החורף הגיע ואיתו גם הלילות הקשים נטולי השינה

הורים רבים בזמני מחלות של ילדיהם מוצאים את עצמם "ישנים" עם הילדים במיטה שלהם, או שהם נשארים לישון עם ילדיהם בחדר, לפתע יש הנקות מרובות, בקבוקים ללא סוף, מרדימים על הידיים, משאירים את הילדים מול הטלוויזיה בלילה ועוד כל מיני פתרונות יצירתיים שנועדו "להקל" על הילד….
ואני שואלת "למה"? למה להעביר לילד את המסר שהוא מסכן? למה לבלבל את הילד? למה לא לשדר לו שהכל בסדר? למה לא להעביר לו את המסר שגם כשהוא חולה המיטה שלו היא מקום בטוח?
חשבתם פעם איזה מסר הילד מקבל כשהוא מועבר למיטת ההורים בזמן שהוא חולה? למה שהוא ירצה להישאר במיטה שלו יום למחרת כשהוא כבר ירגיש טוב?
אם לכם, ההורים, המצב הזה מקובל אז הכל בסדר… אבל, אם אתם לא מעוניינים בלינה משותפת ואם אתם רוצים שהילדים שלכם יישנו במיטה שלהם וגם יאהבו אותה… חשוב מאוד, גם בזמני מחלה, להעביר להם את המסר שהכל בסדר!
הרגלי שינה נכונים הם לכל החיים, ככל שההורים יחרגו פחות וככל שיתנו מענה מתאים כך החזרה לשגרה של הילד תהיה מהירה מהרגיל וככל שההורים יחרגו החזרה לשגרה עבור הילד ועבורם תהיה קשה מאוד.
חשוב שתפחיתו את הלחץ, אל תכניסו לשגרת השינה של הילדים בזמן מחלה משהו שונה, זה עשוי להעביר לילד מסר שמשהו לא בסדר ולהכניסו למצב של סטרס.


אז מה כן לעשות כשהילדים חולים?
1. לטפל בהתאם לטיפול הרפואי המומלץ.
2. לחבק, להרגיע.
3. לשמור על אווירה רגועה ולא להכניס כל מיני פתרונות יצירתיים שלא היו לפני כן ולא נמצאים בשימוש בזמני שגרה.
מצרפת לכם טיפים להקלה בזמני חולי:
בזמן מחלות הילדים שלנו צריכים במיוחד לישון! השינה מרפאת!
לכן, תנו להם עד כמה שאפשר את התנאים האופטימליים:
חדר שינה נעים וחמים (לא יותר מדי חם).
השאירו פתח אוורור בחדר גם בלילה.
תנו משככי כאבים ותרופות לפי הצורך ובהנחיית רופא. אפשר להשתמש בשמנים ארומטיים שמקלים על הנשימה.
הגביהו את המזרון בצד אחד במקרים של צינון או שימוש בכרית מגיל שנה וחצי.
עיסוי עם שמן שקדים ושמן רבנטיסרה בבית החזה ובין השכמות. אפשר גם לעסות את כפות הרגליים.
עיסוי בגשר האף עם שמן שקדים. עוזר בהורדת הנזלת למטה והחוצה.
חצי בצל בחדר. לזרוק בבוקר.
אינהלציות עם מי מלח – לאחר התייעצות עם רופא ילדים.
חמאה מתחת לנחיריים עוזרת להוציא את הנזלת.. כך הסבתות אומרות.
בשעות הערות:
טיולים בשמש.
חשוב לאוורר את החדר במהלך היום.
הקפידו על צריכת פרוביוטיקה ומאכלים עשירים בוויטמין c.
צמצמו צריכת מוצרי חלב.
הקפידו על שטיפת ידיים לאחר החזרה מהגן .
ובמיוחד שימרו על הרגלי השינה הרגילים, אל "תפתיעו" את הילדים שלכם, הם לא יבינו מה קורה ויתקשו להירגע ולהירדם.
ילדים אוהבים וזקוקים לשגרה, להרגלים קבועים.
שגרה מקנה ביטחון, ביטחון מקנה רוגע ורוגע מאפשר להיכנס לשינה טובה.

מאחלת לכולנו חורף נעים ונטול מחלות.

לילות שקטים

דנה קרסיס, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, מלווה הורים לשינה טובה

נכתב במיוחד עבור פורטל יולדת על ידי דנה קרסיס, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, אמא לשניים, נשואה מהרצליה.
הגעתי לעולם ייעוץ השינה בעקבות בעיית שינה שהייתה לבני הבכור, לאחר סיום התהליך בהצלחה הרגשתי רצון עז ללמוד את התחום, רציתי לעזור למשפחות נוספות להרגיש את מה שאנחנו מרגישים כתוצאה מהשינוי העצום שהתרחש אצלנו בבית. אני עובדת בשיטת “לילה טוב”, באמצעות תהליך הדרגתי, מכיל ומדויק הכולל מתן מענה תמידי ומיידי לבכי ניתן להגיע לשינה רציפה, טובה ואיכותית שכל-כך חשובה להתפתחות התקינה של ילדכם וכמובן שלא פחות חשובה גם לכם, ההורים.

054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

 

 

 

תגובות סגורות