כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

המדריך המלא להכנת בקבוק תמ"ל לתינוק

בתור הורים יש לנו לא מעט דברים ללמוד - אפילו דבר פשוט כמו הכנת בקבוק לתינוק שלנו, לעיתים מצריך ידע מוקדם, אשר יבטיח שילדינו יקבלו מענה לכל הצרכים שלהם בצורה בטוחה. בכתבה זו ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הכנת בקבוק תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) – איך מכינים? על מה חשוב להקפיד? כמה לתת? איך יודעים שהוא אוכל מספיק? ועוד מספר טיפים שכדאי להכיר.
*לתשומת לב, חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק
זמן קריאה:
6 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

איך מכינים בקבוק תמ"ל לתינוק ב-5 שלבים?

שלב 1 – סטריליזציה

יש לוודא שהבקבוק, על כל חלקיו, עבר סטריליזציה לפי המלצות משרד הבריאות: שטיפת כל החלקים בסבון כלים ומים חמים, לאחר מכן הכנסת כל החלקים לסיר גדול עם מים והרתחה למשך 5 דקות (או על ידי שימוש בסטריליזטור ביתי בהתאם להוראות היצרן) ולבסוף ייבוש באוויר במתקן ייבוש (חשוב מאוד למניעת זיהום).

שלב 2 – מים

לצורך הכנת תמ"ל יש להרתיח מים במשך 2 דקות ולקרר אותם למים פושרים (אין להכין את הבקבוק לתינוק כאשר המים חמים יתר על המידה). דגש חשוב, עד גיל שנה יש להרתיח את כל סוגי המים לצורך הכנת התמ"ל (מי ברז, מתקני סינון למיניהם וכן, גם מים מינרלים).

שלב 3 – הכנת הפורמולה

בשלב זה יש להקפיד על רחיצת הידיים לפני הכנת הבקבוק. כאשר ניגש להכין לבייבי שלנו את הבקבוק להאכלה נמזוג קודם מים פושרים ורק אחר כך אבקה – יש לשים בבקבוק את כמות המים הרצויה ולהוסיף את מספר הכפיות הרלוונטי (חשוב! יש להשתמש רק בכפית המדידה המצורפת לאריזת המוצר של החברה ולא בכפית של חברה אחרת או כפית מטבח). האבקה צריכה להגיע בדיוק עד שפת הכפית ולא לעבור אותה, יש לנער את הכפית ניעור קל ואם האבקה ירדה מעט להשלים את החסר. בסיום השימוש בכפית רצוי להניח אותה על גבי המגרעת הייעודית שנמצאת בקופסת מטרנה, כך נימנע במגע מיותר של הידיים עם אבקת התמ"ל.

אם יש צורך בהכנת מנה בנפחים שונים מאשר 1 כפית לכל 60 מ"ל – תוכלו להיעזר בכפית להכנת 30 מ"ל של מטרנה לצורך גמישות והתאמה לצרכי התינוק המשתנים  – מוזמנים לקבל אחת במתנה בלחיצה כאן >>

יש לסגור היטב את הבקבוק ולנער היטב. מומלץ לגלגל את הבקבוק בין כפות הידיים על מנת לאפשר לאבקה להתמוסס.

שלב 5 – בתאבון

יש להגיש את הבקבוק מיד לאחר הכנתו. שימו לב, לפני ההגשה לתינוק חשוב לוודא באמצעות טפטוף על פרק כף היד שהמים בטמפרטורה המתאימה. ניתן להשתמש בבקבוק המוכן עד שעה מרגע ההכנה.

טיפ:

על מנת לקצר תהליכים, במיוחד בלילות, אפשר להכין מראש בקבוקים עם כמות המים המתאימה (כמובן לפי ההנחיות בשלב 2) ומחלק מנות הכולל כמות מדויקת של פורמולה – ולפני ההאכלה פשוט לערבב ביניהם.

כמה התינוק צריך לאכול ובאיזו תדירות?

תינוקות שונים זה מזה ולכל אחד מהם צרכים תזונתיים שונים – הן במרווחים בין הארוחות והן בכמות – לכן, ראשית חשוב שנעקוב אחרי סימני הרעב והשובע של התינוק ולהאכילו לפי דרישה. אצל מרבית התינוקות סימנים לרעב יתבטאו בהזזת הראש מצד לצד, השמעת קולות מציצה, הכנסת היד לפה, הפניית הראש וחיפוש מקור לינוק ממנו – עוד לפני שלב הבכי. עם הזמן תלמדו להכיר את סימניו הייחודיים של התינוק שלכם ולהבין מתי הוא מאותת כי הוא רעב וכאשר הוא בוכה, מתי הבכי שלו מעיד על רעב ומתי על צורך אחר.
דבר נוסף שחשוב לדעת, יש שונות גדולה בין תינוקות וצריכת המזון היא לא מדע מדויק, יהיו ימים שבהם התינוק יהיה רעב יותר או שהתדירות בין הארוחות תגדל – ממש כמונו המבוגרים, תינוקות יודעים לווסת את הכמות הדרושה להם וחשוב להיות קשובים למנגנון הרעב והשובע הטבעי שלהם.
אם בכל זאת תרצו משהו שיעזור לכם להעריך את הכמות הממוצעת הנדרשת – ניתן להיעזר בנוסחה: 150 מ"ל תמ"ל לכל קילו ממשקל הגוף של התינוק (הנפח הכולל ביממה) ולחלק במספר הארוחות ביממה. אבל זכרו, תינוקות נולדים עם מערכת רעב ושובע ויודעים לאותת לנו. האכלה קשובה על פי הצורך האישי של תינוקכם תאפשר להם הקניית הרגלי אכילה נכונים ותינוק רגוע יותר.
לאכילה מוצלחת חשוב להגיע בזמן ערנות, שלווה, להרים בעדינות את התינוק, לחייך ולדבר אליו בקול רך ונעים ולהקפיד על קשר עין בזמן הארוחה. יש תינוקות שיצטרכו סביבה שקטה יותר מאחרים כדי לווסת את עצמם. על ידי הקשבה לאיתות הצרכים של התינוק והכלה של סימניו נצליח לבסס את חווית האכילה כנעימה ומיטיבה מראשית החיים והלאה.

טיפ:

אם יש צורך בהכנת מנה בנפחים שונים מאשר 1 כפית לכל 60 מ"ל – תוכלו להיעזר בכפית להכנת 30 מ"ל של מטרנה לצורך גמישות והתאמה לצרכי התינוק המשתנים  –
מוזמנים לקבל אחת במתנה בלחיצה כאן >>
*כפית זו מתאימה רק למוצרי מטרנה לא כולל מטרנה סנסטיב להזנת המשך של פגים.

כיצד נדע שהתינוק אוכל מספיק?

הנה 3 סימנים שיאשרו עבורכם שהתינוק שבע ומקבל את התזונה שהוא צריך:

  1. הוא רגוע ונינוח בסיום הארוחות ונראה שבע
  2. יש מינימום 6 חיתולים רטובים ביממה
  3. הוא עולה במשקל בהתאם למצופה לגילו

כמה כללי בטיחות שחשוב להכיר

אחסון המים המורתחים

אפשר ואפילו נוח להרתיח מים ולקררם מראש אך יש לשים לב לכללים הבאים: אחסון בטמפרטורת החדר עד 24 שעות ואחסון במקרר עד יומיים בלבד – וזאת כאשר הם מוחזקים בתוך כלי (רצוי מזכוכית) שעבר סטריליזציה ואטום לחלוטין.

הכנת מנה מראש

העדיפו תמיד להגיש את המנה מיד עם הכנתה. יחד עם זאת, ניתן להכין מנה להאכלה מראש אשר ניתנת לשימוש עד 8 שעות מרגע ההכנה. זאת בהנחה שהיא נשמרת במקרר. אבל שימו לב, אם התינוק כבר טעם מהמנה והתרחש מגע עם הרוק אין להשתמש במנה שוב.

חימום התמ"ל

ניתן לחמם את הבקבוק בתוך קערה עם מים חמים (לא רותחים) או להיעזר במחמם בקבוקים חשמלי ייעודי. אין לחמם את הבקבוק במיקרוגל מכיוון שהחימום נעשה בצורה לא אחידה ועלול לגרום לכוויות.

ואם יש לכם עוד שאלות לגבי תזונת תינוקות והאכלה אתם יותר ממוזמנים לפנות למרכז הייעוץ התזונתי של מטרנה – המרכז מאויש בצוות מקצועי של יועצות תזונה, הנקה ושינה אשר ישמחו לעזור ולכוון.

ואלו הפרטים: 1-800-32-33-33 / [email protected]

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן