פעילות גופנית בזמן הריון

תרגילים להכנה ללידה


תרגיל לתנועתיות עמוד השידרה והאגן בעזרת כדור פיטבול:

בישיבה נוחה על הכדור – רגליים בפיסוק רחב. הניעו את האגן לימין ולשמאל תוך כדי גלגול הכדור והמשיכו בתנועה מעגלית מלאה של האגן לשני הכיוונים, בצעו 5 מעגלים לכל כיוון. (מומלץ מאוד לבצע תרגיל זה גם בעמידה).




תרגיל לחיזוק שרירי קרקעית האגן:

כיום יודעות כבר נשים רבות את החשיבות שבשליטה מלאה בסוגרים. היעדר שליטה בסוגרים יכולה להביא למצבים לא נעימים. חשוב מכך: שליטה בסוגרים מקלה על הלידה באופן משמעותי הודות לשליטה בשרירים וביכולת להרפות אותם בשעת הצורך. חיזוק שרירי רצפת האגן מסייע בהחלמה מהירה יותר מתהליך הלידה עצמו, מהתפרים ובתהליך החזרה של האגן לתפקוד מלא. את התרגיל יש לבצע תוך כדי שכיבה על הגב כאשר הברכיים כפופות וכאשר הידיים משוחררות בשני הצדדים של הגוף. על מנת לבצע את התרגיל כהלכתו יש לאסוף את השרירים של קרקעית האגן. את איסוף השרירים יש לבצע תוך נשיפה והכנסה של הבטן פנימה. יש להישאר במצב זה כחמש עד עשר שניות ולאחר מכן יש להרפות. חשוב לחזור על התרגיל במשך 10 פעמים ולהקפיד שזמן המנוחה זהה לזמן הכיווץ או כפול ממנו.



מאמר זה נכתב ע"י גלית פרי, סמנכ"ל הדרכה בסטודיו C

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה