כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

בקיעת שיניים ושינה- אז מתי ישנים ?

בקיעת שיניים ושינה - סוגיה שבהחלט צריך להתייחס אליה. בקיעת השיניים יכולה לחלוף אצלכם ללא קושי או לחלופין עם הרבה תופעות לוואי, יחד עם זאת צריך לקבל את זה בהבנה ולדעת שזו תקופה שחולפת ואל לכם לתרץ את בעיות השינה בגלל שיניים. חשוב לדעת- תינוקות עם הרגלי שינה טובים חוזרים לישון הרבה יותר מהר גם כשכואב להם וזו לא הסיבה שבגללה צריך לדחות הקניית הרגלי שינה בריאים לילדים שלכם, להפך!
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

"כל מה שבנינו לא ייהרס בגלל השיניים?"
שינה היא חלק בלתי נפרד מהחיים של הילדים שלכם וגם בתקופות יותר מאתגרות הם צריכים לישון וכדאי מאוד להמשיך עד כמה שניתן כרגיל בכדי לא להרוס את ההרגלים הטובים שהם סיגלו לעצמם.

כשכואב קשה לישון
בזמני בקיעת שיניים, במידה ואתם רואים שכואב , חשוב להבין שזה בהחלט עשוי להשפיע על השינה וצריך להקל באמצעות: משככי כאבים, ג'ל לחניכיים, מוצצים קפואים.

"אבל הילד שלי רק רוצה על הידיים ואני יודעת שהנקה עוזרת בשיכוך כאבים"
אין שום בעיה להרגיע כמה שרק צריך אך זכרו שכדאי לאפשר להירדם עצמאית כפי שמכירים.
לגבי ההנקה- אכן יש הגורסים שהנקה מרובה לפי דרישה מרגיעה את הכאב.
חשוב לזכור, שאם תתחילו להניק בלילה בכל פעם שתחששו מכאב אז התינוק יתחיל להתרגל לזה וזה בהחלט עלול לגרום לרגרסיה חזקה לכן חשוב להיות ערניים לעניין הזה, אני מאמינה שהבנה ברורה של ההשלכות שיכולות להיות בעקבות הפעולות הנעשות עוזרת להתמודדות חכמה יותר עם הקושי שעלול להופיע לאחר החזרה לשגרה.

סימנים נפוצים מבשרי שיניים
ריור מוגבר, אצבעות בפה, נודניקיות, תאבון ירוד,שלשול צהוב, חום, תופעות לוואי של צינון (בשל היחלשות המערכת החיסונית), הקשתה של הגב ובעיטות ברגליים בזמן התעוררות בלילה ובמהלך ניסיון הרגעה.

כמה זמן זה אמור לקחת?
שיניים זה עניין של בערך 3 ימים לכל שלב- יש בערך 3 ימים פחות נעימים לפני שהשן עומדת לבקוע. ואז 3 ימים של שלב הבקיעה שזה השלב הכי כואב ואז עוד 3 ימים פחות קשים עד שהשן לגמרי בוקעת… יכולים לחלוף מס ימים בין כל 3 ימים כאלו… זה עניין של זמן… בדרך כלל ניתן לראות שן אמצעית תחתונה או עליונה בוקעת.

צחצוח שיניים הרגל בריא לחיים
ברגע שיוצאת שן ראשונה תתחילו בשגרת צחצוח שיניים בערב ובבוקר- קחו מברשת שיניים קטנה או אצבעון מג'ל וצחצחו- התייעצו עם רופא שיניים האם להשתמש במשחה או רק עם מים.

והכי חשוב לזכור!

ברגע שיש יכולת הירדמות עצמאית ההחזרות לשינה הרבה יותר קלות כי הכל מאוד ברור ומובן… הרי תינוקות מתעוררים בשל אי אלו סיבות, מה שבטוח הוא שברגע שהכל ברור לתינוק ולכם (וזה הכי חשוב!) אז התינוק חוזר לישון לאחר טיפול מתאים… אם בנוסף למשהו הפיזי הזה או למשהו הרגשי או ההתפתחותי שהתינוק חווה יש גם חוסר יכולת הירדמות עצמאית אז הכל הרבה יותר מאתגר וקשה!

נכתב במיוחד עבור פורטל יולדת ע”י דנה קרסיס, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות,
054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן