטרנט הוא זה שגורם לתחושות הללו. אם אתם בודקים תסמינים שונים, וקוראים מידע ונתונים על תופעות בזמן ההיריון, ייתכן שהמידע שתמצאו דווקא יזיק יותר מאשר יועיל לכם. במקום זאת השתמשו באינטרנט כדי לבדוק דברים אשר ירגיעו אתכם למשל, תוכלו לבדוק עוד כמה ימים נותרו ללידה או באיזה שבוע של ההיריון אתן כרגע בעזרת מחשבון הריון או לקבל מידע גנרי לגבי התהליכים שעוברים על גוף האישה והעובר במהלך שבועות ההריון, ואם השיטוט ברחבי האינטרנט מלחיץ אתכם, שחררו את המחשב וגשו לעסוק בפעולה מרגיעה ונעימה.  

לחץ והיריון

בימים עברו היינו חשים את הלחץ כמנגנון הנועד להגן עלינו מפני סכנות קיומיות שונות. כיום, המנגנון הקיומי הזה אינו נדרש כמו בעבר אך תפקידו עדיי להתריע כאשר אנו חשים בסכנה כלשהי. אומנם היריון לא מתבטא כ”סכנה”, אך בזמן ההיריון הגוף עובר תהליכים פיזיים מגוונים אשר מאתגרים את כל המערכות. גם מבחינה נפשית ישנם  תהליכים לא פשוטים של הכנה לקראת התינוק החדש, והשינויים הכוללים בחיינו שיבואו בעקבותיו. לכן, ישנה חשיבות מרבית להורדת הלחץ והחרדה וזאת כדי לעבור את ההיריון בשלווה ובהנאה.

שיטות להורדת הלחץ

כול אישה מכירה את עצמה ואת גופה היטב, ויודעת מהי הדרך הטובה ביותר להירגע כאשר היא חשה חרדה, מתח או סטרס. יש מי שיצפו בסדרת טלוויזיה אהובה, יש מי שיבחרו דווקא להירגע באמבט מפנק ויש מי שיעדיפו לנשום אוויר צח ולצאת לסיבוב בחוץ. כול שיטה טובה אם היא עוזרת ומביאה עימה רגיעה. לפניכם כמה שיטות נוספות שעשויות לעזור להפחתת הסטרס בכול מצב וכמובן גם בזמן ההיריון:

1. פעילות גופנית – אנחנו הרי יודעות שפעילות גופנית טובה לגוף ולנשמה. בזמן ההיריון, פעילות גופנית תורמת להפגת מתחים ולהרגעתהגוף והנפש יחד עם הורדת העומס מהמערכת הלבבית (שעובדת שעות נוספות) וכלי הדם. צאו להליכה או שחייה, עסקו ביוגה או כול פעילות אחרת שנעימה לכן ותועיל להפגת המתחים.

לחץ בהריון

לחץ בהיריון: תמונת אילוסטרציה

2. תזונה נכונה ובריאה – אכילה בריאה, ומגוון מזונות עשיר ארוחות בזמנים קבועים, כול אלו מועילים ואף הכרחיים בזמן ההיריון. כאשר אנו חשים בסטרס, אכילה של פחמימות דווקא יכולה להועיל ולהרגיע. פחמימות מעלות את רמת הסרוטונין בגוף אשר אחראי על ויסות מצב הרוח, ואם מצב הרוח משתפר רמת הסטרס יורדת.

3. פעילות חברתית, בילויים וצחוק – הצחוק טוב לבריאות, אין בכלל ספק בכך. אם תקיפו את עצמכן בחברים, משפחה, חברה טובה, שיחות נעימות ומשחררות וכמובן גם צחוק, תוכלו להרגיש את רמת הלחץ יורדת ואת הרוגע משתלט.

4. סקס – ידוע כמשחרר אנדורפינים שהם משככי הכאבים הטבעיים של הגוף וכן אוקסיטוצין הגורם לנו לרצות לישון. לאחר הסקס ישנה תחושה נעימה, מרגיעה וישנונית מעט שיכולה לעזור בהרגעת הלחץ. דבר נוסף הוא שסקס גורם לנו להרגיש יפות, נחשקות וסקסיות יותר, תחושות שלעיתים אובדות לנו בין כול שאר התחושות והשינויים שעוברים עלינו בזמן ההיריון.

5. לדבר ולשתף – ההיריון מביא עימו תחושות שלא תמיד ניתן לקבל עליהן הסבר מדעי, הוא גורם לרגשות ולמחשבות בלתי פוסקות, ועצם המחשבות הללו גורם ללחץ. שיחה עם חברה טובה, שיתוף בן הזוג ואף פנייה למטפל בעת הצורך, כול אלו עשויים להוריד את המעמסה הרגשית ולהפחית את הלחץ.

 

תגובות סגורות